• 8.352.706 stemmen

Oorsprong: Canada / Frankrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Andrew Fleming

Met onder meer: Kirsten Dunst, Michelle Williams en Dan Hedaya

Plot Dick

"The unmaking of the president"

Amerika, 1972. Betsy en Arleen zijn typische Amerikaanse tieners die zich alleen zorgen maken over mode, shoppen en jongens. Als ze tijdens een rondleiding in het White House per ongeluk een verkeerde kamer binnenlopen, wordt hun leven in eens wat gecompliceerder. Het blijkt namelijk dat zij door het openen van die deur betrokken raken bij het grootste schandaal uit de Amerikaanse geschiedenis: Watergate.

imageimageimageimageimageimage

Rose Mary Woods

G. Gordon Liddy

avatar van Jordy

Jordy

Ondanks Dunst vond ik er vrij weinig aan...

avatar van DarkAngel

DarkAngel

Kvon ut wel een leuke film. Vooral de 5 minuutjes die Ryan Reynolds kreeg vonnik erg leuk. Hij is voor mij gewoon een heel goeie acteur en die 5 minuutjes maken voor mij heel veel goed bij deze film. De bloopers op de dvd waren ook grappig.

avatar van lorelei

lorelei

leuke film. HEb me eigenlijk geen moment verveeld. Alleen soms irriteerde ik me een beetje aan Dunst.

avatar van danuz

danuz

zie hem net op tv, is wel leuke film , kirsten dunst en blijft mooi meisje. en de humor is soms ook nog best wel droog, leuk sfeertje 3,5*

avatar van savi_7

savi_7

wel een arparte kijk op het verhaal Nixon en watergate schaandaal

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Een erg goede en originele film!!! Toen ik 'm zag een paar jaar geleden vond ik er niet zoveel aan, maar nu ik erop terug kijk en ik wat meer weet over het watergate-schandaal vind ik 'm erg goed! Leuk spel van Kirsten Dunst, Michelle Williams en Dan Hedaya en een erg leuk tijdsbeeld van de jaren '70, vooral met die rollerdisco! 4*!!!!!

avatar van soom

soom

Kirsten Dunst en Michelle Williams gedragen zich als een stel overjarige pubers. Niet heel erg overtuigend, maar toch vond ik het wel een grappige film. Een politieke film, die met flink wat scheppen zout genomen dient te worden. Verwacht geen hoogdravende scherpe kijk op Nixon, want hij is flink op de hak genomen.

de acteur die Nixon speelt lijkt niet eens echt op Nixon.

avatar van otherfool

otherfool

Met het geinige uitgangspunt en de goede cast had ik toch wel iets meer verwacht. Beetje brave komedie.

2,5*.

avatar van metaledje

metaledje

beetje suffe film die grappig wil zijn maar dat absoluut niet is, heb misschien paar keer een glimlach op m'n porum gehad, ondanks dat toch niet slecht om te kijken naar die meiden 2.5*

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Zit nu midden in het boek All the President's Men, een goede gelegenheid dit ondergewaardeerde juweeltje weer te bekijken. Overdreven rollen hier en daar van de Saturday Night Live-komieken, maar prachtige decors en heerlijk over-the-top spel van Dunst, Williams en natuurlijk Hedaya. Half puntje omhoog naar 4,0*

avatar van undeviljur

undeviljur

slecht. ik zet niet vaak een film af maar dit heb ik af gezet.

avatar van melvddonk

melvddonk

Ik ben deze film vooral gaan kijken door de cast. Kirsten Dunst, Michelle Williams, Will Ferrel en zelfs Ryan Gosling spelen mee. Het móest wel een geweldige film vonden. Nou, dat viel me zwaar tegen.

De humor was veel te flauw en lag er veel te dik bovenop. Een beetje overacting vind ik nooit storend, soms kan het zelfs een heleboel humor toevoegen aan een film, maar hier leek het wel alsof Williams en Dunst twee vijf-jarige meisjes speelden. Het was niet om aan te zien. Ik had nooit verwacht dat ik dat ooit over Michelle Williams zou zeggen, aangezien ik groot van fan haar ben, maar hier slaat ze toch echt de plank mis.

Verder heb ik me alleen maar zitten ergeren. Ik heb geen seconde met een lach op mijn gezicht gezeten en ik vond heel de film een grote pijnlijke zit. Het enige pluspuntje was de vrolijke muziek.

avatar van Dick2008

Dick2008

Matige film waarin Kirsten Dunst en Michelle Williams veel te overdreven spel leveren, voor 15-jarige meisjes . Verder soms aardig zoals met die koekjes maar dan weer flauw. Wel leuk tijdsbeeld van Amerika uit beginjaren '70 met veel muziek erbij maar dat redt de film toch niet. 2.0

avatar van the new guy

the new guy

Hier en daar een leuk grapje, maar de dames voegen niets toe.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Andrew Fleming vind ik wel een leuke regisseur. Eerdere films die ik van hem zag (Threesome, The Craft) zijn geen films met een hoog niveau, maar heerlijke wegkijkers, Michelle Williams, Kirsten Dunst, Will Ferrel, Bruce McCulloch onder leiding van Fleming? Ik had hier wel zin in, al wist ik niet precies wat te verwachten. Het resultaat beviel me wel.

Erg vermakelijke en slimme satire op het Watergate schandaal, vermomt als een domme tienerkomedie. Kirsten Dunst en Michelle Williams spelen, vooral in het begin van de film, erg domme 15-jarige tieners. Zo overdreven karikaturaal, dat wie hun 1 moment serieus neemt, wel een heel vreemd beeld van ze (en de film) moet hebben.
De bedoeling van Fleming is een overdrijving neer te zetten van het schandaal, door te laten zien hoe makkelijk het is om het witte huis te ontmaskeren denk ik? Zelfs 15 jarige meisjes kunnen het, onder de naam Deep Throat, welteverstaan .

Leuke film, die voor veel tieners te moeilijk en voor veel wolwassenen veel te flauw is waarschijnlijk. Het is me niet helemaal duidelijk wat het doelpubliek was, maar ik vond het in ieder geval leuk en scherp bedacht.

avatar van eempag

eempag

DarkAngel schreef:

davinnik nouweeleuk dagij daleuk vindt