Lay the Favorite (2012)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Stephen Frears
met Rebecca Hall, Bruce Willis en Catherine Zeta-Jones

Het verhaal speelt zich af in het legale - en illegale - gokcircuit en volgt de onvoorspelbare dromer Beth die opklimt van stripper in Tallahassee tot de assistent van Dink, een van de meest succesvolle gokkers in Las Vegas. Ze is een natuurtalent maar maakt de fout om voor Dink te vallen, wat zeer tegen de zin is van diens vrouw Tulip, een ex-showgirl. Het is het begin van een oorlog tussen de drie. Tegen het advies van Dink gaat Beth werken voor de flamboyante maar onstabiele Rosie die allerlei illegale zaakjes runt in New York City. Wanneer de zaken echter verkeerd lopen en hierdoor Beths onschuldige vriendje een gevangenisstraf boven het hoofd hangt, moet ze zich opnieuw verenigen met Dink, het opnemen tegen de vreselijke Tulip, de gevangenis trotseren en terug naar NYC keren om haar verantwoordelijkheid op te nemen. Keren haar kansen en kan ze haar slag thuishalen?

avatar van JohnWilliams
Een goede Cast, ben benieuwd wat dit gaat worden.

avatar van sofripa
Mmm, dit lijkt me niet veel soeps..

Vanaf 15 november in de bioscoop (Wild Bunch)
EDIT: release is verplaatst naar 24 januari 2013

avatar van DonOswaldo
''You know what, I am gonna deal with it. And then I'm gonna come back to you. And then I'm gonna.. stab you in the groin artery with a steak knive and watch TV while you bleed out, fucking horrible person!''

Meer rom dan com. Weet ook niet altijd even goed op de rem te stappen, waardoor het soms wat dramatisch wordt. Gelukkig irriteert dit niet mede door het luchtige, soms beetje childish, acteerwerk van Rebecca Hall, wat wel lekker werkt voor mij. Ook wel vermakelijke rollen van Bruce Willis en Vince Vaughn. Lichtelijk verrassend verloop (als je als ik niet het plot hebt gelezen of de trailer bekeken) wat wel het vervelende side-plotje van de journalist met zich meebrengt. Leuk voor een eenmalige kijkbeurt, maar eigenlijk alleen maar door de cast.

Kleine 3,5 sterren.

De film deed me regelmatig denken aan 'Showgirls' van Paul Verhoeven, maar deze niet bijster originele film is noch grappig noch sexy. Het oninteressante, oppervlakkige en flauwe verhaal kent weinig verwikkelingen en dramatiek en de gevoerde dialogen zijn bij regelmaat, denk ik, slechts voor kenners begrijpelijk. Bruce Willis en Vince Vaughn spelen overtuigend in hun bijrollen, hoofdrolspeelster Rebecca Hall daarentegen is irritant.

avatar van madmax1
Flauwe niets zeggende soap met voorspelbare grappen afrader

Deze gaat de bioscoop niet halen...

avatar van bladerunner2007
Ja net gezien en vond er niet zoveel aan, meer voor tv geschikt dan in bios.
Trailer niet gezien, maar denk niet dat er veel publiek heen zal gaan.
Catherina zag er geweldig uit, op dat kleine stukje bijna aan het einde dan na.
Haar rol was erg minimaal., helaas.
Hoofdrolspeelster wordt een beetje weggespeeld, en is geen partij voor Bruce, die zich naar mijn mening erg ingehouden heeft.
De film kabbelt en ik verloor echt de aandacht, vooral de laatste 30 minuten, al dat gewauwel over geld en gokken en de schulden van een ieder en hoe dit op te lossen.
cijfertje 2.

