• 10.938 nieuwsartikelen

Met onder meer: Gastón Pauls, Ricardo Darín en Leticia Brédice

Gesproken taal: Spaans

Releasedatum: 7 november 2002

Plot Nueve Reinas

"If you think you've got it figured out... you've been conned."

Op een morgen ziet Marcos hoe Juan een kassamedewerker belazert met een truc met een bankbiljet, en hoe hij even later gepakt wordt. Marcos grijpt in, zegt dat hij een politieagent is, en sleept Juan naar buiten. Marcos vertelt Juan dat hij ook een oplichter is, met veel grotere plannen. Hij nodigt Juan uit om z'n partner-in-crime te worden. Wanneer ze ingehuurd worden door een oude voormalig gevangene om een stel nagemaakte postzegels te verkopen grijpen ze hun kans.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van mister blonde

mister blonde

De kracht van deze oplichtersfilm zit hem wat mij betreft met name in het eerste uur, waar we wisseltrucs en andere oplichters praktijken gedetailleerd te zien krijgen.

Het is vrij voorspelbaar dat er daarna één grote score komt en dat Marcos wordt opgelicht door iedereen. Bovendien maken ze de scam ingewikkelder dan nodig en is het nogal ongeloofwaardig (niet alles valt te regisseren). Mensen die films als the Sting kennen zijn waarschijnlijk minder onder de indruk.

En tóch is de film bovengemiddeld de moeite waard door dat eerste uur en een zekere fun. De meeste scènes werken ook wel eigenlijk. 3,5 sterren

avatar van TMP

TMP

Degelijke Argentijnse misdaadfilm met vele plotwendingen. Onderhoudend genoeg, maar na het eerste uur wordt het steeds minder sterk. De uiteindelijke clou voelt wat vergezocht en ongeloofwaardig aan. De film kijkt echter van begin tot eind aardig weg, dus toch zeker geen verkeerde film.

avatar van macrobody

macrobody

Goede film waarbij je toch lang op je hoede blijft en waar niemand is te vertrouwen. Einde was verrassend.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Helaas mogen wij in ons land niet kijken naar bovenstaande YouTube trailer, vandaar deze plaatsing.

avatar van lang pee

lang pee

Ik kreeg al krampen bij de eerste beelden van de film, jongens die gast heeft nog nooit een sigaret gerookt, dus laat dat dan toch zo, is echt belachelijk. Goed genoeg om op een luie zondag te zien, maar voorspelbaar en zeker geen topper...