The Last Boy Scout (1991)

Actie / Thriller

geregisseerd door Tony Scott
met Bruce Willis, Damon Wayans en Chelsea Field

Joe Hallenbeck (Willis) is een aan lager wal geraakte privé-detective. Hij wordt door Cory, vriendin van ex-footballspeler Jimmy Dix (Wayans), ingehuurd om haar te beschermen. Cory heeft informatie over de eigenaar van Jimmy?s ex club en ze wil hem chanteren om Jimmy weer terug te nemen. Als Cory toch wordt vermoord, komen Joe en Jimmy komen erachter dat er veel meer gaande is dan een simpele afpersing.

avatar van Vinokourov
Nee nee nee, dit kan toch niet jongens!. Bruce Willis speelt de ultieme badass en samen met een klaploperige Damon Wayans gaat de slechteriken van het stuk uit het veld ruimen. Ook Bruce Willis dochtertje (type blaag) heeft een niet onaanzienlijke rol in dit festijn. Enfin, er komt een hele hoop keihard (al dan niet out of the blue) geweld in voor en meest schrijnend van alles zijn de dialogen die veelal debiel zijn. Wat een dwaze dingen heb ik gehoord . Okee, nu is het niet de insteek van The Last Boy Scout om een serieuze film te zijn, maar de combi humor met actie vond ik hier meer bespottelijk dan geslaagd.

avatar van jippie2010
Een uiterst realistische film met Willis in een rol dat je nog niet eerder van hem gezien hebt.
Daarom: *3,5

avatar van loneranger
Solide actiefilm met geweldige oneliners. Actie en humor gaan hier hand in hand. De rol van Joe Hallenbeck is Bruce Willis op het lijf geschreven. Damon Wayans als de sidekick doet het ook heel behoorlijk. Het verhaaltje stelt niet zo heel veel voor maar daar maal ik niet om bij deze film. In 1992 in de bioscoop gezien, bijna 25 jaar later vind ik het nog steeds een prima film.

avatar van Antonev
Willis en Wayans voelen elkaar goed aan in deze 13-in-een-dozijn actie thriller. De actie is goed, de humor is geestig en het verhaal is oké. Leuk als tussendoortje.

een mooie film met willis en wayans.heb de film al heel vaak gezien maar ik blijf hem leuk vinden.

avatar van Majestics
Zeer vermakelijke film en het type film dat ik liever kijk dan een Inception of iets dergelijks. De TV-zenders houden ook van deze film volgens mij want wat wordt die vaak uitgezonden haha.

Wat een onzin verhaal. Logica is ver te zoeken. Het aantal doden heb ik niet bij kunnen houden. Alleen leuke acties. Als je echt nergens anders zin in hebt, kijk dan alleen. Eigenlijk is alleen het dertienjarige meisje leuk.

avatar van Thomas83
Buddyfilms zijn doorgaans luchtig en dat is The Last Boy Scout later in de film ook wel deels, maar zelden een film zo vol (vrouwen)haat en troosteloosheid zien zitten als in het eerste deel hier. Echt super zwartgallig en grimmig allemaal, en verrassend expliciet in het geweld. Het lijkt ook wel alsof de eerste paar scènes vooral in dienst staan van mensen die zo naar mogelijk tegen elkaar doen. Gelukkig wordt de film wel steeds leuker, vooral zodra Joes dochter ook een rol gaat spelen. Die jump scare met de pop is geweldig.

Willis en Wayans zijn niet eens zo geweldig, maar ze werken nog best goed als een duo en Willis speelt zo'n rol op 50% zelfs nog leuk. De bad guys zijn van die heerlijke ongure en valse koppen, vooral Negron is erg op dreef. De film ziet er ook best mooi uit met het gebruik van kleuren en schaduw. Een beetje een film noir-element in de film. De plot slaat natuurlijk vaak helemaal nergens op, maar het zijn juist ook wel de onzinnigheid en lompheid die de film zo leuk maken, mede door de regelmatig leuke oneliners. De finale compleet geschift, met Jimmy op het paard en de bal die het leven van de senator redt, de lekker overdreven brute dood van Milo en Joe met zijn domme overwinningsdansje. Een dikke 3.0*.

avatar van Gerlof1378
Leuke actie/komedie naar de hand van Shane Black, de man die ook de Lethal Weapon films, Predator en The Long Kiss Goodnight schreef. Het verhaal is leuk en Bruce Willis is lekker op dreef, ik vond Damon Wayans minder spelen maar afijn je kan ook niet alles. Ook de rest van de cast deed het aardig en dat maakt deze film leuk om naar te kijken. De actie en humor in de film zit zeker goed en vooral dus Bruce met zijn oneliners is goed op dreef, het is gewoon een leuke film om elke keer weer te zien en daar is niks mis mee.