Simon Magus (1999)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk / Duitsland / Italië
Fantasy / Mystery

geregisseerd door Ben Hopkins
met Noah Taylor, Embeth Davidtz en Stuart Townsend

Een sprookje in de sfeer van Lord of the Rings, dat zich afspeelt in het 19de eeuwse Centraal Europa. Simon's dorpsgenoten bespotten hem omdat ze geloven dat is hij is bezeten door de duivel. Hase heeft een plan om het dorp te redden en misbruikt daarvor de kwetsbaarheid van Simon. Dit plaatst de toekomst van het dorp in zijn handen.

avatar van herman78
Heb deze film niet echt gezien, maar wel een keer meegemaakt dat mijn vriendin hem vanuit bed aan het kijken was terwijl ik nog lag te slapen. Halfsuf lag ik erg te genieten van de prachtige muziek. Die soundtrack moet ik dus echt nog een keer hebben.

avatar van maurice74
Vond het maar saaie bedoening. Als iemand de dvd van me wil kopen, dan hoor ik wel.

avatar van Mad Man Mundt
Dat in de stijl van Lord of the Rings klopt niet echt, hierboven in de beschrijving, ik vond het een stuk realistischer verhaal en stijl dan ik verwachte (nadat ik de kaft gezien en gelezen had).
Niet echt spectaculair (niet negatief bedoeld) verhaal over het, nog relatief primitieve, leven in de 19de eeuw. Een jongen doorbreekt de sleur van het normale, harde bestaan en probeert hoop en verbeelding te brengen d.m.v. magie (geen echte), maar wordt zelf gekweld door donkere visioenen. Door de verstoting van zijn soortgenoten en als zijn magie steeds echter lijkt te worden begint hij ook te geloven dat hij bezeten is door de duivel.

Erg soort outcast in de ouwe tijd concept, levert een bij vlagen trage en aparte film op. Noah taylor speelt goed en muziek is ook ok, maar soms loopt het wel erg sloom, maar zo snel was het in die tijd ook niet, dus het helpt wel qua sfeer.

Erg origineel maar toch net niet genoeg voor meer dan 3,0*