• 8.352.759 stemmen

Met onder meer: Woody Harrelson, Kiefer Sutherland en Dylan McDermott

Releasedatum: 1 september 1994

Plot The Cowboy Way

"How the East was won."

Ze komen uit het Westen, doodmoe maar razendsnel, taaie cowboys met een zware taak. Het zijn de moderne cowboys Sonny en Pepper uit New Mexico. Wanneer één van hun vrienden in de problemen komt, bedenken zij zich geen moment en schieten hem te hulp in de bruizende wereldstad New York.

imageimageimage

Pepper Lewis

Sonny Gilstrap

Officer Sam 'Mad Dog' Shaw

Nacho Salazar

Manny Huerta

Teresa Salazar

hopeloos

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1921 stemmen

Cliché onderwerp: mensen die nooit een stad hebben gezien, komen in de stad der steden terecht: New York.

Toch heel aardig uitgewerkt tot een prima tussendoor-film.

2.5 sterren

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1921 stemmen

En hij is alwéér op TV. Stink SBS. Die draaien films echt morsdood.

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Ben het wel met Captain Pervert eens dat we dat onderwerp nou wel eens een keer hebben gezien.

Ik vond hem desondanks heel behoorlijk. De twee goede acteurs harrelson en Sutherland maken hier iets moois van waar ik toch met plezier naar heb gekeken.

avatar van Goodfella_90

Goodfella_90

Ooit meerdere keren op tv gezien en dit is toch echt een leuke film. Misschien wat simpel van opzet, maar voor mij erg vermakelijk. Vooral het personage dat Woody Harrelson hier neerzet is geweldig! --> 3.5* voor deze onderschatte film

avatar van seanpuffy

seanpuffy

toffe film en goed geacteerd ook door harrelson en natuurlijk doo sutherland.

avatar van neo

neo (crew films)

Makkelijke formule, die ook niet helemaal goed werkt. Het is oa. de ruwheid van de actie die niet helemaal in balans is met de humoristische taferelen.

avatar van Arturo

Arturo

Ik vond het wel een goede film, grappig, had wel meer actie in gemogen. Woody vertolkt zijn rol erg goed, Sutherland iets minder, maar om te zeggen dat die het slecht doet, is overdreven.

avatar van Malick

Malick

Een standaard formulefilm die helaas niet overtuigt dat vooral komt omdat Woody Harrelson gewoon geen komiek is. De oneliners die hij uitslaat heb ik vele malen beter gezien. Verder is er geen chemie tussen Sutherland en Harrelson. Toen gegevenmoment ook nog wat drama uit de hoek kwam vallen was het voor mij gedaan met de film. Hopeloos geval!

avatar van Hamburgertje

Hamburgertje

Dit is nou een genre wat ik leuk vind!

Leuke film, leuke acteurs, best leuke humor.

Heb echt genoten van deze film. Komt ook zeker voor in mijn Top 10!

avatar van DonLeone

DonLeone

supergrappige film! cowboys in de stad... hilarisch!

avatar van konynewortel

konynewortel

leuke film met actie en lekkere humor erin Yiiihaa

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2049 stemmen

“Oh, just knock its horns off, wipe its nasty ass, and chunk it right here on this plate.”

Best een geinige film al zeg ik het zelf. Hoewel ik sowieso van ‘Woody Harrelson’ gauw films kan waarderen had ik hier enige betrekkingen bij, vooral toch het begin had zo zijn twijfels. Maar de film gaat vrij snel zijn plot na, en daardoor word er eigenlijk nergens echt te lang stil gestaan. De film kent een bepaalde vaart en weet zeker snel door te gaan door vele leuke komische momenten gepaard met actie. Toch word er heel veel herhaald, en dan kan de film soms wel irritaties op leveren, en lijkt het snelle er al gauw af te vallen.

De ruzies worden irritant, hoewel ‘Woody Harrelson’ en ‘Kiefer Sutherland’ vrij leuk hun rol weten te vertolken en de cast zijn best doet weet ‘Gregg Champion’ soms niet wat hij moet doen met bepaalde situaties. De film loopt daardoor soms tegen zichzelf aan, ook de politieagent die met zijn paard overal tevoorschijn komt is niet altijd even interessant.

Het is uiteraard typisch Amerikaans, wie heeft het vroeger niet gedaan als kind: cowboy en indaantje spelen met vriendjes, tijdens carnaval of zelfs erbuiten. Ik vind ‘Cowboys’ altijd wel gaaf, en ook het thema was daardoor best geinig. Twee jongens van het ‘boerenland’ en echte ‘Cowboys’ die zich mengen in het drukke stadsleven waar alles net een tikkeltje anders gaat: dat is best wennen!

Het is allemaal leuk bedacht, alleen de uitwerking had op veel punten toch wel iets beter gekund. Komedie weet zich leuk te mengen met de actiescènes en het verhaal is niet al te lastig waardoor je hem makkelijk kan volgen. Al om al een beste zit, hoewel ik niet beter had verwacht was het toch leuk om te zien.

scorsese

Matige film over twee rodeo-rijders uit New Mexico schieten een vriend in New York te hulp. Het magere en standaard verhaaltje doet er niet echt toe. Het fish-out-of-water element had wat meer in gezeten. De vriendschap tussen de twee cowboys levert de beste momenten op en Kiefer Sutherland en Woody Harrelson weten het leuk te brengen.

avatar van Survivor87

Survivor87

Leuke actiekomedie met een hilarische glansrol van Woody Harrelson.