Nueve Reinas (2000)

Argentinië
Drama / Misdaad

geregisseerd door Fabián Bielinsky
met Gastón Pauls, Ricardo Darín en Leticia Brédice

Op een morgen ziet Marcos hoe Juan een kassamedewerker belazert met een truc met een bankbiljet, en hoe hij even later gepakt wordt. Marcos grijpt in, zegt dat hij een politieagent is, en sleept Juan naar buiten. Marcos vertelt Juan dat hij ook een oplichter is, met veel grotere plannen. Hij nodigt Juan uit om z'n partner-in-crime te worden. Wanneer ze ingehuurd worden door een oude voormalig gevangene om een stel nagemaakte postzegels te verkopen grijpen ze hun kans.

vermakelijk filmpje, zit goed in elkaar, maar is toch wel wat voorspelbaar.

Je kunt mij niet vertellen dat je de laatste minuut zag aankomen?

dat kan ik wel

Wel een aardige film, maar hij kwam bij mij een beetje goedkoop over. Ik had toch liever een andere film gehad in de sneak

Ik kan me wel voorstellen dat het niet het soort film is dat je in de Sneak verwacht, maar om nou te zeggen dat het er goedkoop uitziet? Het ziet er niet glossy uit nee, maar dat heeft ook wel met het thema en verhaal te maken. Volgens mij weerspiegelt het juist de situatie waarin ze verkeren, het is geen romantisering van het bestaan dat ze leiden.

avatar van Goodfella
Af en toe best redelijk, paar grappige momenten, maar overall te saai en vooral veel te voorspelbaar. 2,5 *

op de kaft stond: van het kaliber memento en amores perros. aan de gemiddelde vote te zien valt dat volgens mij wel mee, maar...ik ga em zo kijken en ik ben benieuwd

mwah...aardige film. leuk einde

avatar van Jordy
Jordy (admin)
"Een must see voor liefhebbers van Memento en Amores Perros". Ik zag geen overeenkomsten. Verder sluit ik me bij de meeste reacties aan hierboven: vermakelijk, beetje voorspelbaar

avatar van wackyboy
Vreemd dat mensen deze film voorspelbaar vinden. Je vraagt je de hele film af wie nou wie zit af te persen, maar het eind is dan toch nog verrassend, dat vind ik dan toch redelijk knap van zo'n script. Bij de meeste films waar een addertje onder het gras zit, kan je wel voorspellen hoe de vork in de steel zal zitten, maar bij deze bleef ik het me tot het eind toe afvragen.
Ook raar dat deze film wordt vergeleken met Amores Perros. De enige overeenkomst is volgens mij dat het allebei Zuid Amerikaanse films zijn, voor de rest is Amores Perros toch veel meer "in your face" en misschien beter te vergelijken met een film als Pulp Fiction.
In ieder geval is deze film erg te genieten en wat mij betreft inderdaad een "must see movie".

avatar van Yak
Yak
Voorspelbaar, wat al te vergezocht, maar verder wel aardig. De rol van gluiperige zwendelaar Marcos (Ricardo Darín) was erg goed, Juan (Gastón Pauls) sukkelde maar een beetje door de film heen. Na een half uur kun je de Verbal Kint al aanwijzen. 3,0*

avatar van pascal83
volgens mij is Amores Perros een mexicaanse film, en dit een argentijnse .... weet jij waar mexico ligt ?

avatar van Rujar
Vermakelijke film. Is alleen erg jammer dat de film op teveel toelvaligheden is gebasseerd.

De film doet mij denken aan een ander kan alleen niet meer bedenkenw elke dat i sgeweest.

Maart dat de 'vergelijking' wordt gemaakt met Memento en Amores Perros vindt wel erg ver gaan. Ach ik geef een 3,0.

Over het geheel genomen niet echt een spannende film. Wel grappig die stukjes met die geldtrucjes...
Zonder enige voorkennis [dus niet in je achterhoofd dát het een onverwachte wending krijgt] zag je die onverwachte wending ook niet aankomen Totaal onverwacht dus .

Grappig vond ik, dat ik gister Usual Suspects keek, en vandaag deze, beide zonder enige voorkennis .

Zeker geen kijkverspilling deze film: 3.5*.

avatar van Goodfella
De remake is inmiddels af.

