• 8.347.452 stemmen

Unabomber: The True Story (1996)

Drama | 80 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Jon Purdy

Met onder meer: Robert Hays, Dean Stockwell en Tobin Bell

IMDb beoordeling: 6,0 (431)

Plot Unabomber: The True Story

Het verhaal van de beruchte Unabomber, die van de jaren zeventig tot in de jaren negentig actief was als terrorist. Theodore en broer David houden beiden van de natuur en hebben het beiden niet zo op technologie en moderne vooruitgang. Maar Theodore is daarin veel extremer dan zijn broer en David gaat trouwen en weer in een normaal huis wonen. Jaren verstrijken, tot in de jaren negentig het 'Manifest' van de Unabomber in de kranten te lezen valt. Broer David herkent duidelijk de schrijfwijze en handelswijze van zijn broer en licht Ben Jeffries in, die al 20 jaar achter de terrorist aanzit.

Ben Jeffries

Juan Sanchez Arreola

Marian Holt

avatar van Purmerend

Purmerend

De manier waarop hij zijn bommen op straat neer legt is ook zeer slim. Een plank met spijkers achter autobanden, of een doos midden op een trap voor school. Dan is het erg uitdagend om of de plank weg te schuiven of een trap tegen die doos te geven.

En het is ook een beslissing of je eigen broer aan te geven, na heel wat wikken en wegen. Alles werd goed weergegeven in de film, daarom 3*

avatar van Mengûs

Mengûs

Ontzettend slechte film!

Ze hadden hier gewoon een documantaire van moeten maken, want het is natuurlijk wel een heel interresant verhaal.

De obsessie van die inspecteur om "hem" toch maar te pakken te krijgen is super iritant en hebben we al zo vaak gezien bij andere films.

Ook erg onrealistich dat je je broer maar duizenden dollars gaat geven terwijl je ruzie met hem hebt...

Het verhaal is goed, maar het had een docu op discovery moeten zijn, geen film.!

2 sterren

avatar van NoFutureKid

NoFutureKid

Wat een waardeloze acteerprestaties in dit niemandalletje. Die vrouwelijke assistent acteert nog slechter dan een gemiddelde soapie op RTL4.

Het is dat mn vriendin het verhaal nog enigszins oke vond, anders was de film al na een kwartier weggezapt geweest.

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Omdat het echt is gebeurd is het dus meer een reconstructie. Ik vond het niet echt spannend ofzo, maar het was gewoon wel boeiend genoeg en ik bleef kijken en vond het interessant.

Als film is hij slecht, als een soort van weergave van wat er is gebeurd (je zal het haast een docu kunnen noemen) is het wel aardig.

avatar van Ribera

Ribera

Wat een K*Tfilm. Acteerprestaties van de onderste plank. Wanneer die politie agent zogenaamd 'uitgeput' moet lijken. Haha geweldig gewoon voor de slechste acteerprestatie ooit. 0.5 *

avatar van badfans69

badfans69

• 2084 berichten

Het verhaal van de Unabomber is zeer aangrijpend, maar de film is K**