10 Items or Less (2006)

Drama / Komedie

geregisseerd door Brad Silberling
met Morgan Freeman, Paz Vega en Jonah Hill

Een oudere acteur was ooit één van de sterren van Hollywood, maar moet nu genoegen nemen met een rol in een kleine independent film. Tijdens zijn research in een latinowijk van Los Angeles ontmoet hij een winkelbediende die hem redt uit een netelige situatie. Aangezien zijn chauffeur hem ook in de steek heeft gelaten, gaan de acteur en de winkelbediende samen op pad door Los Angeles waar ze allerlei mensen tegenkomen en hun eigen leven in ogenschouw nemen.

lijkt mij wel leuk, Morgan Freeman is zo en zo goed.

avatar van Captain Pervert
Hele leuke, lieve film die eigenlijk nergens over gaat maar toch een boodschap heeft: vandaag is de eerste dag van de rest van je leven.

Leuk ook hoe Morgan Freeman min of meer zichzelf speelt, al wordt dat nooit met zoveel woorden duidelijk; hij wrdt dan ook gecredit als ' him'. Er zitten enorm geestige momenten in, subtiele geintjes en grapjes. Het zijn geen dijenkletsers en de subtiliteit is niet aan iedereen besteed, maar om de scène met de dweil-verkoopster (pas te zien op het eind als flashback) heb ik bijvoorbeeld hard moeten lachen. Goed gedaan.

3.5 sterren

vermakelijke film erg subtiel

Heerlijke film

avatar van zjandannybob
vind dit zeker geen komedie, vind er iniedergeval geen humor in terug... drama is het ook niet echt :S weet niet onder welk genre dit geplaatst moet worde.. er gebeurt eigenlijk zo goed als niks maar toch kijkt de film makkelijk weg. dus 3*

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. De moraal wordt inderdaad subtiel gebracht, maar de film gaat wel snel vervelen.
Paz Vega houdt voor mij de film interessant. Ik wilde eerst met haar trouwen, maar na een tijdje samengewoond te hebben, bleek het niet te werken. 2,5*

zjandannybob schreef:

Hoewel het strikt gezien niet helemaal klopt, heeft 10 Items or Less wel wat weg van een roadmovie; wildvreemde mensen ontmoeten elkaar, trekken even samen op en gaan daarna weer hun eigen weg.

avatar van too-sweet
Ik vond dit echt een saaie trage film. Geen komedie inderdaad, geen drama. Niets eigenlijk. Had wel iets meer van gemaakt kunnen worden m.i.z.
Met nama van Freeman had ik wel meer verwacht.
Nee, mensen deze kun je beter overslaan.

avatar van Jan met de pet
Saaie film....overslaan deze flut film, verschrikkelijk SAAI. 1,0

Gelukkig duurt de film maar 1 uur en 10 minuten.
En dat is lang genoeg.
Eigenlijk een film die de tijd vol maakt met niets of bijna niets.

Zo te zien hadden de acteurs/trices er wel zin in.

Toch nog een 3, voor de oude winkelbediende/manager/manusje van alles?

na 20 minuten afgezet... 0,5...

Saaie trage film. Absoluut niks voor mij. En ook ik heb m na 30 minuten uitgezet. Kon me absoluut niet boeien.

avatar van mishad
'10 Items or Less' is een sympathiek klein filmpje met in de hoofdrollen Morgan Freeman en de mooie Paz Vega. De relaxte humor, amusante gebeurtenissen en leuke gesprekken tussen de twee hoofdrolspelers zorgen voor een vermakelijke en onbezorgde 80 minuten zonder sterallures.

avatar van KW2
KW2
Prachtig minimalistisch filmpje met enorm subtiele humor en een geweldig vrije atmosfeer die mijn dag volledig gemaakt heeft Freeman draagt de film volledig en laat zien dat er weinig rollen bestaan waar hij niet voor geschikt is. De film deed me denken aan Garden State, hoewel de karakters wat minder uitgediept worden in deze film. De chemie tussen de sympathieke Freeman en de mooie Paz Vega voorkomt dat de film saai wordt. Leuke kleine cameo van Danny Devito.

samangevat: te minimalistisch, dus een gemiste kans .........

Zeer trage film vondt er niet veel aan heb een dik 45 min gekeken, maar toch uiteindelijk afgezet.
Kon mijn aandacht echt niet vast houden.
Zeer jammer wel een fan van Morgen Freeman.
Ik raad het dus ook niemand aan, maar iedereen moet het zelf weten. Als je kijkt kun je ook zelf oordelen wat jullie er van vinden.
Smaken verschillen natuurlijk

Hankieh
Paz Vega

Toegevoegd aan 'Nog zien'.

