It's My Party (1996)

Komedie / Drama

geregisseerd door Randal Kleiser
met Eric Roberts, Gregory Harrison en Margaret Cho

Een jaar nadat Nick en Brandon uit elkaar zijn gegaan komt Nick erachter dat hij aan een zeldzame, aan aids gerelateerde ziekte heeft waardoor hij nog maar kort te leven heeft. Hij wil zijn leven graag goed beëindigen en organiseert een afscheidsfeestje voor vrienden en familie. Wanneer de niet uitgenodigde Brandon ook komt opdagen krijgt hij de nodige verwijten naar zijn hoofd van Nicks vrienden.

Misschien wel een van de beste en eveneens meest onbekende rollen die Eric Roberts gespeelt heeft.
Emotionele film.
Toch kan het idee niet worden ontnomen dat de dramatische confrontaties en gebeurtenissen te opgelegd aanwezig zijn.
En dat maakt Ït's my Party"wel nog steeds de moeite waard van het zien maar niet de topper die het waarschijnlijk had willen zijn..

avatar van Eric Roberts
Tja een film met Eric Roberts (wat is het toch een lekkertje!!) en dan ook nog in zo'n emotionele, dramatische tranentrekker - heerlijk!

Ben het met Waku eens dat het inderdaad een wat onbekendere rol is die hij speelt maar zeer zeker een van zijn betere!

Emotioneel, droevig, ontroerend, krachtig, pakkend, bijtend sarcastisch, met humor, misschien af en toe een beet je teveel opgelegd, maar uitmuntend gespeeld. Aanrader!

avatar van Captain Sik
Helemaal met Gauke eens!
Inderdaad misschien iets te opgelegd, maar desalniettemin een prachtig emotioneel verhaal.
Zeker kijken!

een goede film; interessant gegeven; voor mij wat te vlak eenduidig uitgewerkt. De film riep bij mij wel oprechte emoties op, en ik bleef bij het gebeuren betrokken.

Sterke film die baadt in het cynisme want is het idee op zich, om in dergelijke omstandigheden nog een uitbundig feest te organiseren niet op zijn minst bizar en zijn de dialogen en gezegden niet heel dikwijls scherp en normaal gezien erg pijnlijk !?
Mede daardoor evenwel schittert de film ook in de ontleding van de vaak sterk uiteenlopende attitudes van de vele personages. Dit laatste wordt in feite de hoofdbrok van deze film, die net als andere werken, die dit thema behandelen, geen mens kan onberoerd laten.
Eric Roberts is verbluffend in zijn rol maar ook meerdere andere acteurs presteren prima.
Ondergewaardeerd. Voor velen misschien iets te schokkend.

Prachtige film die je flink raakt, soms kom je er op het einde pas achter wat je hebt laten gaan... Sterk geacteerd. Soms iets over de top maar zouden we zelf ook niet doorslaan bij de wetenschap dat je er morgen niet meer bent?

Aanrader 4*