The Third Wheel (2002)

geregisseerd door Jordan Brady
met Luke Wilson, Ben Affleck en Denise Richards

Stanley Milton heeft met hulp van zijn vriend eindelijk de moed om Diane, het meisje van zijn dromen, mee uit te vragen. Tot zijn verbazing stemt zij in met het afspraakje. Alles loopt geheel volgens plan totdat ze plotseling een klap horen: voor de bumper van de auto ligt de dakloze Phil, kermend van de pijn. Bij nader inzien is Phil toch niet zo ernstig gewond, maar eist wel een schadevergoeding. Met Phil in het midden gaan ze op bezoek naar een pinautomaat. Dit is het begin van een lange hilarische rit door de stad met Phil als derde wiel aan de wagen tussen hen in.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Sommige delen van de film waren erg grappig (de weddenschappen van de collega's bijvoorbeeld, of de aftiteling), maar het hele gebeuren met de zwerver was vrij vervelend

2,5 *

Herald
Ik vind Denise Richards normaal altijd een rare mond hebben, maar ik zag deze film in breedbeeld op een niet breedbeeld televisie. Gevolg alles werd een beetje uitgerekt en ineens vond ik Denise Richards een stuk knapper.
Net als Jordy vond ik de stukken met de collega's, vooral aan het begin, het leukste. De mysterieuze zwerver zijn daden waren mij net iets te toevallig om allemaal opzettelijk bedacht te zijn.

avatar van E V
E V
onorginele, niet zo grappige komedie.

avatar van Turkeyloverz
mooie poster

avatar van Turkeyloverz
ik heb hem net gezien, een geweldige komedie...je hebt van die voorspelbare komedies maar dit was echt anders.
het eindstukje vond ik bijv verrassend met een leuke bijrol van Mat Damon.Eigenlijk 3.5 maar nog een halve voor Denise, 4 sterren

Waardeloos script wat leidt tot een heel matig tussendoortje.

avatar van Purmerend
Tijdverspilling. 1,5*

avatar van predator
saaie, nietszeggende film en nog verschrikkelijk flauw ook. Zelfs Denise Richards kon met haar aangename verschijning de film niet redden

avatar van nachtvlinder
Vreemde verrassende film die denk ik niet zo begrepen wordt. Het hele gedoe van de collega's en zeker de weddenschappen is vreselijk, walgelijk, storend.

Maar de rol van de zgn. zwerver is meesterlijk omdat hij (bewust) de essentiële rol vervult waardoor de andere twee met elkaar verbonden raken. Waren de weddenschappen en collega's geminimaliseerd ipv superoverdreven en was de rol van de hoofdrolspelers net wat meer uitgediept dan was dit een prachtige cult film geweest.

Vergeet de collega's en weddenschappen en geniet van deze meesterlijk "plakzwerver".
Lijkt in die zin wel wat op The Game omdat er dus geen toeval is en toch wel.

Nou ja zeg, dat ligt er toch gigantisch dik bovenop allemaal.

avatar van Hilarious
Flauwe film. Begon goed maar het niveau zakte heel rap. Er werd goed geacteerd vooral door Denise Richards, Ben Affleck,... maar soms ergerde ik me toch aan Luke Wilson maar dat ligt wel aan zijn rol. Het was wel leuk met die weddenschap enzo maar ik vond het niet grappig en toch wel matig. 1,5*

avatar van otherfool
Ik vond dit een verrassend leuke film. Het slaat allemaal nergens op en is compleet over de top, maar ja sommige films staan je gewoon aan. Een bijzonder plezierig rom-commetje die van harte aan te bevelen is. Lacopo die de film ook schreef is perfect als zwerver Phil.

3,5*.

avatar van puhpuh
Ja hé

combi
heb een paar keer kunnen lachen en was ook leuk om matt damon even langs te zien komen, alleen die zwerver irriteerde me enorm. echt een zondag filmpje met je vriend(in) op de bank.

avatar van Shinobi
Purmerend schreef:
Tijdverspilling. 1,5*

Helemaal mee eens. Dat deze film de predicaat 'comedy' krijgt, gewoon niet te begrijpen. De grappen of situaties die grappig moet zijn, kun je op één hand tellen. Verder vond ging het verhaal echt nergens over, alleen op het einde had ik wel zoiets van: Oh, zo zit het dus met die zwerver. Maar dat was het dan ook wel. Verder vond ik Richards nogal irritant in deze film en totaal niet aantrekkelijk eigenlijk en wat doen grote namen als Affleck en Damon in deze film met zulke kleine rollen? Zal vast door het geld komen dunkt me.

Goed ik geef 'm net 1, 0 sterren voor de moeite.

Helios
vond allen de rol van die zwerver goed, paar scenes waren wel grappig!