Een heerlijke film uit Hollywood tussen al het special effects geweld. Ik vindt het altijd maar jammer dat de kleinere, simpele, pure films uit Hollywood/de VS slecht in Europa aankomen (overigens geldt dit helaas ook maar al te vaak voor kleinere Europese films).

Ik ben niet geheel op de hoogte van het reilen en zeilen, dus ik weet niet of dit een persoonlijk verhaal is van Morgan Freeman, maar ik krijg wel het idee. Het is heerlijk om te zien dat deze kleine, simpele film met een bekende acteur zo kan boeien met een mix van humor, politiek, spot en liefde.

avatar van henkiej
heerlijke feel-good film! lekker simpel en grappig!.
Mooi geacteerd ook! En lekkere muziek!

Traag en saai. Alleen de muziek kon ik wel waarderen.

avatar van Naomi Watts
Zeer verrassend goed filmpje.

Vooral de chemistry tussen Freeman en Vega is een belangrijke troef. Het levendige enthousiasme van Freeman's personage is heel aanstekelijk en Vega weet hem te voorzien van een geweldige vrouwelijke counterpart. Vega sowieso één van mijn favoriete actrices, alles lijkt zo natuurlijk te gaan bij die vrouw.

Qua verhaal gebeurt er niet veel maar toch weet de film elke seconde intrigerend te blijven. De heerlijke gesprekken tussen Freeman en Vega en zijn aandeel in haar "nieuwe" leven is mooi om te aanschouwen. Wel typisch een film die flink de mist in kan gaan in het einde, maar Silberling kiest perfect en maakt hier toch wel een prachtige film van. Nu al onderschat op MM.

De DVD nu ook van mijn vriendin gekregen, ik heb nu al zin om hem weer te zien.

avatar van breedbeeld
Heb weer eens genoten. Beter dan de omschrijving.
Semi- road movie. Mooie chemistry tussen twee top acterenden.
Leuke teksten af en toe( Met die Daila Lama en de hammen lag ik echt even in een deuk .Precies de goede lengte.En inderdaad even naar de aftitelling kijken voor de dweilverkoopster , die volgens mij hardstikke echt is.
Met cameo van het echtpaar Big D Devito.
I feel good.
Normaal een 3,5 maar I feel good en hou van dit soort goed gemaakte kleine films dus 4

Edit: Zit net op imdb te kijken en de moplady is wel een actrice, geweldig.want het zag er super echt uit alsof een echte verkoopster zo'n domme acteur wat moest leren.

avatar van Kijkoperatie
Een minimalistische film kan erg mooi zijn door zijn ritme, sfeer, subtiliteit, etc. en kan mij van begin tot eind geboeid laten kijken.
Deze film echter niet: wat mij betreft een mislukte quasi roadmovie.

Wat vreemde film, voelt meer aan als zo'n nederlandse "korte" film van de NPS. Wat hem niet perse slecht maak maar ik had gewoon wat anders verwacht en ECHT boeiend vond ik de film zeker niet.

breedbeeld schreef:

Dan doet ze dat inderdaad goed haha.

DonViseroo
geen erg goede film
was aan het wachten tot er nog iets spannends of tof zou gebeuren in de film, maar helaas gebeurde dit niet.

Iemand winkelhulp Lee nog herkent? Bekend van z'n rolletjes in de films van Wes Anderson. Fijn filmpje dit, trouwens.

avatar van Aapje81
Leuk klein filmpje dat leunt op prima acteerwerk en een hoge feel goodfactor. Freeman is erg sympathiek en Paz Vega heeft het op termijn misschien in zich om de nieuwe Penopele Cruz te worden.

Heb me prima vermaakt en ben blij dat er nog van die kleine leuke producties als deze worden gemaakt. Zeer de moeite waard.

avatar van RRT
RRT
Kan me aansluiten bij de mening van Aapje81. Sympathieke film, en Paz Vega komt ook erg goed over in deze film. Is geen film voor mensen die op actie gaan zitten wachten, maar een lief, klein, sympathiek filmpje die ik zeker de moeite waard vond.

avatar van Fran
Ik vond het wel een lekker filmpje om naar te kijken. Toegegeven, de eerste helft van de film vond ik behoorlijk saai. Het verhaal gaat ook eigenlijk nergens over. Maar het karakter van Morgen Freeman en van Paz Vega waren hele mooie, realistische no nonsense karakters.

Het was heel mooi om te zien hoe de vriendschap tussen de twee steeds verder begint op te bloeien. Je ziet hoe mensen door de meest kleine dingen toch zo'n impact kunnen hebben op elkaars leven.

Als je een spannende film wil kijken dan zit je met deze film niet goed. Het is namelijk best saai terwijl het tegelijkertijd wel blijft boeien. Maar toch, als je het even de tijd geeft, dan zie je dat er een hele mooie boodschap achter het verhaal zit..