The Illustrated Man (1969)

Sciencefiction

geregisseerd door Jack Smight
met Rod Steiger, Claire Bloom en Robert Drivas

Een man heeft zijn lichaam volledig bedekt met tatoeages. Hij is op zoek naar de dame die deze tatoeages bij hem gezet heeft. Achter elke tattoo zit een futuristisch verhaal, dat zich openbaart wanneer iemand er lang naar kijkt.

avatar van wendyvortex
Ray Bradbury-verfilming uit eind jaren 60.
Verhaal speelt in de jaren 30 maar via de skin illustrations van Rod Steiger gaan we ver de toekomst in: dodelijk speelgoed, eeuwigdurende regen en het einde van de wereld.
De toekomst ziet er erg sixties-cool uit en Bradbury is prima filmstof.
Rod Steiger zoals gewoonlijk weer meesterlijk.