The Journey (1959)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Anatole Litvak
met Deborah Kerr, Yul Brynner en Jason Robards

Het is 1956, de Russen nemen Boedapest over. Een groepje westerse mensen wil het land ontvluchten en per bus reizen ze naar de grens. Daar worden ze opgewacht door majoor Surov. Surov is geïnteresseerd in één van de vrouwelijke reizigers.

Al is de film duidelijk gedaterd, toch is de aanvang, met een goede sfeerschepping, best genietbaar maar daarna gaat hij erg afzwakken en wordt het erg onrealistisch en bij momenten potsierlijk.
Yul Brynner kan zeker niet overtuigen, maar van Deborah Kerr en zekerlijk Robert Morley geen kwaad woord.
Er zat veel meer in dan wat Litvak er van gebakken heeft.