Becoming Jane (2007)

Verenigd Koninkrijk / Ierland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Julian Jarrold
met Anne Hathaway, James McAvoy en Maggie Smith

Als de twintigjarige Jane Austen (Hathaway) voor het eerst verliefd wordt op Tom Lefroy (McAvoy), wordt ze voor het eerst geïnspireerd om te gaan schrijven. Maar het geluk mag niet lang duren, het grote verschil tussen hun afkomst en de status van haar eigen familie maakt hun relatie onmogelijk.

avatar van J.Ch.
shrink schreef:
James McAvoy is geen intressante acteur, mede door hem is ook de filme Atonement geen topper.

Niet? Een beetje off-topic, maar McAvoy is mijns inziens zeer indrukwekkend in Atonement!
In Becoming Jane vind ik eerder Hathaway de zwakkere schakel, en ik ben het met je eens dat er wel betere films te vinden zijn in het genre.

avatar van aorsongmachine
Een film voor wie net zoals ik houdt van kostuumdrama's. Goede acteerprestaties van zowel Anne Hathaway als James McAvoy.

Een van die vele, doorgaanse Britse, films die de aristocratie uit de 18de/19de eeuw doorlicht, hier in het bijzonder de romantiek in het leven van schrijfster Jane Austen.
Rustig, in de stijl en in de middenmoot van het genre, met een paar zeer goede acteurs en mooie beeldvorming, kostuums, landschappen...

Goede cast, die het prima doet.
Maar de film kon me niet boeien.
Was echt niet mijn ding.