La Peste (1992)

Alternatieve titel: The Plague

Frankrijk / Verenigd Koninkrijk / Argentinië

geregisseerd door Luis Puenzo
met William Hurt, Sandrine Bonnaire en Robert Duvall

In een Zuid-Amerikaanse stad breekt een moderne variant van de pest uit. De stad wordt afgesloten door militairen. Dokter Bernard Rieux (William Hurt) besluit te blijven om de slachtoffers van de ziekte zo goed mogelijk te verzorgen. De pest zorgt voor een aantal wanhopige situaties, waaruit de machteloosheid van Rieux en zijn helpers zo af en toe pijnlijk zichtbaar wordt.

Kan me niet voorstellen dat deze film zo weinig stemmen heeft tot nog toe. Ik zelf ben nog bezig met het boek van Camus, een belangrijk werk dat door iedereen gelezen zou moeten worden. De film ga ik erna kijken -wordt vervolgd-.