• 8.351.998 stemmen

Geregisseerd door: Mark Waters

Met onder meer: Parker Posey, Josh Hamilton en Tori Spelling

Releasedatum: 26 januari 1998

Plot The House of Yes

"Enter at your own risk."

Jackie-O wacht angstig af tot haar broer haar komt bezoeken met Thanksgiving, maar ze verwacht niet dat hij een vriendin mee zal nemen. Dan hoort ze dat die vriendin haar broers verloofde is. Dit zorgt voor de nodige problemen.

imageimage

avatar van Tatort

Tatort

Vlijmscherpe komedie, met Tori Spelling die laat zien wel degelijk te kunnen acteren. En een briljante Parker Posey. Must om te zien......

avatar van Wouter

Wouter

Geniaal! Gaat dat zien!

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

Inderdaad Parker Posey is weergaloos. ZIEN!!!!!!

Ben errug benieuwd!

narva77 (crew films)

Erg goede film vol met sarcasme. Deed me denken aan andere films die je zo op het toneel kunt uitvoeren zoals 'Festen' of 'Familie'. Deze film is dan ook gebaseerd op een toneelstuk.

Leuk verhaal, goede dialogen en goed acteerwerk. Zelfs aan enkele 'populaire' acteurs als Tori Spelling, Freddie Prinze Jr. en Rachael Leigh Cook stoorde ik mij totaal niet. Volgens mij heb ik Freddie Prinze Jr. nog nooit zo goed zien spelen, en Tori Spelling idem. Parker Posey kende ik nauwelijks, maar zij was errug goed!

En Josh Hamilton, mij bekend van 'With Honors'.

En het verhaal, geweldig. 4,5*

avatar van Armin

Armin

Daar kan ik mij alleen maar bij aanluiten.

Juweeltje ****1/2

avatar van FisherKing

FisherKing

Jammer dat ik de film gemist heb. Zat op hetzelfde tijdstip van de uitzending 'Dolls' te kijken en dat vergoedt heel veel.

stinissen (crew films & series)

Niet mijn soort film saai saai ....

SAAI

renske

Dat het gebaseerd is op een toneelstuk vond ik er wel heeel erg aan af te lezen. Alle actie zit in de dialoog en die is nog niet subtiel ook dus met de camera er zo dicht erbovenop is het een beetje rode rozen rood kleuren. De plot vond ik bovendien oninteressant, zoals ik al aangaf vond ik het er allemaal veel te dik bovenop liggen. Dingen die ik misschien nog wel geloofd zou hebben in het toneelstuk (zoals het meisje dat aanvankelijk niet naar beneden wil lopen omdat de hak van haar schoen gebroken - dan ga je toch op je sokken, jezusmina) vond ik hier volstrekt ongeloofwaardig.
Freddie Prinze leek blind, omdat het licht niet in zijn ogen viel. Beetje raar vond ik dat. Parker Posey's gekke meisje was wel leuk gek gespeeld dankzij haar grote expressiviteit maar er zaten enige aanwijzingen in dat haar gekte simpelweg een keuze was: een keuze omdat zij haar vader heeft vermoord? Waarom voel ik dan niet meer als kijker dat zij derhalve zichzelf veroordeeld heeft tot die gekte?

avatar van FisherKing

FisherKing

renske schreef:

Is dit nu een af-of-een aan-rader ?

renske

Ik bedoel met oninteressant dat het clichématig en niet subtiel is, dus te dik erbovenop, mede door het spel van de acteurs (hoewel ik dat de acteurs niet verwijt maar eerder de bewerkers van het toneelstuk die denk ik veel meer in de tekst hadden moeten snijden).

avatar van Jos2

Jos2

Pfoe, wat vind ik dit goed zeg. Zapte er toevallig langs maar moest de film weer afkijken.

avatar van Jos2

Jos2

renske schreef:

van alles

Laat me raden: eerste of tweedejaars filmacademie?

renske

Nee, sorry. Maar ben wel benieuwd waarom je dat vraagt. Is dat omdat ik specifiek commentaar lever op het toneelmatige ervan?

avatar van neo

neo (crew films)

prachtige rol van parker posey en wat een geweldige dialogen!! 4 sterren

narva77 (crew films)

Niemand verder deze gezien gisteravond? Zonde.

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

ik heb hem al 3 keer gezien, dus maar een keertje overgeslagen.

avatar van Macmanus

Macmanus

Een hele goeie film.

