Fire with Fire (2012)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door David Barrett
met Bruce Willis, Josh Duhamel en Rosario Dawson

Na een slopende dag op het werk denken brandweerman Jeremy Coleman (Josh Duhamel) en zijn collega's de dag te eindigen met een drankje. Wanneer Jeremy een benzinestation binnenloopt, is hij onbedoeld getuige van de brute moord op de eigenaar door Hagan, een blanke racist. Nadat hij ternauwernood weet te ontsnappen, verdiept rechercheur Mike Cella (Bruce Willis) zich in de recente misdaden van Hagan. Wanneer Hagan wordt opgepakt en Jeremy hem moet identificeren in een line-up, blijkt Hagan maar al te goed te weten dat Jeremy achter het spiegelglas staat, als hij zijn volledige naam en adres opsomt. Voorafgaand aan het proces wordt Jeremy gedwongen zijn carrière opzij te zetten, als hij in een getuigebeschermingsprogramma geplaatst wordt. Hij vindt echter troost in een ontluikende romance met US Marshal Talia Durham (Rosario Dawson).

Leuke wegkijk film

avatar van Jozz
Mijn verwachtingen waren vrij laag en misschien ben ik daarom wel positief verrast door Fire With Fire. Het is best een onderhoudende actiethriller geworden die niet te lang duurt en daardoor spannend blijft.

Willis speelt op de automatische piloot en vond ik weinig overtuigend. Het is leuk om zijn naam op de poster te kunnen zetten, maar deze film wordt toch echt door de rest van de cast gedragen.

avatar van Velazques
Erg voorspelbaar...........

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Wegglijdende Willis.

Bruce Willis heeft vooral een bijrolletje in deze gemakkelijk wegglijdende actie-thriller. Zijn kop op de poster doet nu eenmaal beter verkopen dan de rest, al moet gezegd dat men daar beter een plekje had kunnen reserveren voor Vincent D’Onofrio, die de voornaamste reden is om te blijven kijken.

Goed.

Aardige film waarin een brandweerman het getuigenbeschermingsprogramma ingaat. Een vrij standaard verhaal voor een actiefilm als deze. Desalniettemin is het geheel onderhoudend, vooral door een flinke dosis actie, een redelijke portie geweld en een aardige cast. Verre van origineel, maar toch een nipte 3.0 sterren.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/thriller en dramafilm...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteur Bruce Willis ...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Heerlijk genoten...

avatar van oemoemenoe
Het aankijken waard op een regenachtige middag , maar niet meer dan een middelmaatje...
Willis rol stelt niks voor ,de hoofdpersoon Jeremy Coleman overtuigd niet.
De enge slechterikken zien er gevaarlijker uit dan ze zijn .

Op wat dode momenten na een prima actie film

Ondanks de bekende cast, was dit toch wel een eenvoudige dertien in een dozijn Misdaad / Thriller film met ook aardig wat clichés en een zeer voorspelbaar verloop.

Gelukkig keek de film zich wel nog redelijk weg en dat is vooral te danken aan de vaart, de duur van de film (circa 90 minuten) en de redelijke actie die soms zelfs best hard was. Het verhaal stelt opzicht weinig voor en is zeker ook niet origineel (vandaar ook een dertien in een dozijn film). De film weet wel een beetje te boeien (met name in het eerste gedeelte), maar spannend wordt het nergens en dat komt omdat je al snel weet hoe de film gaat eindigen. Het einde was overigens ook behoorlijk cliché. Op iets verrassends of een leuke wending hoef je overigens ook niet te rekenen in deze film. Wat dat betreft is het gewoon een doorsnee film die je kunt kijken met het verstand op nul.

Het is wel knap dat een cast met o.a. Josh Duhamel, Rosario Dawson en Bruce Willis zich heeft laten strikken voor deze eenvoudige film. Echt geweldig acteren doen ze zeker niet en vooral Bruce Willis speelt op routine en was verder niet overtuigend. Hij is opzicht wel redelijk vaak in beeld, maar zijn rol stelt eerlijk gezegd weinig voor en hij is ook vooral aanwezig op de achtergrond. Degene die misschien nog het beste speelde was Vincent D'Onofrio als de slechterik David Hagan.

Als tussendoortje is deze film best nog te doen, maar verwacht wel niets bijzonders van deze film.

avatar van Daan258
Een matig filmpje met matig acteerwerk, een matig verhaal en matig actie.
Snel weer vergeten.

avatar van Glennekeeeee
Zowel de posters als de trailers deden het slechtste vermoeden en misschien is het net door de lage verwachtingen dat de film best nog genietbaar was. Willis speelt wel op de automatische piloot maar ben toch vooral positief verrast dat Dushamel zo een rol kan dragen. ook Dawson heeft maar een minirol en voor velen ook een positieve kanttekening: 50 cent zie je maar 2 minuten. De film begint inderdaad best sterk maar zakt dan toch in het standaard-gedoe van dergelijke films. de finale is best lachwekkend en misschien daarom nog vermakelijk. Al bij al een meevaller als je met zeer lage verwachtingen aan de film begint

Korte, maar redelijk goede actiefilm.
De cast doet het goed, Bruce Willis in wat mindere doen, maar hij heeft dan ook niet echt de hoofdrol, die is voor Josh Duhamel en doet dat prima.
Verwacht geen hoogstaand verhaal, gewoon genieten van de vele actie dat is de boodschap en dan zal je je niet vervelen.

avatar van xxERWINxx
Redelijke actiefilm waarin Bruce willis eigenlijk maar een kleine rol heeft, maar toch groot op de dvd hoes staat voor de betere verkoop van de film.
Redelijk verhaal, matige actie en een einde waar alle actie / explosies in 1 keer uitkomen.
Niet slecht verder, maar ook geen goede.

Middelmatige actiefilm uit het B film circuit. Wat het meeste in het oog springt is de rol van Willis; die niets te doen heeft en er ook geen zin in lijkt te hebben. Geen idee wat die man hier doet. Verder wat actiescenes en een voorspelbaar verhaal dat voornamelijk als kapstok dient voor de actie.

Lekker kijkfilmpje, geen topper, maar ook niet "vervelend" of op een bepaald gebied irritant.

avatar van Vdk_Movie
Kijkt lekker weg

avatar van Filmkriebel
Het is geen solide verhaal en origineel is het ook al niet, wel een doorsnee-actiefilm waar je je niet snel bij verveelt. Bruce Willis krijgt relatief weinig screentime; verwacht niet te veel van zijn rol. Duhamel en D'Onofrio verkiezen dan weer acteerwerk op automatische piloot. Vermakelijk.. zonder meer.

avatar van b00ts
Politiemeisje met nog betere ogen dan de scherpschutter. Ik weet genoeg.