Repli-Kate (2002)

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Frank Longo
met Ali Landry, James Roday en Eugene Levy

Sukkelige student Max ontmoet de volmaakte vrouw: Kate. Ze is oogverblindend, sexy en slim. Die kan ie dus wel op zijn buik schrijven! Dan kloont hij haar per ongeluk tijdens één van zijn experimenten. Ineens heeft hij een vrouw om van te watertanden en hij kan haar alles leren! Samen met zijn vriend Henry maakt hij van haar zijn droomvriendin.

avatar van daxclusive
Geinige film, voor weinig gekocht (meen ergens in de 5 voor bakken, lang geleden)
Voor zo'n filmpje die €1.79 heeft gekost is deze prima voor een avondje vermaak.

melvddonk
Deze film heb ik al zo'n 20 keer bekeken, maar ik kwam erachter dat ik nog geen stem geplaatst had. Het is een van de favoriete films van mijn vriend, dus af en toe gaat ie hier weer de dvdspeler in en moet ik hem verplicht weer mee kijken. Een hele grote straf is het niet, want de film is lekker droog en ook al ken ik alle grappen al, ik betrap mezelf toch steeds nog op een glimlach.

Bijzonder is het verder niet en het hele kloon-gedeelte duurde me af en toe iets te lang, maar als Kate eenmaal gekloond is, wordt het af en toe toch wel erg grappig. Landry is een erg mooie verschijning en ook het acteerwerk is prima in orde.

Haha, trok eigenlijk nergens op. Maar tegen alle verwachtingen in best vermakelijk.

avatar van Waackx
Verrassende leuke komedie.
Ondanks de meeste situaties vrij voorspelbaar zijn, zijn de grappen echt stukken leuker dan ik had verwacht.
Bovendien speelt Ali Landry een sterke rol als Repli-Kate.

Redelijk leuke komedie, vrij sterke momenten afgewisseld met iets mindere. film word uiteindelijk klein beetje langdradig. acteerwerk voldoende.

3 sterren

Natuurlijk is het geen hoogvlieger en moet je er voor in de stemming zijn maar ik heb smakelijk gelachen toen ik de film voor de eerste keer zag. Ali Laundry speelt geweldig in deze film! Wat een lekker ding! Ik vond hem zeker niet slecht!

Aardige film waarin een wetenschapper per ongeluk een mooie vrouw kloont. Een leuke komedie met leuk uitgewerkte komische situaties. De humor is vaak plat en wat dom, maar vermakelijk is het wel. Ali Landry heeft zichtbaar plezier met haar dubbelrol en het eindshot met Eugene Levy is hilarisch.

avatar van arno74
Positief verrast door deze bijzonder vermakelijke film welke in de verte wat wegheeft van Weird Science (1985). Het tempo is lekker vlot en de man-vrouwclichés die de film met humor benut worden heel raak neergezet. Het is natuurlijk geen hoogstaand kunstwerk, ik denk ook dat niemand dat van deze film verwacht, maar de score op MM doet de film geen recht. Leuk popcornvermaak en bovengemiddeld goed in het genre van verstand op nul-komedies, een genre waar men vaak niet verder komt dan scheldwoorden en poep en piesgrappen waar pubers van moeten giechelen, een niveau dat deze film grotendeels weet te vermijden. Erg vermakelijk, een fijne wegkijker, en een hele ruime 3* wat mij betreft.