The Attic Expeditions (2001)

Alternatieve titel: Horror in the Attic

Horror / Thriller

geregisseerd door Jeremy Kasten
met Seth Green, Andras Jones en Beth Bates

Trevor Blackburn is een man met geheugenverlies. Hij weet niets van z'n verleden. Hij zit in een inrichting en wordt gekweld door nachtmerries van een mysterieus ritueel, waarin hij z'n vrouw offert, en de kennis van een oud boek vol geheimen. Hoe langer hij over z'n nachtmerries nadenkt, hoe meer hij zich gaat afvragen of het wel echt gebeurt is, of dat het misschien wel in z'n hoofd is geinplanteerd door de dokters van de inrichting...

Hoewel er al enkele stemmen van 0,5 zijn, vond ik deze film best wel ok. Eerst en vooral zijn er de acteurs: Jeffrey Combs (Re-animator), Ted Raimi (Evil Dead) en Alice Cooper! Ik geef toe: de acteerprestaties zijn zeker niet perfect, maar ik vond ze goed genoeg zodat deze film voor mij slaagt in zijn opzet. En dat was (volgens mij) gewoon een freaky film te maken waarvan je denkt 'what the fuck?'. Een beetje in het genre van 'Donnie Darko' en 'Lost Highway' (maar dan wel minder goed).

Ik vond de soundtrack ook wel heel goed. Met songs van Danzig, Dillinger Escape Plan en Naked City (van John Zorn met Mike Patton) was dit zeker een positief punt. 3/5

TVGids
D-Lo schreef:

Hey d-lo heb jij toevallig ook de Dvd gekocht waar 4 Horrorfilms op staan: Horror in the attic, Serial killing 4 dummys, Trapped Buried Alive en Deadly little secrets?

TVGids schreef:

Inderdaad, ik heb hem gekocht voor 5 euro in Bart Smit. Vond ik wel een goeie deal en de films die ik tot dusver gezien heb (alles behalve Trapped Buried Alive), vallen allen wel mee.

TVGids
Ik heb Trapped Buried nog niet gezien en Horror in the attic.
Ik heb hem ook voor 5 euro gekocht op een handelsmarkt in Leiden.

aimane
niet echt een mooie film

avatar van valerio2003
ik vond dit een hele slechte film en bijdeze 1 ster

CaptainTwisted
Echt, ik snapte helemaal geen ene zak van de film, en waarschijnlijk wil ik dit ook niet. Een halve ster voor Seth Green. Enige pluspuntje aan de film.

Ik snapte hem niet.

Valt weinig aan te snappen aan deze film, Behalve dat het bloed oranje is en het acteer werk niet super speelt het allemaal in zijn eigen hoofd af en aangezien hij zijn geheugen verlies heeft weet hij ook niet waar hij het boek verstopt heeft, oftewel zit opgesloten in zijn eigen mind , de kist de bebloede handen zijn niemand minder dan hijzelf, bruut einde

avatar van Vascago
Leuke film die spannend blijft doordat het allemaal best verwarrend is. Is ie nu gestoord of behekst? Of beiden? Je zult het wel zien, maar pas tegen het eind. Acteerwerk is niet best, maar kan ermee door. Soundtrack is ook oke.
Kleine 3.5 *

avatar van Richard_Voorhees
Ik heb deze zien liggen in een used products winkel in mijn woonplaats en had toch wel zin om deze mee te nemen. Heb hem voor nu laten liggen, maar ik denk dat ik hem de volgende keer toch meeneem. Vooral de cast wist mijn interesse te wekken: Andras Jones (Nightmare on Elm Street), Seth Green (Austin Powers, Rat Race & vele tv series), Jeffrey Combs (Re-animator, The Frighteners & nog veel meer), Ted Raimi (Spider-man & uiteraard 'broer van') en last but not least: Alice Cooper (Prince of Darkness & beroeps rock legende). Een dusdanig apart en interessant lijstje namen dat mijn interesse wel gewekt is.