Down among the Z Men (1952)

Alternatieve titels: Stand Easy | The Goon Movie | The Goon Show Movie

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Maclean Rogers
met Harry Secombe, Spike Milligan en Peter Sellers

Professor Osrick Purehart (Michael Bentine) is nogal verstrooid. Hij verliest per ongeluk een geheime formule, die wordt gevonden door Harry Jones (Harry Secombe). Terwijl Harry de formule probeert terug te brengen, wordt hij per abuis ingelijfd bij de "Z" reservisten. Ondertussen tracht een internationale misdadigersbende de geheime gegevens in handen te krijgen. Wanneer zij te weten komen dat Harry er meer van weet, laten zij van hun mensen eveneens bijtekenen bij de "Z" reservisten. Op die manier hopen zij Harry in de gaten te kunnen houden en de formule te kunnen bemachtigen.

avatar van Poisonthewell
Dikke tegenvaller. Ik was erg benieuwd naar deze Goon Show film, vooral vanwege de welbekende invloed van Sellers en Milligan op Monty Python en de geschiedenis van de filmcomedy. Maar ik heb niet een keer gelachen.