Welcome Stranger (1947)

geregisseerd door Elliott Nugent
met Bing Crosby, Joan Caulfield en Barry Fitzgerald

Dr. Joseph McRory (Barry Fitzgerald) huurt een vakantieverblijf zonder dit gezien te hebben. Als hij en Dr. James Pearson (Bing Crosby) arriveren staat het hun niet bijzonder aan, maar Pearson gaat overstag zodra hij de plaatselijke schooljuf, Trudy Mason (Joan Caulfield), ontmoet. De lokale bevolking is niet zo blij met de inmenging van de twee doktors, en al helemaal de saaie verloofde van Trudy niet. Maar raad eens wie er acute blindedarmonsteking krijgt en daarom snel een doktor nodig heeft?

avatar van Dutchfan
Ik had nog nooit van deze film gehoord en verwachtte er weinig van, maar wat een aangename verrassing!

Een "feel-good" film over een huisarts, die naar een klein stadje afreist waar hij moet invallen voor een oudere arts die voor het eerst in jaren op vakantie gaat.
De man wordt in het stadje aanvankelijk vijandig ontvangen,maar weet de bewoners stapje voor stapje voor zich te winnen.

Leuke liedjes van Bing Crosby die de rol van de zingende huisarts speelt.
De mooie Joan Caulfield speelt zijn geliefde.

De chemie tussen Caulfield en Crosby is echt: Hij wilde scheiden van zijn vrouw om met Caulfield te trouwen,maar de katholieke kerk weigerde de scheiding toe te kennen en dus bleef Bing bij zijn vrouw.