The Seventh Sign (1988)

Thriller / Drama

geregisseerd door Carl Schultz
met Demi Moore, Michael Biehn en Jürgen Prochnow

Christus trekt onder de schuilnaam David over de wereld, en daarbij opent hij telkens een van de zegels die de mensheid naar de apocalyps zal leiden. Iedere zegel herbergt een oude voorspelling en is de voorbode van een catastrofe. Op een dag staat David bij het huis van de hoogzwangere Abby Quinn en geeft hij te kennen dat hij haar leeg staande garage wil huren. Na een reeks vreemde gebeurtenissen gaat Abby, tegen de zin van haar man in, uitzoeken wat er aan de hand is.

neo (crew)
een zeer spannende occulte thriller die ook echt boeit,niet bagger als stigmata ofzo.

BS
neo heeft gelijk,spannende film.Helemaal mee eens. ook 4 sterren

gimli f
In het kader van (half vergeten) jeugdsentiment heb ik deze maar eens opgezocht in de bak vergeten films.

Dit is een van de weinige films van vroeger (ik spreek echt over jaren her) waarvan ik me nog sterk iets herinner. Althans, het was vooral de sfeer, het waren vooral de mooie donkerbruin getinte beelden, die mij voor de geest stonden...

Slechts een ding kwam mij echt bekend voor: de beelden van die persoon die steeds terugkeerd en vraagt: Will you die for him? Will you DIE for him?
Brr...

Vroeger vond ik dit een best spannende film met een voor mij lekkere thematiek: type occult en religieus.
Ook nu was deze film meer dan genietbaar, hoewel het geen echt grootse film is. Ik blijf er bij dat het volgens mij best moeilijk is om een spannende, interessante religieus-occulte thriller te maken (de Bergman-films ken ik niet- misschien dat die...?).
Kijk maar eens naar het ontzettend schreeuwerige Stigmata.

Nogmaals: thematisch kan het mij zeker bekoren, hoewel het nergens echt diepzinnig werd. Sfeervol is de film ook, met mooie donkere beelden, en ik blijf dus bij de 3,5 (toch wel bijna een 4) die ik al veel eerder gaf.

Ik geef deze een 2.5*.
Te over de top en hij probeerde spannend te worden, maar dat is in geen enkele facet gelukt.

avatar van Purmerend
Wat een lekkere hagelbui zit er in deze film. Ik vond hem ook niet echt heel spannend. Maar de acteer prestaties van Demi Moore maken een hoop goed. 3*

avatar van mirjo 2
Vier sterren film voor mij. Ik ben natuurlijk een fan van Prochnow, maar dit is ook een van de betere films van Demi Moore. Lekker vermaak.

avatar van akira124
Mooie film, vooral voor die tijd ik vond de sneeuw in de woestijn erg mooi. Had af en toe iets weg van The Prophecy

avatar van nightbreed
Deze viel me destijds tegen omdat de film zichzelf te serieus neemt.
Demi doet het trouwens wel erg goed maar het script is te mager om deze film boven het gemiddelde te tillen.

Cijfer: 3

Tikje overdreven
De kleine muggesifjes van reality doen t m niet
Veel te nep en het verhaal is mager
Neemt eigenlijk ook een loopje met de dag des oordeels

Absurd en belachelijk om de bijna 2000 jaar geleden opgeschreven hasjiesh-roes van een oude reiziger tot een film te maken. Spel was overigens wel goed en redelijk spannend, hoewel het einde natuurlijk was te verwachten.

avatar van Lord Flashheart
Prima vermaakt. Occulte zaken én religie in één film; het kan wat mij betreft bijna niet beter. Want er zijn helaas maar weinig goede reli-thrillers. Beetje jammer van het EO-einde, maar dat kon de pret niet meer bederven. 3.5*

avatar van niethie
Zeer aardige (vergteten) occulte triller met een prima uitgangspunt.

3 sterren

Goede film met sterke acteerprestaties en een sterke soundtrack. Met name Prochnow en Moore laten zich van hun beste kant zien. 4.

avatar van eavymetal
Zeer geslaagde occulte thriller.

avatar van Guzziking
Prima verhaal, met prima acteurs. Ook nog mijn ding, dus een hoge score .

avatar van Serafijn
Gisteren gekeken, filmpje is uiteraard van ver voor m'n tijd . Toch vond ik het spannend en goed geacteerd, had niet het gevoel dat ik naar een film uit de jaren 80 aan het kijken was, was dus wel verrassend!

Demi Moore speelde uitstekend, vind de jonge Demi Moore stukken beter dan dat ze nu is . Was zeker niet dat ik tijd vergooid heb, prima vermaak.