Ulee's Gold (1997)

Drama / Thriller

geregisseerd door Victor Nunez
met Peter Fonda, Patricia Richardson en Jessica Biel

Ulee, een imker uit Florida, probeert zijn twee tienerkleindochters zo goed mogelijk op te voeden. Zijn zoon Jimmy zit in de gevangenis, en diens vrouw is er vandoor. Verbitterd door Vietnam en de dood van zijn vrouw, bemoeit hij zich weinig met anderen, totdat een noodkreet van Jimmy hem wakker schudt.

Wat moet ik er van zeggen.
Zat er een verhaal in, dacht ik bij mezelf toen die afgelopen was. Als je een imker bent, vindt je het misschien een mooie film.
Misschien ga ik deze film nog waarderen, maar dan moet ik echt alleen naar het camerawerk kijken. Het verhaal vond ik niet boeiend genoeg.

Snurk

avatar van narva77
Okee, beetje traag misschien, maar Peter Fonda acteert echt goed.

neo (crew)
goeie film met veel diepgang en een fantastische rol van peter fonda. vond de grap aan het einde van de aftiteling wel goed: ''and the bees''.:) 4 sterren

avatar van narva77
Grap aan het einde van de aftiteling? Hmm die heb ik gemist dan. Misschien de aftiteling nog eens zien...

avatar van narva77
Ha, gisteravond ff de aftiteling bekeken Neo, nu zag ik de grap; de bijen worden als 'acteurs' bedankt

Onderhoudende film, ondanks dat het toch wel enigszins een EO-plot heeft. De film is wel een beetje traag......maar toch een 3,5

avatar van thomzi50
Ik heb hem zondag gekeken op RTL7, inderdaad een trage film, maar wel geweldig acteerwerk van Peter Fonda. En de traagheid is juist ook een kwaliteit van de film: Alles wordt rustig opgebouwd en uitgebreid vertelt. Prima film met Peter Fonda die geweldig speelt, het verhaal had hier en daar iets levendiger gekunnen, vooral op 't einde, verder prima. 3.5*

ben beginnen kijken naar deze film zonder er iets op voorhand van te weten, en ik werd aangenaam verrast. prachtige diepe emoties, betekenissen die verdergaan dan bij de meeste doorsnee films (wat dit 'helaas' ook is) en verwachtingen die niét worden ingeleverd, zodat de film blijft verrassen en beter wordt naarmate je het vaker ziet. applaus voor het geheel maar vooral voor Fonda, en wat jammer dat de prent niet beter gekend is als een succes dan als een alledaagse film...

Blijft een fijne film. De kapstok is een ordinair gangsterverhaaltje en een verborgen schat. Maar deze film gaat gelukkig een stuk dieper. Het gaat ook over het opbouwen van relaties en vriendschap. En daarnaast leer je nog van alles over het houden van bijen.

Uitstekende film waarin een bijenhouder voor zijn kleinkinderen zorgt als hun vader in de bak zit en hun moeder zo goed als verdwenen. Een onderhoudend verhaal met goed geschreven personages en een mooi kijkje in de wereld van de bijenhouder. Een uiterst rustig maar aangenaam tempo. Verder een prachtig ingetogen rol van Peter Fonda, maar ook de rest van de cast stelt zeker niet teleur waarvan dit het filmdebuut voor Jessica Biel betekende.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Redelijk kwaliteit breedbeeld, uitgerekt, geen
HD aanwezig...
Prima achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...