Hideaway (1995)

Horror / Thriller

geregisseerd door Brett Leonard
met Alicia Silverstone, Jeff Goldblum en Jeremy Sisto

Hatch Harrison heeft met zijn gezin een auto-ongeluk gehad. Op het eerste gezicht was hij dood, maar na twee uur wordt hij toch nog succesvol weer tot leven gebracht. Maar Hatch begint vreemde dingen te voelen en schokkende visioenen te zien. Hij ontdekt dat hij door zijn dood en terugkeer een psychische link heeft ontwikkeld met een gestoorde moordenaar.

Heb 'm ooit 's gezien. Was wel aardig allemaal. Maar niet dat je zegt van WOW !

neo (crew)
aanhe tverhaal te zien erg slecht.

avatar van Ralfke
Het verhaal an sich is nog best te pruimen en verveelt gedurende de film ook absoluut niet. Gewoon een origineel script dat echter te slecht en te snel is uitgewerkt. De casting had mijns inziens beter gekund/gemoeten en de laatste 10 minuten slaan echt alles. Wat een bagger! Maar ja, het is een boekverfilming en wie de pennenvruchten van Dean R. Koontz kent, wist dat men dit kon verwachten. Jammer, jammer, jammer. ** voor de eerste 80% van de film. Ik denk dat een dergelijke verhaallijn veel beter - en angstaanjagender - uitgewerkt had kunnen worden dan in deze film uiteindelijk gebeurd is.

FisherKing
Ralfke; helemaal mee eens !

avatar van Werwolf
Aardige film maar net geen voldoende waard. Sfeertje is lekker duister, maar naar het einde toe wordt het allemaal net iets over de top.

avatar van Ravenstein
De boeken van Koontz zijn bijna altijd de moeite waard om gelezen te worden (probeer Intensity eens als je nog niks van deze schrijver gelezen hebt), maar de verfilmingen blijven zwaar achter.

Hideaway kan er mee door, maar meer dan dat ook niet.

Liefhebbers van Godflesh dienen deze film zeker eens op te zoeken want van hen is een optreden te zien in deze film.
Verder ook nog muziek van oa KMFDM en Fear Factory op de soundtrack.

avatar van Midnighttemptres
ik vond de film absoluut niet slecht, ik vond dat jeremy het goed deed en was meteen verkocht.
ja het is jammer dat de special effects minder zijn maar voor de rest vond ik het een zeer boeiende film.

maar inderdaad zoals als eerder gezegd is geworden het is zo jammer van het einde, dat was over de top en heeft de film omlaag gehaald.
zeer jammer, het had nog spannender en donkerder gemogen met een beter einde maar ik gun hem toch een 3.5 voor het goede idee en het jamer genoeg net niet succesvol proberen

ik heb deze film gezien toen ik een jaar of 12 was en ik heb er drie weken van wakker gelegen. dood en doodeng. ik wil hem nog weleens zien, waarschijnlijk lig ik dan drie weken wakker van het lachen maar goed.. soort jeugdsentiment.

avatar van Vascago
Heb de film nog nooit gezien, maar vond het boek meer dan fantastisch. Jaren geleden mijn nickname op de demon in het boek gebaseerd, alleen verkeerd geschreven. En daarna nooit meer verandert.

avatar van Vascago
Wat een verschrikkelijk slechte film. Het boek vond ik fantastisch zoals ik hierboven al aangaf, maar van de spanning en horror in het boek is in deze film totaal geen sprake. De karakters zijn ook totaal zoutloos, wordt helemaal nul komma nul aan ook maar een beetje karakteruitdieping gedaan en de demon uit het verhaal, Vassago, wordt hier gespeeld door een ontzettend mietje. De soundtrack vond ik ook maar weinig aan en daardoor werd de sfeer er ook niet beter op. De foute en reteslechte CGI-effecten maken helemaal dat deze film de prullenbak inkan. Bij de finale maken ze het wat dat betreft helemaal bont, brrr. Van de acteurs probeert alleen Goldblum er nog wat van te maken, maar ook hij kan dit misbaksel niet redden.
Jammer, het boek had een mooiere film verdiend.

avatar van yeyo
Vascago schreef:
Vassago, wordt hier gespeeld door een ontzettend mietje.

Een smet op het blazoen van je username!

Zou de film overigens toch stiekem wel 's willen zien, hetzij uitsluitend voor Alicia Silverstone.

yeyo schreef:

Een smet op het blazoen van je username!

Inderdaad een smetje. Maar ja, dan is het maar goed dat ik hem toendertijd verkeerd gespeld heb
En voor Alicia hoef je het niet te doen. Die zegt nauwelijks wat en is ook niet vaak in beeld.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Jeff Goldblum speelt dat beetje te standaard, al lijkt hij me wel de ideale acteur voor dit soort film. Doet me wat denken aan de prestatie van Nicolas Cage in films als The Wicker Man. Op het eerste zicht past hij wel in de rol, maar 't is niet omdat de jas past dat je er anderhalf uur van kan genieten.

Schrijver Dean Koontz is dan wel populair, hij blijft moeilijk te verfilmen. Doet wat denken aan Stephen King. Die is ook leuker om te lezen dan naar z'n films te kijken. Het verhaal is vrij gedateerd en zelfs voor een film uit 1995 vrij 80's. Misschien wel leuk voor een keertje, maar ik denk dat je beter het boek neemt en zelf je fantasie laat gaan. Zonder Goldblum, maar misschien wel met Alicia.

avatar van Boeikens
Zeer pover.

Verhaal was niet aan mij besteed en spanning en sfeer vond ik eveneens maar niets.