Een film die makkelijk wegkijkt. Het is zeker geen topper maar voor een regenachtige zondag zeker de moeite waard. Ik zou er niet voor naar de bioscoop gaan.

avatar van -P-
-P-
Mwoah ondanks een pittige sterrencast en een lekkere Rebecca vond ik hem niet best.
Zat eigenlijk anderhalf uur te kijken naar niks. Het vloog van hot naar her, vrij verwarrend allemaal.

avatar van Pazmaster
Grappige film met een vrij simpel, en ook een beetje voorspelbaar verhaal dat lekker door gaat. Acteerwerk is ondanks al die bekende koppen niet altijd even goed. Vooral Rebecca Hall kon niet overtuigen. Toch is het niet naar om naar te kijken en is het best een redelijke film. 3 sterren

avatar van mnrk
Dit was gewoon een vermakelijke komedie.....

Het verhaal is in orde (niks bijzonders maar goed genoeg) en er zit genoeg vaart in waardoor het prima weg kijkt...

Ook de gehele cast in deze film zorgt dat de film leuk blijft om naar te kijken, Rebecca Hall is lekker druk aanwezig, Bruce Willis is ook op zijn plek (maar wel weer graag in actie films ) en leuke bijrol van Vince Vaughn.

avatar van Rodger
Slecht,... niet veel om blij van te worden,,
1.0**

avatar van james_cameron
Onderhoudende maar vlakke komedie over de wereld van het illegale gokken. De normaalgesproken leuke Rebecca Hall is hier behoorlijk irritant in de hoofdrol. De mensen om haar heen, zoals Bruce Willis en Vince Vaughn, leveren degelijk werk, maar ondanks de levendige sfeer wil de boel maar niet vlammen. Daar is het script gewoonweg te banaal voor. Tegen het einde, wanneer één en ander wat serieuzer wordt, begint de film wat meer te boeien, zodat het uiteindelijk geen echte misser is, maar echt best is het niet. Tegenvaller van regisseur Stephen Frears, wiens eerdere gokfilm, The Grifters, oneindig veel beter is dan dit.

Leuke komedie,niks mis mee.Geen meesterwerk,maar ook niet saai!

wat een onsamenhangende film, sterrencast ja dat wel, maar echt een doorbijter!!!, komedie?
wanneer???

avatar van f2sputnik
Redelijk leuke film, niets echt veel op aan te merken.
Gewoon een lekkere wegkijker voor als je niets te doen hebt.
Natuurlijk niet hoogstaand, maar helaas niet bioscoop waardig, zou het bij TV houden.
Het einde werd afgeraffeld, om maar snel het einde van de film te halen.
Bruce Willis kan zich toch maar beter met andere genre films bezig houden.

avatar van MrLee
Niet grappig, voorspelbaar, zucht. Ben net niet uit de bios weg gelopen, saai was het. De bak popcorn gaf me meer plezier

avatar van tules12345
sommige stemmen zijn wel overdreven laag hoor

avatar van PSV_Supporter
Wat een rammelend verhaal zeg. Erg vlak en de film stapt wel heel erg simpel over bepaalde drempels heen.

Acteerwerk is niet geweldig en de verhaallijn rammelt aan alle kanten en zit vol ongeloofwaardigheden.

Voorbeeld: Rebecca komt aan in Las Vegas en ligt in no-time boven op het dak te zonnen naast haar 'nieuwe vriendinnen' die topless liggen. En in dezelfde minuut krijgt ze zonder enige moeite een baan aangeboden en is ze er erg goed in (tenminste dat wordt gezegd, eigenlijk zie je alleen maar het tegendeel dat ze er nooit goed in zou kunnen zijn)

Bespaar je de moeite van het kijken.
Alhoewel: Van Catherina Zeta Jones had ik pas na een paar scenes door dat zij het was die de Tulp speelt. (Wist ik vooraf niet, dus herkende haar niet gelijk) Zij speelt zonder enige inspanning al haar tegenspelers weg.

Komedie gebaseerd op de memoires van journaliste Beth Raymer, die haar universitaire studie destijds betaalde door als privé-stripper op te treden. Film focust op haar tijdelijke betrokkenheid bij het gokcircuit, waar onvoorstelbaar grote bedragen in omgaan.
Frears heeft er een vlotte film van gemaakt, die in razend tempo voorbij komt en zichzelf niet de tijd gunt voor enige diepgang. Misschien is dat juist goed, omdat oppervlakkigheid wellicht het meest opvallende kenmerk is van dat wereldje.
Geen topper, maar kijkt niettemin best lekker weg.

