Excess Baggage (1997)

2,48

Actie / Komedie

geregisseerd door Marco Brambilla
met Alicia Silverstone, Benicio Del Toro en Christopher Walken

Emily T. Hope wil alles doen om de aandacht van haar vader te trekken. Op een dag simuleert ze een ontvoering, vraagt ze losgeld en sluit ze zich op in de koffer van haar BMW, zodat de politie haar daar kan terugvinden. Autodief Vincent Roche gaat er echter met de wagen vandoor en ontdekt dat hij meer gestolen heeft dan gepland. Roche wil geen ontvoerder zijn en probeert van haar af te komen, maar Emily valt voor zijn roekeloze levensstijl en laat hem niet los, terwijl haar vader zijn maffiabroer achter hen aanstuurt. Emily besluit de touwtjes zelf in handen te nemen. Want zoals de zaken er nu voorstaan, wordt ze liever niet teruggevonden.

15 BERICHTEN3 MENINGEN
geplaatst: 14 november 2001, 22:37 uur [permalink]
niet echt goed nee.

avatar van speedy23
geplaatst: 29 juni 2004, 16:30 uur [permalink]
Op het moment dat Excess Baggage werd ingeblikt was dit nog niet het geval, maar sinds Benicio del Toro in maart 2001 een Oscar binnenreef voor zijn bijrol in Traffic, is zijn broodje gebakken in Hollywood. Ook Alicia Silverstone is een rijzende star, al heeft deze jonge blondine zich vooral waargemaakt als tienerster met rollen in Batman And Robin, de tienerkomedie Clueless en de thriller The Babysitter en bereikt ze vooralsnog niet het niveau van del Toro. Wel is ze een heel ondernemende jongedame. Excess Baggage was namelijk de eerste speelfilm van (de toen 21-jarige) Alicia Silverstone's productiemaatschappij First Kiss. Bij de aankondiging werd deze prent voorgesteld als een moderne Bonnie & Clyde, maar dat bleek duidelijk te hoog gegrepen. Het lijkt wel of regisseur Marco Brambilla niet goed wist wat hij met deze prent aanmoest. Excess Baggage start als een doodgewone tienerfilm en evolueert in iets dat qua stijl niet kan kiezen tussen een romantische komedie en een gangsterfilm. Al bij al blijft het een rommelige bedoening die nooit echt de juiste snaar te pakken krijgt...

avatar van Pilcrepus
geplaatst: 1 juli 2006, 23:21 uur [permalink]
Die stem van Benicio del Toro was heel vervelend en Alicia Silverstone rookt de hele film door.
Niet veel speciaals.

avatar van soom
geplaatst: 1 juli 2006, 23:32 uur [permalink]
Oh, shit, shit, shit, shit... 😢 Vergeten om de videorecorder in te stellen: Deze had ik graag willen zien.. Ik was echt heel erg benieuwd naar Benicio.

avatar van Carl
geplaatst: 2 juli 2006, 17:43 uur [permalink]
Goede film. Leuk plot en grappige wendingen; had wel verder uitgewerkt kunnen worden. Wat die twee tienerschurken zo ineens in het verhaal kwamen doen bijvoorbeeld snap ik nog steeds niet.

Okay, brombillia is spielberg niet, maar ik heb me geen minuut verveeld.

Een dikke 3

avatar van Minority_Check
geplaatst: 28 juni 2007, 00:52 uur [permalink]
deze film staat te laag vind ik
hij was echt grappig een autodief die babysit op alicia ik lachte me de hele tijd kapot
benicio was heel erg goed alicia ietsje minder ze keek te stoned aan vond ik
wel een aardige film

avatar van soom
geplaatst: 13 oktober 2007, 22:13 uur [permalink]
Goh, ik kom zomaar een doelloos bericht van mezelf tegen, hier 😐.
Inmiddels is Excess Baggage in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik heel goed begrijp dat door Moviemeter gebruikster Patrice Benicio zo hoog aangeschreven staat. Wow, wat een charisma. Alicia doet een beetje vervelend, dat is ook wel onderdeel van haar rol, en hij als Vincent is zeker geen miscast geweest, hij reageert goed op wat Alicia doet en zegt. Hier en daar lekker even wat zwarte humor erdoor heen gooien.

avatar van rolexa
geplaatst: 4 januari 2008, 23:43 uur [permalink]
Niemandalletje.
Zelfs met mijn favo Del Torro in de cast.

avatar van *kelly*
geplaatst: 2 februari 2008, 23:35 uur [permalink]
Geen slechte film, maar om hem goed te noemen dat ook weer niet.
Goed acterende cast, raar verhaal, niet echt grappig.

----->3,5*

avatar van xenne
geplaatst: 7 februari 2008, 05:00 uur [permalink]
film begint aardig, maar zakt geleidelijk in elkaar. verhaal slecht uitgewerkt. al bij al wel vermakelijk genoeg om te bekijken

geplaatst: 16 december 2008, 21:58 uur [permalink]
leuke film 😉

avatar van MarkFish

geplaatst: 15 juni 2009, 14:55 uur [permalink]
speedy23 schreef:

Hij is door Fear and Loathing een acteerheld geworden. Deze status heeft hij verzilverd in Traffic, wat natuurlijk ook een erg goede rol is. Zijn acteerprestatie in F and L is echter overtuigender, aansprekender en opvallender.

geplaatst: 23 oktober 2010, 11:14 uur [permalink]
Excess garbage...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 24 november 2010, 00:19 uur [permalink]
Een veredelde B-actiefilm die toch zeer aangenaam is om te kijken dankzij de goed gecaste Del Toro. In deze rol zie ik hem graag bezig als gefrustreerde kleine crimineel die duidelijk op is van de zenuwen (zonder hysterisch te worden weliswaar) omdat het niet loopt zoals hij had gehoopt. Excess baggage is in grote lijnen voorspelbaar, maar bezit wel de nodige humor en leuke scènes om het fris genoeg te houden. Een topper zal het nooit worden, maar ik heb er wel van genoten.

avatar van K. V.
geplaatst: 28 augustus, 21:00 uur [permalink]
Deze was op tv en eens meegepikt. 'k vond het geen slechte film, al mocht hij misschien een tikkeltje korter, want het was toch niet altijd even boeiend. De cast deed het niet slecht en verder zag de film er prima uit.
Prima op eens mee te pikken als hij op tv komt, maar meer toch niet.