Heart o' the Hills (1919)

Alternatieve titel: Heart of the Hills

Drama / Romantiek

geregisseerd door Joseph De Grasse en Sidney Franklin
met Mary Pickford, Harold Goodwin en Allan Sears

Samen met haar moeder, weduwe Martha Hawn, woont Mavis in het gebergte van Kentucky. Vlakbij hen woont haar vriend Jason Honeycutt, samen met zijn boze stiefvader Steve. De vader van Mavis is vermoord en Mavis probeert nog steeds te achterhalen wie dat gedaan heeft, omdat zij wraak wil nemen. Steve Honeycutt maakt weduwe Martha het hof, omdat hij uit is op haar land, waar volgens zeggen een kolenmijn zal worden gebouwd. Zakenman Morton Sanders, die van plan was het land te kopen voor ontginning van kolen, hoort van het plan van Steve en stuurt een bende bewakers op hem af. Als Sanders zelf wordt vermoord, krijgt Mavis daar, door ongelukkige omstandigheden, de schuld daarvan.

avatar van matthijs_013
Mijn persoonlijke favoriete Mary Pickford film!

avatar van movie acteurs
Ook een van de favorieten van mij.
De film heeft een beetje dezelfde stijl als M'Lissa, maar is toch anders. Het verhaal loopt met vaart door en is dus vermakelijk om naar te kijken. Het is nog mooi geschoten en het acteerwerk van iedereen is eigenlijk prima. Niet te theatraal of met te veel mimiek gespeeld. Film was voor mij interessant en liep naar een verrassend einde. 4,0.

avatar van alexspyforever
Het zal wel te maken hebben dat ik geen western fan ben dat ik niet zo gecharmeerd was door deze Pickford film. Zoals bovenvermelde poster al zei dezelfde stijl als M'Lissa. Goede vaart en het blijft interessant. Maar na ongeveer een uur neemt de film plots een grote tijdsprong. Die hele driehoeksverhouding bij gebrek aan een beter woord werd uiteindelijk weinig mee gedaan en vrij simpel opgelost. Een complex verhaal dat bij momenten nogal al te simpel door bepaalde gebeurtenissen ging. Een goede film maar behoort niet tot mijn favorieten van Pickford.