Longtime Companion (1989)

geregisseerd door Norman René
met Campbell Scott, Stephen Caffrey en Patrick Cassidy

Film waarin een groep van hoofdzakelijk homoseksuele karakters wordt gevolgd in de jaren 80 van de twintigste eeuw. Te zien is hoe er steeds meer bekend wordt over het aids-virus en hoe dit de individuele groepsleden (waarvan er enkele besmet raken) en de groep als geheel treft. Waar de jaren 80 met zorgeloosheid beginnen, worden ze afgesloten met angst.

Een goed getroffen film over de beginjaren van het Aidsvirus in Amerika. Levensecht gespeeld door de acteurs: je voelt als het ware de angst en onzekerheid.

een beetje te saai maar wel geslaagd als historische film over het AIDS-virus

Erg verwarrend in het begin met die dooreendwarelende personages waarbij amper een naam genoemd wordt.
Misschien wel een zekere historische waarde ivm het bekend geraken van het aids-virus en de angst en de onzekerheid die het bij de bevolking, inzonderheid humoseksuelen, teweegbracht, maar op het emotionele vlak heeft me de film zelden of nooit geraakt ondanks het trieste van het gegeven.