Jesus Christ Vampire Hunter (2001)

Canada
Actie / Komedie

geregisseerd door Lee Demarbre
met Phil Caracas, Murielle Varhelyi en Ian Driscoll

Jezus is teruggekeerd naar aarde om alles weer recht te zetten, maar voordat hij dat kan gaan doen moet hij eerst tegen vampieren vechten die ook overdag kunnen leven.

avatar van joolstein
Grappige en aardig Troma look-a-like. Echter waar diezelfde Troma vaak bloederig, geniaal en ontblote dames laat zien is dat hier niet aanwezig. Jezus is teruggekeerd en bindt de strijd aan met vampieren om de lesbiennes te redden. Hij krijg hierbij de hulp van Mary Magnum en later van de Mexicaanse worstelaar " El Santos." Alles ziet er uit als een 70’s grindhouse film en ergens in de film zien we Dr Praetorious een ongelukkig meisje opensnijden. Wat de man verder in de film doet heb ik geen idee van maar die scene moet bijna wel een soort van homage zijn aan H.G. Lewis' splatter-classics? En net als zijn films moet ze het niet hebben van goed acteerwerk. Nu is deze film ook geen Lewis en afgezien van een leuke dosis humor is het verder ook geen noemenswaardig werkje. Redelijke goede charmante low-budget film voor de liefhebbers.