Save the Last Dance 2 (2006)

geregisseerd door David Petrarca
met Izabella Miko, Jacqueline Bisset en Columbus Short

Monique Delacroix wil graag dat haar dansleerlinge Sara een grote ster wordt. Maar wanneer Sara Miles ontmoet, een jongeman die veel invloed op haar krijgt, begint ze zich af te vragen of dit wel is wat ze wil doen en moet ze een keuze maken.

avatar van Chromeo
God save us from this misery!

Maaryee
Izabella was slecht. Kon absoluut niet tippen aan Julia Stilles, en was meestal gewoon super irritant. Vond hem erg simpel, vergeleken bij de eerste, waar een echt verhaal in zat. Helaashelaas.

Tot tegenstelling van STLD1, is dit een vreselijke film...
bah.

een leuk vervolg op de eerste.

van mij hoefde dit vervolg niet meer.
ik vond hem erg slecht

avatar van Najade
Leuke vervolg, had ik niet verwacht! Meestal verwacht je een slap aftreksel van deel 1. Maar in dit deel ging het verhaal gewoon verder vanaf deel 1. De hele thema over donkere jongen die blanke meisje date, was er niet, dat kennen we nu wel, dus dat was een aangename verassing.
Ik vond alleen jammer dat sommige scenes heel erg afgekapt overkwam, terwijl als er de tijd voor genomen was, je met een bevredigend gevoel achterbleef. Colombus Short, hele, leuke goeie acteur, had mijn aandacht vanaf Stomp the yard. Komedie met drama, doet ie goed.
Leuke film, als je deel 1 leuk vond is dit een aanrader als je benieuwd bent hoe het verder gaat als ze op Juliard zit. Deze film is wel wat milder en volwassener dan deel 1.

avatar van Friday the 13 th
Wat een verademing tegenover het ontzettend saaie eerste deel. Er wordt veel meer aandacht geschonken aan de gebeurtenissen op de school en niet aan de problematiek van de hangcultuur zoals in deel 1, wat onzettend saai en stereotiep werd uitgebeeld.

Dit noem ik een dansfilm. Een film waarin de keuzes van een jongedame centraal staan, het harde werken, de meedogenloosheid van bepaalde leerkrachten, de opofferingen...kortom alles wat je in een dansfilm verwacht pur sang.

De intro was nogal amateuristisch en goedkoop, maar de film zelf heeft me aangenaam kunnen verrassen. De muziek was ook inorde en de korte speelduur is hier een pluspunt. Het eerste deel was te lang uitgerekt en kwam storend over.

mrs A
Ik vond deze film beter dan het eerste deel.
De dans was sowieso veel beter! Ook het verhaal erachter is goed, niet te moeilijk, een meid die keuzes moet maken, een typische dansfilm dus!
Superleuk!

Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

erg leuk vervolg.heb me prima vermaakt.mischien wel iets leuker dan deel 1. dit is wat meer een dans film.