The Attic Expeditions (2001)

Alternatieve titel: Horror in the Attic

Horror / Thriller

geregisseerd door Jeremy Kasten
met Seth Green, Andras Jones en Beth Bates

Trevor Blackburn is een man met geheugenverlies. Hij weet niets van z'n verleden. Hij zit in een inrichting en wordt gekweld door nachtmerries van een mysterieus ritueel, waarin hij z'n vrouw offert, en de kennis van een oud boek vol geheimen. Hoe langer hij over z'n nachtmerries nadenkt, hoe meer hij zich gaat afvragen of het wel echt gebeurt is, of dat het misschien wel in z'n hoofd is geinplanteerd door de dokters van de inrichting...

Hoewel er al enkele stemmen van 0,5 zijn, vond ik deze film best wel ok. Eerst en vooral zijn er de acteurs: Jeffrey Combs (Re-animator), Ted Raimi (Evil Dead) en Alice Cooper! Ik geef toe: de acteerprestaties zijn zeker niet perfect, maar ik vond ze goed genoeg zodat deze film voor mij slaagt in zijn opzet. En dat was (volgens mij) gewoon een freaky film te maken waarvan je denkt 'what the fuck?'. Een beetje in het genre van 'Donnie Darko' en 'Lost Highway' (maar dan wel minder goed).

Ik vond de soundtrack ook wel heel goed. Met songs van Danzig, Dillinger Escape Plan en Naked City (van John Zorn met Mike Patton) was dit zeker een positief punt. 3/5

TVGids
D-Lo schreef:

Hey d-lo heb jij toevallig ook de Dvd gekocht waar 4 Horrorfilms op staan: Horror in the attic, Serial killing 4 dummys, Trapped Buried Alive en Deadly little secrets?

TVGids schreef:

Inderdaad, ik heb hem gekocht voor 5 euro in Bart Smit. Vond ik wel een goeie deal en de films die ik tot dusver gezien heb (alles behalve Trapped Buried Alive), vallen allen wel mee.

TVGids
Ik heb Trapped Buried nog niet gezien en Horror in the attic.
Ik heb hem ook voor 5 euro gekocht op een handelsmarkt in Leiden.

aimane
niet echt een mooie film

avatar van valerio2003
ik vond dit een hele slechte film en bijdeze 1 ster

CaptainTwisted
Echt, ik snapte helemaal geen ene zak van de film, en waarschijnlijk wil ik dit ook niet. Een halve ster voor Seth Green. Enige pluspuntje aan de film.

Ik snapte hem niet.

Valt weinig aan te snappen aan deze film, Behalve dat het bloed oranje is en het acteer werk niet super speelt het allemaal in zijn eigen hoofd af en aangezien hij zijn geheugen verlies heeft weet hij ook niet waar hij het boek verstopt heeft, oftewel zit opgesloten in zijn eigen mind , de kist de bebloede handen zijn niemand minder dan hijzelf, bruut einde

avatar van Vascago
Leuke film die spannend blijft doordat het allemaal best verwarrend is. Is ie nu gestoord of behekst? Of beiden? Je zult het wel zien, maar pas tegen het eind. Acteerwerk is niet best, maar kan ermee door. Soundtrack is ook oke.
Kleine 3.5 *

avatar van Richard_Voorhees
Ik heb deze zien liggen in een used products winkel in mijn woonplaats en had toch wel zin om deze mee te nemen. Heb hem voor nu laten liggen, maar ik denk dat ik hem de volgende keer toch meeneem. Vooral de cast wist mijn interesse te wekken: Andras Jones (Nightmare on Elm Street), Seth Green (Austin Powers, Rat Race & vele tv series), Jeffrey Combs (Re-animator, The Frighteners & nog veel meer), Ted Raimi (Spider-man & uiteraard 'broer van') en last but not least: Alice Cooper (Prince of Darkness & beroeps rock legende). Een dusdanig apart en interessant lijstje namen dat mijn interesse wel gewekt is.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De Donnie Darko van de Aldi.

Matig horrorfilmpje die vooral interesse wekt door wat namen uit genrefilms te casten. Hoofdrol is voor Andras Jones uit onder meer Nightmare on Elm Street 4 - in de credits op de DVD staat geestig genoeg: ‘and Ras Jones’. Jones is echter niet de bekendste naam, dus zijn de gezichten van Jeffrey Combs en Seth Green op de poster gezet. Vooral Combs is met zijn rollen in talloze horrorfilms, met voorop Re-Animator, een geliefde naam bij genreliefhebbers. Hij mag in deze film weer eens zo’n duistere, onsympathieke dokter vertolken, zoals hij wel vaker heeft gedaan in zijn carrière. Ook Green had tegen deze tijd al een redelijke CV opgebouwd, dus logischerwijs dat hun namen en koppen groot op de poster staan. Verder bevat de film nog rollen van onder meer Wendy Robie (uit Twin Peaks en People Under the Stairs), Ted Raimi en een mini-rolletje van Alice Cooper.

Maar goed, hoe geinig de cast ook is, het spel in The Attic Expeditions - ook wel bekend onder de waarschijnlijk iets meer aansprekende titel Horror in the Attic - is desondanks behoorlijk karig. En dat is nog één van de minst grote problemen voor de film. Men lijkt koste wat kost een David Lynch-achtige film te willen afleveren, met als gevolg een hele hoop vaagdoenerij in een film die qua sfeer en toon vooral doet denken aan een Book of Shadows: Blair Witch 2. Oftewel, een hoop visioenen met de daarbij onvermijdelijke lelijke slowmotion met van die oerlijke fade-effectjes. We zien ons hoofdpersoon van de ene visioen naar de andere droom hoppen, waarbij we telkens flitsen krijgen van vliegensvlug gemonteerde seks- of moordscènes. Regisseur Jeremy Kasten doet voldoende moeite om het allemaal lekker vaag te houden, maar is vergeten het interessant te maken; na een half uurtje ben je er wel klaar mee - en dan moet je nog een uur. Dan is het fijn dat we hier en daar knippen naar wat onderonsjes van Jeffrey Combs en Ted Raimi, die veruit voor de leukste scènes zorgen.

2 sterren.