Jezus wat een slappe hap was deze komedie en dat met zo'n sterrencast. Zowel het verhaal als de uitvoering zijn saai en flauw (zeker in het eerste uur) en te lachen valt er eigenlijk helemaal niets. Visueel ziet het er nog wel aardig uit en dat komt vooral op conto van Rebecca Hall (wel een vreselijke stem in deze film) en de beelden van Las Vegas. Dankzij de sterrencast (Bruce Willis en Vince Vaughn doen het best verdienstelijk) is de film wel nog het aankijken waard.

P.S. het hoogtepunt van de film vond ik de twee topless vrouwen die op het dak van een hotel waren aan het zonnebaden samen met Rebecca Hall.

Matige film waarin een stripster het over een andere boeg gooit en gaat werken voor een gok-kantoor. Het verhaal heeft maar weinig om het lijf en het kijkje in de gok-wereld blijft oppervlakkig. Iets wat ook geldt voor de personages. Echt saai wordt het niet en de cast is wel aardig. Stephen Frears leverde met The Grifters wel een vele betere gok-film af vergeleken met deze.

Slecht.

Frears enige andere film die ik gezien heb vond ik ook al helemaal niks, maar daar gaf ik vooral de setting én John Cusack de schuld van. Na het zien van deze begin ik ook érg sterk te twijfelen aan het talent van Frears zelf.

Ondanks dat er toch wat bekende koppen in deze film zitten weet niemand echt te overuigen. Willis is saai, Jones plat en Hall gewoonweg niet uit te staan. Haar personage mag dan een domme koe zijn, ze brengt het op een zeer irritante manier. De bijrolletjes van Vaughn en Jackson stellen ook niks voor.

Moeilijk om een genre op de film te plakken. Het drama werkt niet, de comedy is eerder luchtigheid. En Frears gaat ook veel te diep door op het hele gokgebeuren. Veel jargon en scenes die draaien rond het wereldje, waar maar weinig uit te halen valt voor mensen die er niet toe aangetrokken zijn.

Rest 90 minuten aan zonnige omgevingen en een wat luchtige sfeer. Verder enkel saaiheid en irritatie.

Prima rom com film, niks mis mee.

avatar van cantforgetyou
Een aardig, maar slap tussendoortje. Catherine Zeta-Jones speelt als enige met flair. Daardoor bleef ik kijken. Voor de rest was het maar net te pruimen. Alleen kijken als je niks te doen hebt.

avatar van soom
Van 'n onvoldoende naar een voldoende, van een voldoende naar buitengewone pracht (Philomena). Dit springt er tussen. Geen onvoldoende, wel voldoende. Maar echt geweldig ook niet. Dat ene liedje is prachtig overigens. Linda Ronstadt toch? Wauw. De rolbezetting is lauw en matig. Dat wel. Bruce Willis is niet behoorlijk, Catherine Zeta-Jones ziet er zelfs met schijnbaar opgerekt gezicht koud en onaanraakbaar uit: Ik zag geen verschil iig met haar hoofd voor die ingreep en erna.. Vince Vaughn staat weer echt te stuiterjojo-en. Die mensen zijn in misschien één rol leuk, maar het kan niet eeuwig blijven.. Joshua en Rebecca waren het leukst. Ik heb ook weinig met wedden en gokken. Interessant hoor, maar ik vond de situatie net wat te mager zoals die uit werd gelegd. Daar hielp ook niet bij dat die 3 mensen me niets konden schelen.. Alleen Rebec en Joshu dus, maar dat red de film zeker van een schrale 2,5 voldoende. Net aan.

avatar van Shaky
Vreselijke film die behalve totaal niet grappig of leuk is, ook nog eens op de zenuwen werkt door de irritante personages en wazige dialogen. De eerste twintig minuten wordt de toon al gezet door Hall die geen 5 seconden van haar haren af kan blijven en zich aanstelt als een kind. Het wordt er helaas niet beter op de rest van de film. Lekker links laten liggen.