Kaena: La Prophétie (2003)

Alternatieve titel: Kaena: The Prophecy

Frankrijk / Canada
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Chris Delaporte en Pascal Pinon
met de stemmen van Kirsten Dunst, Richard Harris en Anjelica Huston

Het verhaal speelt in een wereld waar een 100 mijl hoge boom bovenuit torent. De boom, echter staat op sterven en laat de bewoners onder haar radeloos. Kaena, een jonge vrouw, verlaat haar dorp op zoek naar de oorzaak van de sterfte, omdat ze ervan overtuigd is dat de boom haar om hulp roept.

avatar van bioscoopzaal
Officiële site met trailers en clips. Het verhaaltje klinkt wel aardig, alleen jammer van de nogal houterige animatie.

vond het een leuke film om naar te kijken.

avatar van Miss Sway
Simpel verhaaltje maar wel erg vermakelijk gebracht. Ik vond 'm leuk.

avatar van woeler82
Beetje raar verhaal , het is een animatie film meer voor volwassen ergens
Wel leuk om naar te kijken

avatar van b00ts
Leuke animatie voor volwassenen. Mooie muziek ook. De film begint redelijk sterk, maar zakt in. Het einde wordt wat afgeraffeld.

avatar van Noodless
Het eerste stuk is best langdradig en een beetje slaapverwekkend. De animatie is wel verzorgd, maar door eentonig kleurgebruik soms wat onoverzichtelijk en saai uitgewerkt. Het tweede stuk wordt gelukkig wat beter door iets meer vaart in het verhaal en door verschijning van dreigende wezens. Helaas wordt dan het einde weer heel snel afgewerkt. Meer van verwacht ! 6/10