People I Know (2002)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Misdaad

geregisseerd door Daniel Algrant
met Al Pacino, Téa Leoni en Kim Basinger

Eli Wurman (Al Pacino) is een aan lager wal geraakte manager, die vroeger de PR deed voor beroemdheden. Hij heeft alles gezien en meegemaakt; geen crisis is hem te veel. Op zoek naar zijn vergane glorie biedt hij zijn hulp aan aan acteur Cary Launer (Ryan O'Neal), die bij een schandaal betrokken is met het omschreden sterretje Jilli (Téa Leoni).Wanneer hij Jilli moet begeleiden naar een geheim VIP- feest, doet Eli een schokkende ondekking die zijn leven voor altijd verandert. Hij raakt verstrikt in een web van intriges, drugs en politieke corruptie dat reikt tot de hoogste kringen.

Aardige film. Geen spectaculair verhaal, maar wel goede acteerprestaties! Om de een of andere reden is deze film nooit in de bios uitgebracht in de States.

Als ze de bad guys niet Joods hadden laten zijn, maar Russisch/Italiaans/... was het vast een bescheiden bios-succesje geweest. Maar helaas, de hypocriete Amerikanen kunnnen niet door de bovenlaag heenkijken.

Jammer...

avatar van manic
Het dunne verhaaltje (was er wel een verhaal?) wordt goed gemaakt door een goed acterende Pacino. Is dit een trend: acterende ouderen er verrot uit laten zien? vgl Nicholson in About Schmidt.
Was er nog een leuk plot, dan was een hogere score mogelijk geweest. 2.5 *

avatar van Phooze

Vind het zelf niet echt een film om naar uit te kijken. Pacino lijkt me wel goed acteren, aan de trailer te beoordelen, maar het is ook echt weer een pacino rol (eigenlijk speelt hij wel veel personages die tegen het randje van krankzinnigheid zitten of heel erg gedreven zijn in wat ze doen)

Edit: Is er eigenlijk wel iets om naar uit te kijken? Komt deze film uberhaupt wel in de bios?

Jammer, dat is het juiste woord voor deze film. Er kwam geen climax, en werd al helemaal niet naar toegewerkt. Er werd niks afgerond. Jammer zat veel potentie in het verhaal. Misschien had het voor een TV-serie beter gewerkt!

is deze te huur of te koop?

Nee, alleen bij Fame.nl voor 39.99 euro!
Bij mij is hij op wonderlijke wijze op mijn PC terecht gekomen !

Pacino acteert geweldig! Dat maakt deze hele film goed... af en toe een beetje voorspelbaar, maar het is een beetje een film die je niet op je moet laten inwerken, meer een echte televisiefilm...

Vage film, vaag einde.... Pacino speelt wel heel goed, vond trouwens de rest van de cast ook niet slecht. 2*

Pacino moet gewoon maffia-films make...daar komt hij het verst mee...

landrover schreef:

Pacino moet gewoon maffia-films make...daar komt hij het verst mee...

niks daarvan, ik zie hem het liefst als politieman/privé-detective of onderzoeksjournalist.

ach wee rn filmpje met de allerbeste/allergrootste acteur aller tijden, en die hollywood oooit zal kennen
I (l) al pacino
steengoede acteur
dus moet ik deze film zo snel mogelijk zien
ciau

Ik was verbaast toen ik zag dat de film nu alsnog in Nederland in de bios komt. Weet iemand waarom alsnog besloten is deze film uit te brengen?

Gisteravond in de bios gezeten en de film gezien met nog 5 anderen..ik vermoed dat het een film is die niet lang zal draaien. Pacino heeft een grappige, goede rol, en Kim Basinger mag haar voor haar leeftijd ook nog wel wezen!

Vreemd dat men de film niet eens heeft uitgebracht in de VS, en je kan je idd afvragen waarom men dat wel in NL doet. Vaag verhaal, vond hem niet echt boeiend en heb wel eens beter films van Al Pacino gezien. Voortaan maar naar de Sneak preview

avatar van moviemike
Wat een flauwe film, enkel Pacino weet zoals altijd te bekoren.
Overigens rammelt het scenario langs alle kanten, is het einde ontzettend vaag, en hebben basinger en Léoni verschrikkelijk ondankbare rollen.

flauw? vond em eerder saai

Ik heb dit gedrochtje twee jaar geleden in Italie gezien en saai lijkt me een heel kernachtige typering.

avatar van GFM
GFM
Een saaie film zonder echt duidelijk uitgewerkt verhaal met een goede Pacino......
Ik had gedurende de film telkens weer de hoop dat er eindelijk wat diepgang in het flinterdunne verhaaltje kwam,maar deze hoop was, bleek tijdens de aftiteling, nergens op gebaseerd....

En dan te bedenken dat er achter op de hoes van de dvd nog een one-liner staat in de trant van "Pacino in een van zijn grootste en beste rollen sinds The Godfather" .....
Ik denk er nog over gerechterlijke stappen te nemen tegen de schrijver van deze zin, voor oplichting en vals voorlichten...

Een rammelend script van een al niet te licht thema(politiek), maakt deze film tot een onaangenaam geheel om naar te kijken.

Zelfs Pacino, een der grootsten op aarde, kan hier niet veel aan recht trekken. Zijn performance is goed, met name het accent wat hij brengt als boerenman in New York die veel te lang in het ziekelijke, oppervlakkige wereldje zit van de showbusiness.

Het verhaal is dun, komt moeizaam op gang en het plot is te geijkt en wijst erop dat het onderwerp politiek te moeilijk is om tot een vermakelijke film te smeden.

6-/10

avatar van Sunday
Als je met een groep bent en je wilt een leuke film kijken; neem deze niet! Deze film is doodsaai, als je denkt dat er enige spanning in komt verdwijnt 'ie weer net zo snel. En dan zo'n vaag einde. Kan me weinig schelen of Pacino er nu goed in speelt of niet. Deze film is niks

avatar van xangadix
Ik zou het voorgaande bericht graag wat korter willen samenvatten: NEEM DEZE NIET!

avatar van RRT
RRT
Goed acterende Pacino, en mooi naturel ogende Basinger kunnen deze film niet boven de middelmaat uit laten stijgen. Er gebeurt 90 min. zo ongeveer niets. Verhaal(?) rammelt en is erg magertjes.

FisherKing
Saai en ondanks een goed acterende Pacino een bijzonder nietszeggend verhaal. Sterker nog, ik kan me er helemaal niks meer van herinneren. 1.5*

avatar van Redlop
FisherKing schreef:
Sterker nog, ik kan me er helemaal niks meer van herinneren...

waardeloze film van de bovenste plank, bah afschuwelijk !

kArIzMa_TuRk
nogmaals Al Pacino in een komedie film lachen
was wel vermakelijk, krijgt een 3*

avatar van BenicioDelToro
Dit is echt een butfilm! Saai, kleurloos... Als zelfs Pacino hem niet kan redden dan weet je wel hoe laat het is... Huilen met de pet op!

avatar van Skrean
Een film die nooit echt van start gaat. Jammer van Al pacino. Kon hem wel uitzien en pacino deed het wel goed.

2,5 sterren

Jammer dat de film geen moment op gang kwam Al Pacino is één van mijn favoriete akteurs, Hij speelde deze rol zeker niet slecht, maar het kon ons niet bekoren.

Pacino is voor mij het enige lichtpunt in deze film
Weer een film van 12 in een dozijn, had er meer van verwacht

De rol van Pacino doet wel heel erg denken aan die van Tony Curtis in Sweet Smell of Succes. Kan bijna geen toeval zijn.