Quand J'étais Chanteur (2006)

Frankrijk

geregisseerd door Xavier Giannoli
met Gérard Depardieu, Cécile De France en Mathieu Amalric

Alain is een 50-jarige feestzanger in Clermont-Ferrand. Hij doet feesten, partijen, bruiloften en inauguraties en is wereldwijd bekend in Clermont-Ferrand. Zingen is zijn leven, totdat hij de 28-jarige Marion ontmoet, die met haar zoontje Alain's woonplaats binnentrekt.

avatar van Leo1954
Aangename melancholieke film.

avatar van Darbie
Gérard Depardieu is & blijft toch wel een hele bijzondere acteur !!

Een innovatie om een figuur als Depardieu als zanger bezig te zien. Charmant en ontroerend eigenlijk, met die Franse chansons en erg goed geschetst die dansavonden.
De genegenheid die twee mensen die op velerlei vlakken uit elkaar staan en ook weten dat er geen toekomst is voor hen, maar elkaar toch niet kunnen loslaten, wordt heel mooi en eenvoudig verhaald.
Depardieu volgens mij in één van zijn beste rollen. Cécile de France is schitterend evanals Christine Citti.