Catch and Release (2006)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Susannah Grant
met Jennifer Garner, Timothy Olyphant en Juliette Lewis

Gray is een jonge vrouw die geconfronteerd wordt met de plotselinge dood van haar echtgenoot. Als ze haar leven langzaamaan weer probeert op te bouwen, komen er bovendien steeds meer geheimen boven die hij voor haar achterhield.

avatar van brabusRUS
Het leek The Bold and the Beautifull wel

Enige reden om deze film te kijken was Jennifer Garner. Erg mooie vrouw. Ook bij mij kwam de film een tikje onrealistisch over. Iedereen wilt het doen met elkaar, de een is verliefd op de ander etc. We kennen dat wel in de soaps. Toch heb ik mij niet geïrriteerd aan dingen. Vooral het personage van Kevin Smith vond ik leuk. Normaal gesproken ben ik geen grote fan (zacht uitgedrukt) van Timothy Olyphant, maar in deze film was hij wel goed te pruimen.
Het einde zie je van ver aankomen, maar ach ja, het is wel feel-good.

Originele poster by the way.

avatar van nightbreed
Mijn god, wat is dit een vreselijke film. Ik ben niet vies van een romantische film op zijn tijd, maar dit was zo slecht dat ik er ontoepasselijk van werd.

avatar van moviemafketel
Ja als je zelfs nergens meer toepasbaar bent, moet het echt slecht zijn geweest.

avatar van nightbreed
Ohw, ik heb een woord in de verkeerde context gebruikt zie ik. :-o

Correctie: "...dat ik er misselijk van werd."

avatar van gillie24
nightbreed schreef:

Hahaha, je bedoelt 'onpasselijk'.
Ik ben het wel met je eens. Dit is gewoon geen leuke film.

avatar van Jolienepien
Na deze film vond men blijkbaar dat Jennifer Garner goed is in het spelen van de rouwende weduwe, want in P.S. I Love You speelt ze ook die rol.

avatar van Fran
Ik vond het wel een erg prettige film om naar te kijken. Ten eerste is het best een origineel verhaal die begint bij het overlijden van haar echtgenoot en hoe ze langzaam maar zeker achter steeds meer dingen komt van haar man waar ze eigenlijk geen weet van had. En dit allemaal in een setting waarin ze weer een liefde vind. Dat vind ik toch best origineel.

Ten tweede zat er een prettige flow in de film. Ik moet er wel bij zeggen dat het tempo af en toe wat te traag was. Maar het bleef allemaal erg prettig en relaxed. Het verhaal is behoorlijk dramatisch maar het word redelijk relaxed weergegeven. Dat vond ik heel knap gedaan.

En tja ... het eind goed, al goed einde kan ik soms best wel waarderen. Zo'n film waar uiteindelijk alle puzzelstukjes in elkaar vallen en iedereen weer gelukkig is. Je moet het niet te vaak hebben maar bij deze film paste het wel.

Jolienepien schreef:

ja nou volgens mij is dat Hilary Swank

avatar van Jolienepien
jaapria schreef:

ja nou volgens mij is dat Hilary Swank
Ja, je hebt gelijk. Ze lijken zo op elkaar (vind ik). Ik heb het bericht te snel gepost, want ik kwam er even later ook achter dat het inderdaad Hilary Swank is in P.S. I Love You. Helaas laat Moviemeter het niet toe om berichten te verwijderen, dus ik hoopte maar dat niemand het zou opmerken .

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht op goed geluk, maar het was toch een beetje anders dan verwacht. 'k had om de een of andere reden gedacht dat het een komedie was, maar het was toch eerder drama/romantische film.
Tja het verhaal vond 'k toch niet zo super. Het was niet mis, maar zo boeiend was het nu ook weer niet. Het acteerwerk maakte gelukkig nog veel goed.
Het was toch minder m'n ding, maar er zal zeker wel een publiek voor te vinden zijn.

avatar van Berthil
Ongeloofwaardige film met nergens pakkende rollen.

avatar van Arapaho85
Mijn vrouw kijkt graag naar romantische films, ik totaal niet. Waarom niet? Ze zijn allemaal (buiten enkele uitzonderingen) hetzelfde: meisje en jongen worden verliefd, meisje en jongen gaan even uit elkaar, meestal wanneer ze dan met elkaar naar bed geweest zijn en ten slotte komen het meisje en de jongen weer samen en dan is de film ook gedaan.
Toen mijn vrouw deze film voorstelde dacht ik; och ja waarom ook niet.
Blij was ik toen ik de naam Timothy Olyphant zag verschijnen, die speelt namelijk in de serie Justified (tv-meter) die ik heel goed vind.
In deze film acteert hij eigenlijk juist hetzelfde als in Justified, ik vind dat niet erg maar dat wil waarschijnlijk wel zeggen dat hij niet zo’n groot talent is .
De film loopt heel rustig, de sfeer zit goed er is niet teveel tegenstand voor Gray… dus eigenlijk een gewone goede ontspannende film (verwacht dus geen drama of actie .. nee).
Eigenlijk kan je deze film misschien nog wel het best vergelijken met een gezellige autorit langs de Nederlandse duinen op een mooie zomeravond wanneer het wat begint te schemeren: ‘ah’ rustig, niet te warm, niet teveel mensen, genieten…
De film beviel mij eigenlijk wel, in mijn lijst van favoriete films zal deze wel nooit komen, maar mocht ik de gelegenheid hebben wil ik hem gerust nog wel eens zien.
3* want 2,5 zou te weinig zijn.