Tja, het is een plot met meer dan één wending hè. Dat is vrij lastig om zelf te verzinnen natuurlijk .

avatar van jassonn
Een hele leuke film.Op het hoesje staat dat hij te vergelijken is met o.a Amores Peross maar dat vond ik (gelukkig) niet,vind deze veel beter. 4*

avatar van remorz
Een hele leuke film.Op het hoesje staat dat hij te vergelijken is met o.a Amores Peross maar dar vind ik (gelukkig) niet,vind deze veel beter. 4*

Vond je AP niet ontzettend mooi dan?
Ik was eigenlijk ook wel erg benieuwd naar deze, maar had gehoord dat ie onorigineel en voorspelbaar tot op het irritante af is (zou zijn). Toch kijken dan?

avatar van jassonn
Amores Peross vond ik persoonlijk niet veel aan (gaf 2,5*),misschien is deze idd op sommige punten wat voorspelbaar,maar vond het zekers niet irritant.
Vond de rollen erg goed en leuk gespeeld en het verhaal wordt imo ook niet saai.
Als je hem in de videotheek ziet liggen zou ik hem gewoon eens meenemen.

3 sterren,een vermakelijke film zondermeer,t'script zit wel vol met toevalligheden maar t'blijft allemaal wel leuk om kijken.t'slot is goed en best verrassend maar vergelijkingen met the usual suspects zijn overdreven.

3* Had een halve ster meer gekregen als er niet zo'n kl*te einde aan zat.

Ik vond het een samenraapsel van verschillende films die ik wel erg goed vond: beetje following, beetje usual suspects, beetje circus. Maar een aardig filmpje voor tussendoor.

In een woord fantastisch.
Ik heb al vele films gezien, maar deze behoort toch zeker tot een van mijn beste!
Vooral het einde was goed. Juist door het einde realiseer je je dat de gehele film heel goed in elkaar zit!
Bovendien een pluim voor het acteerwerk!

avatar van De GeuS
Zeer onderhoudend filmpje. Hij begon erg traag, maar gelukkig kwam de vaart er halverwege goed in. De twee hoofdpersonages acteren perfect. De film is voorspelbaar in de vorm dat je weet dat iemand iemand uiteindelijk oplicht, maar wie was mij tot een kwartier voor het einde nog niet helemaal duidelijk; dikke 3,5*

Eindelijk heb ik hem gevonden, was de titel vergeten. Zag hem paar maanden geleden bij een vriend. Hij stelde voor een Argentijnse film te kijken. Ik twijfelde want dat was nieuwe voor me maar hij zei dat ik er zeker geen spijt van ging krijgen. En dat klopte. Leuk gedaan, vooral leuke trucs natuurlijk. Idd wel beetje voorspelbaar maar ja... hoort er ook beetje bij

avatar van skip
Nueve Reinas is een prachtige film en het einde is super.
Voor de nadenkers en puzzelaars misschien voorspelbaar maar die gaan dan wellicht voorbij aan de vermakelijke scenes en het prima acteerwerk. Deze film zit op alle fronten gewoon beter dan gewoon goed in elkaar en daarom 4,5 *.

avatar van Ajax&Filmfreak
Veel beter dan de re-make "Criminal" in 2004!

avatar van remorz
Leuke wegkijker.

Het lijkt wel of er geen film over oplichters gemaakt kan worden zonder een soort van twist aan het eind. Ook hier voel je vanaf het begin een sfeer van 'wie zit wie op te lichten'. Daarentegen weet je dat de ontknoping op het einde toch wel komt en kun je het lekker over je heen laten komen.
Het einde kan moeilijk voorspelbaar genoemd worden (wie vermoedde dat alle betrokken sleutelpersonages in het complot zaten), maar is te makkelijk om echt verrassend te zijn.

Het acteerwerk is degelijk maar niet meer dan dat en de audiovisuele invulling eigenlijk vrij pover. Een film die uiteindelijk weinig aan het genre weet toe te voegen, maar onderhoudend genoeg is om anderhalf uur te vermaken. Een krappe 3,5*

avatar van Silvio Dante
Een zeer vermakelijk filmpje, met op het eind dat heerlijk ludiek liedje van Margaretha Pavone

avatar van Harco
Deze wil ik graag nog eens zien.

Bij vlagen wel aardig, maar overall nogal niksig. Flauw einde ook. Been there, done that...

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Dit was mijn eerste film voor 2008. Een aardige en charmante ritselaars film. An sich niet zeer bijzonder of vernieuwend maar wel leuk uitgevoerd.
Natuurlijk draait de film om "wie nu wie" zit te bedonderen en weet je als doorwinterde filmkijker pas dat het antwoord daarop pas helemaal op het einde zal komen. Toch bederft dat de pret niet. De film loopt soepel, de hoofdpersonages zijn innemend waardoor je eigenlijk aan niemand echt een hekel krijgt ( is wel zo prettig op de eerste dag van het jaar).
Leuk, luchtig vermaak wat soms ook broodnodig is, daarom 3.5*

PS; Komt er hier nu een Amerikaanse remake van? ben wel benieuwd of er dan ook zoveel sigaretten opgestoken gaat worden door de hoofdpersonen