Like It Is (1998)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Paul Oremland
met Steve Bell, Ian Rose en Roger Daltrey

Craig verdient af en toe wat bij met 'free-fighting': een illegale, zeer gewelddadige, vechtsport waarin alles is toegestaan. Graig is homoseksueel maar heeft geen enkel contact met de gayscene. Hij hangt hooguit wat rond in de buurt van een discotheek die druk wordt bezocht door gays. Daar ontmoet hij Matt, die in de discotheek is om een zangeres te promoten. Matts uitnodiging om langs te komen wanneer hij in de buurt is, neemt Graig serieus: hij staat al snel voor zijn deur. Voor Graig gaat er in Londen een compleet nieuwe wereld open, maar door zijn achtergrond blijft hij een buitenbeentje. Matts baas Kelvin bezorgt Craig een baantje en biedt Matt het vooruitzicht op een eigen club. Zijn bedoelingen blijken dubbelhartig en na een aantal incidenten keert graig terug naar Blackpool. Matt komt voor een beslissende keuze te staan: volgt hij zijn hart of zijn ambities?

avatar van Bas17
Je kan wel merken dat de hoofdpersoon van origine geen acteur ism aar kickboxer ..... naar het einde toe wordt zijn acteren wel beter.

Viel wat tegen. Beetje duistere, donkere en saaie film.

Redelijk; wat traag en bij vlagen onder de maat qua acteerwerk. 3*

wfiret
Wel een aardige film. Redelijk voorspelbaar, maarja...geeft goed de problemen weer die iemand kan hebben.

Een film over het verloop van een geheime liefdesrelatie van twee jonge mannen In Londen, met mooie straatscenes uit een grimmig arbeidersklassemilieu. Steve Bell overtuigt als bokser, die nog maar net zijn homoseksuele voorkeur heeft ontdekt en oprecht is in zijn liefde. De film is heftig, kranig en echt. Zonder meer een van de betere 'gay' producties.

avatar van Leviwosc
Films telt weinig voor, het is leuk om deze film te kijken omdat die bokser zo'n lekker ding is, maar verder vind ik deze film bout.

zeer Britse film, rauw en tegelijk ontroerend, een echt oprechte film

Terwijl ik werkelijk een afschuw van geweld heb (in al zijn vormen tot fel licht of hard geluid toe) vind ik dit een van de meest bijzondere en echte gay films die ik ken. Alles heeft iets ruws; danwel onbeholpens ; het enige minpuntje zou kunnen zijn dat de bad guys echt flat bad guys zijn.