True Crime (1996)

Mystery / Thriller

geregisseerd door Pat Verducci
met Alicia Silverstone, Kevin Dillon en Bill Nunn

Mary Giordano gaat naar een katholieke school. In haar vrije tijd schrijft ze mysterie boeken en misdaadverhalen voor een blad. Nadat een meisje van haar school verkracht en vermoord wordt, gaat ze zelf op onderzoek uit en ze ontmoet de mysterieuze agent Tony. Maar hoe meer ze zichzelf met moord betrekt hoe meer ze zichzelf in gevaar brengt.

avatar van U-96
Beetje tegengevallen.. Alicia Silverstone vond ik totaal niet in haar rol passen.. Niet dat ze het superslecht doet ofzo.. Het plot heeft wel iets leuks, maar ik vond de uitwerking minder.. Het einde was verassend, maar werd toch (voor mij) een beetje verpest door die standaard-achtervolgingen man-vrouw, en de redder in nood die dan sterft..
Niet slecht, maar ook niet om te zeggen 'goed'..

*2.0*

avatar van mikey
meisje met als hobby politieonderzoek, onderzoekt een moord en komt in kontakt met de moordenaar. soms best spannend

avatar van Erwinner
Heb een zwak voor Alicia.

Doorsnee Amerikaanse misdaadthriller is dit, met de nog zeer jonge Alicia Silverstone en Kevin Dillon.
Ze doen het beiden niet slecht maar je ziet dat ze hier nog prille acteurs zijn, en het verhaal is ook zeer voorspelbaar.
Het lijkt trouwens meer op een jeugdfilm dan een echte thriller, maar dat heeft wellicht met de jonge personages te maken, "kind lost misdaad op"...

avatar van matthijs_013
Definitie van een B-filmpje: Voorspelbare momenten en lachwekkende dialogen. En gôh, wie had gedacht dat Kevin Dillon de moordenaar was? Wel een lekkere 90s sfeer.

avatar van sinterklaas
Redelijke mysterie-film. Opzich is het verhaal zo dun als poep en is ook behoorlijk voorspelbaar aangezien je inderdaad binnen 2 minuten al weet wie de dader is. Maar deromheen zijn der nog wel dingen die me aanspraken (bv sommige dromen/hallucinatie-scenes). Ook de eindscene natuurlijk. Dat maakt de film toch niet zo slecht. Ondanks alles voorspelbaar en slap was heb ik me wel aardig geammuseerd. Acteerwerk was ook redelijk.

IK heb de film nu in totaal 5 keer gezien en nog steeds vind ik het egt een goede film. het verhaal loopt goed, Ik vind het gewoon egt een supper goede film

avatar van T.S.S.A.
Leuke B film, net geen voldoende.

Het plot is dun, personages niet heel goed uitgewerkt, rare gaten in het verhaal. Het enige echt positieve vond ik de sfeer.

2,5* Leuk voor tussendoor.

avatar van K. V.
Goh wat een standaard filmpje is dit geworden. 'k had gehoopt dat het nog een origineel einde ging zijn, maar jammer genoeg was dit te veel gevraagd. Verder kijkt hij wel vlot weg.
De cast was niet slecht, niet meer, niet minder.
Tja, zeker geen must-see, dus 'k zou er niet echt naar op zoek gaan, maar als ze hem eens op tv tonen is hij eens het bekijken waard.

Clapboy
Goede thriller, een goede sfeer en goed acteerwerk. Vond het verhaal ook ok.

avatar van Boenga
De jacht van een schoolmeisje op een moordenaar. De acteurs en hun niet-uitgewerkte personages, de eenvoud van het verhaal, de simpele dialogen,... Tarkus zegt het helemaal:
Tarkus schreef:

Het lijkt trouwens meer op een jeugdfilm dan een echte thriller,...

Wie naar True Crime kijkt met het genre 'jeugdfilm/familiefilm' in het achterhoofd, zal in de 95 minuten ongetwijfeld meer voldoening kennen dan wie een thriller verwacht.

Net slecht, en vooral Silverstone zie ik wel graag bezig, maar het genre en de plot deden me naar een ander soort film uitkijken.
Voor het publiek van Twilight (2008) of I Am Number Four (2011) - maar dan de low budget-versie van twintig jaar eerder.