ad
  • 8.147.098 stemmen

Nina's Heavenly Delights (2006)

Komedie | 94 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Pratibha Parmar

Met onder meer: Laura Fraser, Shelley Conn en Veena Sood

Over Nina's Heavenly Delights

Een jonge vrouw keert terug naar Glasgow, om daar het curryrestaurant van haar pas overleden vader te gaan runnen. Het zit haar echter niet mee en haar nieuwe leven valt haar zwaar. De komst van een onverwachte relatie biedt echter weer wat afleiding.

avatar van baby24

baby24

Een simpel verhaaltje op een mooie en overtuigende weergegeven. Je moet er van houden: lekker eten en twee vrouwen die verliefd op elkaar worden.

avatar van sel

sel

leuke romantische komedie, met veel lekker eten en twee mooie vrouwen. die onverwacht alles in elkaar vinden ondanks alle verschillen die tussen hun staan. ook een erg leuke soundtrack.

avatar van strunglady

strunglady

Aardige, maar iets wat te zoetsappige film. Grappige noot aanwezig. Niet half zo interessant als bv Better than chocolate.

avatar van adaveke

adaveke

deze film speelt op vrijdag 21 november naar aanleiding van het holebifilmfestival Vlaams-Brabant is de studio's te Leuven.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Lief filmpje met 2 lekkere meiden die een restaurant runnen. Echt een komedie kun je dit niet noemen, omdat er weinig gebeurt waar je om moet lachen. Het is wel een gezellige film met een kleurrijk Indiaans gezin plus aanhang. Had wat mij betreft wel iets stouter gemogen, maar dat is persoonlijk uiteraard Water liep me in de mond trouwens toen ik al die heerlijke gerechten voorbij zag komen. Er is op alle fronten liefde in deze film gestopt, maar er is voor de kijker verder niet zo heel veel aan.

avatar van Elineloves

Elineloves

Keer op keer werd deze film mij aangeraden door een Amerikaans vriendinnetje van me. Zij is zelf lesbisch en vond dat ik deze film moést zien. Vooruit, dan geef ik het een kans.

En het was best leuk. Opzwepende muziek, mooi kleurgebruik (prachtige jurkjes e.d. hebben ze ook aan!), levendige personages en een fijne sfeer. Niet echt bijzonder grappig, als is het wel leuk om Indiaanse kerels te zien dansen op girly 'billenschud' muziek. Die 'mannen' zouden zo mee kunnen doen aan het songfestival.

De meiden zijn echt stunning. De zoenscène in de keuken vond ik schitterend gefilmd. Mooie, gevoelige muziek erbij. Erg lief. Maar toch kwam het niet helemaal over. Ik ben films als 'Loving Annabelle' gewend en daar vond ik het oprechter en sensueler uit de verf komen. Dat was aantrekkingskracht pur sang, echt verlangen tot op het bot. Dat had ik hier minder.

Verder toch een vermakelijke film, had wel meer potentie ingezeten.

avatar van gillie24

gillie24

Deze laatst op de BBC gezien dus zonder ondertiteling. Nou is mijn Engels vrij goed, mijn Schots daarentegen een stuk minder. Dat Schots is af en toe gewoon niet te verstaan, maar goed de rode draad is vrij makkelijk te volgen.

De film is redelijk vermakelijk, maar er zijn betere film in dit genre. De twee meiden zijn beide prachtig om te zien en dat maakt het nog een aangename zit, het verhaal daarom heen wist mij niet te bekoren. Nina (Shelley Conn) kwam mij bekend voor en is kom er net achter dat zij in Terra Nova speelde.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Teletekst 888 doen bij de BBC en je hebt nette Engelse ondertiteling erbij.

avatar van gillie24

gillie24

Ja, maar niet als je de film opneemt en later bekijkt zoals ik heb gedaan......

avatar van Ayres

Ayres

Ik ben blij verrast. Ik ben het niet met Eline eens dat er meer passie in Loving Annabel zit. Waar ik dat echt super plat vond, vind ik dit een schattige film.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19239 berichten

Twijfel tussen 3 en 3 en een halve ster, voorlopig op 3,5 totdat ik deze weerzie. Ik vond de romance tussen de hoofdpersonages ook veel leuker dan in "Loving Annabelle". Bovendien vind ik deze personages en alsook de bijrollen veel boeiender. Het verhaal vond ik ook stukken interessanter. Nuja ik heb het dan ook wel voor de Oosterse keuken, dat helpt ook wel

avatar van blurp194

blurp194

Ik vond het wat tegenvallen.

En dan zowel in het west-bollywood genre als in het romantisch ontluikende liefdesverhaal. Erg voorspelbaar, het ene cliche na het andere - en de charme die dat dan verteerbaar maken kwam kwam voor mij net wat te laat en te dicht bij de ontknoping. Ondertussen had ik me dan al een uurtje wat zitten irriteren aan de toch wel wat erg matige acteurs, de twijfelachtige productie en de wat al te tamme cameravoering. Een gemiddelde soap aflevering krijgt meer aandacht. Wat het nog net een beetje redt is dat Laura Fraser wel aandoenlijk schattig uit haar ogen kijkt. Maar daar blijft het dan ook bij, en het komt wel erg laat.

avatar van 93.9

93.9

Vreselijke film. Haat Bollywood films, ook halve....

avatar van Robi

Robi

Ik heb altijd wel een zwak voor films die over eten gaan. Daarom had ik deze film waarschijnlijk ook uitgekozen. En over eten gaat de film zeker. Heerlijke Indiase curry's zelfs. Maar al heel snel aan het begin van de film kreeg ik al in de gaten dat deze film foute boel was. Wat een slechte dialogen. Met zulke dialogen maakt het geen donder meer uit of je goede of slechte acteurs hebt. Het ziet er dan sowieso slecht uit. En het verhaal blijkt verder ook nog eens heel belabberd en vol clichés en voorspelbaarheden te zitten. Ik kreeg meer het idee dat ik naar een van de vele slechte Amerikaanse jeugdseries zat te kijken die dagelijks wel op een of andere flutzender te zien zijn. Uiteindelijk zat er niets anders op dan de spoelknop te hanteren om mij maar zo snel mogelijk uit mijn lijden te verlossen. (Ik wil helaas een film toch altijd tot het einde zien voor ik er een oordeel over kan geven) Maar goed, ik heb hem nu gezien en dankzij deze recensie is dat ook gelijk voor de laatste keer geweest.