Vanishing Point (1997)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Charles Robert Carner
met Viggo Mortensen, Christine Elise en Steve Railsback

De voormalige autocoureur Jimmy Kowalski (Mortensen) raakt volledig in paniek wanneer zijn zwangere vrouw onverwacht in het ziekenhuis belandt. Met de politie op de hielen tracht hij met een noodsnelheid naar huis terug te keren, voor het te laat is.

neo (crew)
Net als het origineel een aanklacht tegen de regering. Iets zegt mij dat ze bij deze remake het karakter van Mortensen een iets te simpele reden hebben gegeven voor zijn daden. Daarentegen zijn de flashbacks wel beter in het verhaal gestopt. Voor de rest geavanceerdere apparatuur die in de film wordt gebruikt en zo'n beetje nog even lege karakters als bij het origineel. 3 sterren

avatar van speedy23
Remake van de cultfilm uit 1971, die het origineel verhaal redelijk getrouw blijft, met hier en daar een kleine wijziging. De film wordt vooral gekenmerkt door de kleurrijke personages van diverse pluimage die Jimmy onderweg ontmoet...

avatar van 606
erg mooi achtervolgings film alleen een leeg einde van de film. 3,5 stem

avatar van Scorpio11
De originele uit 1971, met Barry Newman, vind ik stukken beter.

avatar van Ejerika
Een lekkere film met een achtervolging die binnen 10 minuten van start gaat. Geen denkertje, lekker voor de buis en genieten van de Dodge Challenger. Hij kijkt lekker weg. Ik heb de orginele nog niet gezien maar die moet er ook van komen.

Viggo Mortensen, waar ken ik deze stoere man toch van bedacht ik me toen ik zat te kijken. Natuurlijk is hij Aragorn uit de Lord of the Rings trilogy en zat hij onder meer in 28 days en in de mega spannende A perfect murder.

19 over 7 ... My god... but I loved the ending.

avatar van DeCol
Een film waarin de achtervolgingen natuurlijk centraal staan. Hier heb ik dan ook wel van genoten. Verder was het een verhaal met weinig inhoud. Het einde is zeer matig en had ook wat meer inhoud mogen hebben. Hij kijkt lekker weg en die Dodge Challenger ziet er strak uit!

avatar van nightbreed
Matig met matig acteerwerk.
Vooral die Beverly 912185838320 acteur was tenenkrommend slecht, een totale miscast.
Helaas heb ik het origineel niet gezien dus ik kan het niet vergelijken.

Lekkere roadmovie die er bij mij voor zorgt dat ik toch eindelijk eens ook het origineel moet zien. Sfeertekening is prima, omdat deze remake het aloude Amerikaanse ideaal van vrijheid, als ten tijde van de originele versie, trouw blijft. Als je die periode zoals ik bewust hebt meegemaakt was het zien van deze remake een nostalgische ervaring en neem je de niet bepaald hoogstaande acteerprestaties voor lief.

avatar van P8rb
Redelijke roadmovie met Viggo Mortensen ruim voor zijn acteerwerk in de LOTR reeks. Acteerprestaties zijn in orde maar niet om naar huis te schrijven. De film is ook niet echt realistisch of hoogstaand maar wel leuk om een keer gezien te hebben. Verder heeft hij ook steeds flashbacks maar dat vond ik niet echt bijdragen aan de film. Het einde verraste me wel positief. 3 sterretjes hiervoor.