• 8.603.011 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Please Give

Kate en Alex vormen een echtpaar in New York dat in een appartement woont dat grenst aan een ander appartement dat ze bezitten, maar dat ze verhuren aan een oude vrouw. Zij willen graag die woning weer zelf bewonen, maar zolang die oude vrouw daar woont kunnen ze zelf niets met het appartement. Het is dus wachten tot zij overlijdt. In de tussentijd maken zij kennis met de kleindochters van de oude dame, die zelf zo hun gedachten hebben over de niet altijd even sympathieke dame.

imageimageimage

avatar van ikkie01

ikkie01

Heerlijke humor.

scorsese

Goeie film waarin een echtpaar aast op het appartement van hun bejaarde buurvrouw. Een fijne film met genoeg leuke en mooie momenten. Onderhoudend met goed geschreven personages en dialogen. Een lekker rustig tempo en een uitstekende cast maken het geheel aangenaam kijkvoer.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een goeie film. De film deed me een beetje aan American Beauty denken, dus zeker geen slechte vergelijking.

Het verhaal wist me ook te bekoren. 'k vond het leuk gebracht, met het nodige drama, maar toch ook wel met grappige momenten.

Ook qua cast zat het goed en kwam het overtuigend over.

'k was eigenlijk erg aangenaam verrast door deze film 'k had eigenlijk geen verwachtingen bij deze film en 'k vond hem zeker een aanrader.

De bloopers op de dvd waren zeker ook de moeite om te bekijken.

avatar van blurp194

blurp194

Even een weekje meekijken.

Meekijken in het leven van Kate en Alex, zien hoe zij zich door het leven dobberen. Beetje drama tussendoor, beetje geluk tussendoor, en dat dan aan elkaar verteld via de gebeurtenissen rond het stel. Met een paar best komische situaties die goed uitgewerkt zijn.

Toch is het wel zo'n film waarvan je je af kan vragen 'waar ging dit nou ook alweer over'. Maar, als je je daar overheen zet of graag een fijn geacteerde film ziet - Catherine Keener op haar best, bijvoorbeeld - dan is dit toch wel een leuk ding.

avatar van mrklm

mrklm

Scherpe karakteriseringen in een (tragi)komisch drama rondom echtpaar Kate [Catherine Keener] en Alex [Oliver Platt] dat geld verdient door meubels van pas gestorven bejaarden op te kopen en - met een flinke winstmarge - op te knappen en te verhandelen. Hun appartement grenst aan dat van de ziekelijke 91-jarige Andra [Ann Morgan Guilbert], met wie ze hebben afgesproken dat ze naar haar dood het appartement over nemen zodat ze hun eigen woning kunnen uitbreiden. Kate kampt steeds meer met schuldgevoelens, een gevoel dat ze onder anderen probeert te bezweren door daklozen in de buurt geld te geven (hetgeen de titel verklaart), een gevoel dat toeneemt wanneer zij en Alex kennis maken met Andra's kleindochters Rebecca [Rebecca Hall] en Mary [Amanda Peet].

Scenarist/regisseur Nicole Holofcener levert een film af dat weliswaar een mager verhaal heeft, maar rijk is aan authentieke dialogen en herkenbare momenten in een scherp geobserveerd komisch drama waarin veel gezegd wordt zonder woorden. Met zo'n sterk scenario kun je als acteur weinig verkeerd doen en de acteurs zijn dan ook prima. Rebecca Hall sprong er voor mij het meest uit als de vriendelijke, maar verlegen kleindochter.