Ik had echt nog nooit van deze film gehoord. Dus het was een aangename verassing.

Het is een erg geestig verhaal en er word door Jackie-o (weet niet hoe ze echt heet) heel erg leuk geacteerd.

Eigenlijk speelt iedereen erg leuk (zelfs Tori Spelling)

Er zitten een paar hele goeie dialogen in, maar aangezien maar 17 nu 18 mensen hebben gestemd, zeg ik tegen alle MMers ga het huren of let goed op de gids want ik denk dat een heleboel MMers dit een genot zullen vinden om te zien.

4 sterren (met kans op hoger na een 2e keer kijken)

avatar van Queen_K

Queen_K

Echt heel goed, ongeveer een half jaar geleden gezien op Ned 2 oid. Moest een aantal keren echt schaterlachen ook. 4,5 sterren

avatar van Jordy

Jordy

Erg scherpe dialogen, zat me te verbazen dat ik minutenlang geboeid naar scenes tussen Tori Spelling (!) en Freddie Prinze Jr (!!) zat te kijken.

Maar goed, zoals een imdb-user zo mooi zegt:

this stagey flick relies on the nonstop repartee of its quirky characters for entertainment as it is devoid of just about everything we go to movies to see

gaat het nou om een manelijke of vrouwlijke vriend die verloofde

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Idioot sterke rol van Parker Posey, die zowat de hele film draagt. Het gescherm tussen haar krankzinnige personage en haar grote broer, zijn erg intens. Sowieso een erg knappe rol. Erg geschift, maar aan de andere kant ook wel weer heel mooi. verleidelijk en aandoenlijk.

In het begin had ik moeite erin te komen. Elke opmerking werd gekeerd met een opmerking die nog bijdehanter was en het leek me nogal geforceerd. Tot later bleek, dat er wel een hele grote onderliggende laag achter lag. Je kon de banden in de familie op den duur gewoon zien lopen en de emotie kwam daardoor duidelijk over.

Erg grappig dus, maar ook enigzins wrang en pijnlijk. Qua humor en vooral structuur wel een beetje American Beauty achtig misschien, al ging hier de dialoog veel sneller.

avatar van david bohm

david bohm

Bijzondere zwarte komedie met een sterke rol van Parker Posey. Het indie sfeertje en het fraaie verhaal doen de rest. Ook qua en lokatie humor zit het goed, enig puntje is dat ik wel wat meer van de moeder des huizes had willen zien.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Leuke film ! Wat er uitspringt is de onderhuidse spanning. Deze wordt erg goed vastgehouden. Niet alleen door de manier waarop de karakters worden neergezet maar ook de sterke dialogen helpen hierin mee.

Parker Posey zet hier een hele sterke rol neer alhoewel ze van mij nog wat gestoorder over had mogen komen. De rest van de cast was trouwens ook goed. Zelfs Freddie Prinz Junior en Tori Spelling zetten een hele goede rol neer. Normaal ben ik niet zo onder de indruk van deze personen maar ze waren echt wel goed.

Ik kon goed merken dat deze film op een toneelstuk is gebaseerd maar dat gaf het geheel toch nog wat extra sfeer. Het is een beetje een bizarre maar heel goeie film.

scorsese

Matige film waarin een verloofde wordt voorgesteld aan haar nieuwe familie. Duidelijk gebasseerd op een toneelstuk: één locatie en een handjevol acteurs. Een verrassend plot met uitstekende dialogen. En ondanks dat de acteurs goed werk afleveren, komt het geheel soms wat kunstmatig over.

avatar van funnyhow

funnyhow

bizarre aparte film ... maar wat een prachtige film is dit.

de volle 85 minuten vermaakt

en wat een prachtrol van Parker Posey !

Aardige zwarte komedie met goed acteerwerk. De moeite waard.

avatar van djbasco

djbasco

Wat een SAAIE film!

avatar van K. V.

K. V.

De film moet het vooral hebben van de bijzondere personages en dialogen en minder van het visuele of actie. 'k vond het zeker geen slechte film. De cast deed het prima en ze zaten allemaal goed in hun rol. Omdat de film redelijk kort is, zitten er niet echt overbodige scènes in.

'k vond de film wel de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van gotti

gotti

Potver wat een film! Beklemmend en grappig tegelijk.