Salem Witch Trials (2002)

Canada / Verenigde Staten
Drama / Thriller
240 minuten / 182 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Joseph Sargent
met Kirstie Alley, Henry Czerny en Gloria Reuben

Salem 1692, burgemeester Parris is de spiritueel leider van Salem. Wanneer de dochters van Ann en Thomas Putnam vreemd gedrag beginnen te vertonen, weet Parris dat hij dit kan gebruiken om de rust in het dorp terug te laten keren. De Putnam-meisjes en de bediende van de familie, worden al een lange tijd als heksen beschouwd. Zoals zovelen in Salem lopen zij kans om tijdens één van de openbare terechtstellingen gedood te worden.

avatar van Rmie
Film uit de bieb geleend...

Zonde van de twee euro leengeld en de muzak, vreselijk.
Aan het einde krijgen we nog een lesje amerikaanse geschiedenis. (

anderhalve ster

avatar van arno74
Hele aardige miniserie over de tijd van de heksen, voor een groot deel op waargebeurde feiten gebasseerd. De film geeft een idee over hoe zulke beschuldigingen over hekserij tot stand konden komen. Jammer alleen dat ze in de eerste minuten slechte CGI in de film hebben gestopt, gelukkig is dat alleen maar het begin, dus niets om je door af te laten schrikken, want in de rest van de film komen zulke kitscherige scènes niet meer voor. Verder is het wel te merken dat de regie de nodige moeite heeft gedaan om het verhaal tot een miniserie van 180 minuten te rekken, het had makkelijk een half uur korter gekund. Ik zie overigens dat overal 240 minuten staat, maar de DVD die ik zag is van 180 minuten, geen idee of er echt een nóg langere versie bestaat. Prima heksenfilm. 3*

avatar van knusse stoel
We zijn er nog niet aan begonnen en waarom niet?
Omdat de versie die we hier hebben 90 minuten duurt, een begin en een einde heeft wat klopt als je het zo ziet op het scherm. Het eindigt met de vermeldingen over het aantal slachtoffers en de gratie voor de laatste vijf veroordeelden op 31 oktober 2001. (en 1693 aan de overige gevangenen die nog vastzaten) Weet iemand hoe dit kan, deze korte lengte?