Double Whammy (2001)

Komedie / Drama

geregisseerd door Tom DiCillo
met Denis Leary, Elizabeth Hurley en Steve Buscemi

Detective Ray Pluto, een agent met een slechte rug, heeft een klote dag. Alsof het niet erg genoeg is, gaat hij door zijn rug als hij in de snackbar wordt overvallen. Hulpeloos ziet hij toe hoe een jochie de overvaller onder schot houdt met zijn pistool. De 'Loser Cop' besluit om eens iets aan zijn rug te doen. Met zijn rug weer in orde, maar geconfronteerd met een reeks bizarre gebeurtenissen, krijgt Pluto eindelijk de kans om zijn reputatie en zijn zelfrespect terug te winnen.

avatar van jackie
Wel aardig, had leuker kunnen zijn.

best wel te pruimen filmpje, niets bijzonders, maar verre van slecht.
Buscemi is meestal wel goed en de rest viel
ook reuze mee
***' 3,5 op 5 ***'

avatar van as
as
Viel me erg tegen na living in oblivioun van Decillo. Ik had er veel meer van verwacht. Hij is zo............normaal, niet Decilloachtig.

avatar van Sjan
Idd een vrij normale film, maar desalniettemin een aardige film met leuke situaties en scenes erin. OOk t acteerwerk is prima. 3*

avatar van MarkFish
Living in oblivion is inderdaad een heerlijk filmpje, as. Dezelfde lome sfeer hing ook wel over deze film vond ik, maar het is een beetje standaard verhaaltje, verteld vanuit een iets ander perspectief. De humor was goed, leuke dialogen vooral. Grote nadeel is dat het weinig tot helemaal niet verrassend is.

avatar van dalma
saaie film, komt zeer traag op gang, heb hem zelfs niet uitgekeken.

avatar van The_Game
Gisteren voor de 3e keer gezien en hij blijft erg vermakelijk. Heerlijke dialogen, die eigenlijk vaak nergens over gaan. 3.0*

Meneer Bungel
Lekker relaxed filmpje met veel droge figuren(Buscemi!) en een lekkere soundtrack. Erg kleurrijk in beeld gezet en zelfs de zwaar aangezette tragedie van het meisje en haar vader gaat er goed in. Leary komt ook wel redelijk mee weg, zeker in combinatie met Hurley. Schuurt heel erg tegen 'zo fout dat het weer goed wordt'-concept aan. Ook erg leuk hoe de screenwriters zichzelf als het ware tegen komen in de scene met de latino's en Pluto(Double whammy?). Ook 'Living in oblivion' en 'Box of moonlight' ook nog weer eens opzoeken...

3,5*.

avatar van Donkerwoud
Vooral een erg rare film. Het moet een soort absurdistische parodie op de politiefilm voorstellen, maar de grappen zijn zo slecht dat er alleen een naar gevoel overblijft naar de gruwelijkheden die gebeuren. Denis Leary is wel leuk als de uitgebluste detective in de hoofdrol. Hij zet hem prettig neer als de charismatische loser.

avatar van funnyhow
kleine leuke film ! die zichzelf niet al te serieus neemt ...