• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.135 gebruikers
  • 9.379.403 stemmen
Avatar
 
banner banner

Miami Vice (2006)

Misdaad / Actie | 134 minuten / 140 minuten (unrated director's edition)
2,91 2.071 stemmen

Genre: Misdaad / Actie

Speelduur: 134 minuten / 140 minuten (unrated director's edition)

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland / Paraguay / Uruguay

Geregisseerd door: Michael Mann

Met onder meer: Colin Farrell, Jamie Foxx en Gong Li

IMDb beoordeling: 6,1 (130.200)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 17 augustus 2006

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Miami Vice

"No Law. No Rules. No Order."

Miami Vice detectives Sonny Crockett en Ricardo Tubbs krijgen de opdracht undercover te gaan, om drie aan elkaar gerelateerde moorden op te lossen. Hiervoor moeten zij zich voordoen als drugtransporteurs, die zendingen Zuid-Florida binnenloodsen. Sonny krijgt bovendien een affaire met Isabella, de vrouw van één van de drugsdealers.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Det. James 'Sonny' Crockett

Det. Ricardo 'Rico' Tubbs

Isabella

Det. Trudy Joplin

José Yero

FBI Agent John Fujima

Det. Larry Zito

Lt. Martin Castillo

Det. Gina Calabrese

Alonzo Stevens

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Icer

Icer

  • 333 berichten
  • 503 stemmen

Matige film.

Waarom het Aziatische typetje nou zo overdreven gebrekking Engels moest praten.... een raadsel.

Ricardo & Sunny, tja, ik zit met de originelen in m'n hoofd. Misschien wou het daarom niet erg vlotten.

Speedboten, dure auto's en een duidelijk verschil tussen goed en slecht, waarbij de 'slechten' natuurlijk overdreven duidelijk het onderspit delven.

Niet mijn film. 2,5*


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

JoeCabot schreef:

In de film kwamen enkele speedbootscenes voor, enkele schietscenes (vooral de shoot-out op het einde, duidelijk de beste ooit uit een Mann-film) en natuurlijk de Ferarri die lekker over de autobaan cruist. Nee, ik denk dat je noch goed opgelet hebt bij de film, noch opgelet hebt bij de serie.

Ja, die retourtjes met de speedboot naar dat mojito-hol zorgen er echt voor dat ik op het puntje van mijn stoel zat. Of zal dat komen door de spetterende dansscene die eraan vooraf ging?

En inderdaad ook hartstikke spannend om een Ferrari over de snelweg te zien cruisen. Daar kijk ik dergelijke actiefilms dan ook voor.


avatar van kos

kos

  • 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Die rit van de Ferrari was wel tig keer leuker dan de zoveelste scene in een standaard actiefilm met figuren die elkaar de kop inslaan ja.


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Uier schreef:

(quote)

Ja, die retourtjes met de speedboot naar dat mojito-hol zorgen er echt voor dat ik op het puntje van mijn stoel zat. Of zal dat komen door de spetterende dansscene die eraan vooraf ging?

En inderdaad ook hartstikke spannend om een Ferrari over de snelweg te zien cruisen. Daar kijk ik dergelijke actiefilms dan ook voor.

Ironisch bedoeld, veranderstel ik? Tja, dan moet je natuurlijk ook niet gaan verkondigen dat je de speedboot- en Ferrariscenes in de serie wél zo goed vind. Je spreek hier een beetje jezelf tegen...


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Sarcastisch ja, dat veronderstel je prima.

Ik verwees naar de serie omdat in de serie meer actie voorkomt dan in de film. Tenminste, dat is het beeld wat mij bijgebleven is. Misschien zit ik er wel naast inderdaad en was de serie net zo slaapverwekkend als de film, maargoed, toen was ik nog een kiddo en dan weet het misschien meer te boeien.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Li Gong hoort wellicht niet in deze film. Ik geef toe dat er geen chemie is tussen Colin Farrell en haar. Net als de pure chemie tussen Cathy Downs en Henry Fonda in My Darling Clementine. Maar dat mag de pret niet drukken. Colin Farrell, Jamie Foxx en de “bad guys” spelen overtuigend! En waarom schrijft niemand iets over de rol van Elizabeth Rodriguez. Memorabel moment wanner zij kalm een neonazi doodschiet. Die koelbloedige ogen van haar zie ik nog steeds voor me.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Vergeet niet dat de grootste meesterwerken als Blade Runner, La Règle du Jeu etc. toentertijd ook slecht zijn onthaald.

Miami Vice is op het technische vlak een van de mooiste/beste films ooit.

Close-ups worden hier op zeer effectieve wijze toegepast en bovendien kunnen we dikwijls genieten van de bekende panoramashots van Michael Mann op verschillende exotische locaties, prachtig!

Handheld cinematografie (beetje in traditie van Krzysztof Kieslowski en Kar Wai Wong) en digitale (scherpe en kleurrijke) fotografie vond ik schitterend. Dynamische montage met jumpcuts en al, het sfeer… .

Dit is een tijdloos meesterwerk, de tijd zal het leren.


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

xgogax schreef:

Miami Vice is op het technische vlak een van de mooiste/beste films ooit.

Op je ogen. Lelijk als de nacht, slechtste mix die ik jaren gehoord heb, verhaal van lik-mijn-vestje.

digitale (scherpe en kleurrijke) fotografie

Scherp? Ik zag een hoop wolligheid.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Op je ogen. Lelijk als de nacht, slechtste mix die ik jaren gehoord heb, verhaal van lik-mijn-vestje.

(quote)

Scherp? Ik zag een hoop wolligheid.

Lelijk? Hoe kun je deze film lelijk vinden?

Cinematografie was hier en daar een beetje korrelig, ja. Echter kon ik de gezichten scherp zien. Alles was fijn in beeld gebracht, tot op het kleinste detail. Bijvoorbeeld de actiescènes; je kon glashelder lege hulzen zien vallen. Of de beelden die je te zien kreeg bij de verkeersleiding of beelden van routenavigatiesysteem in de helikopter etc... .

Korrelige cinematografie vond ik juist het pluspunt. Alles werd hierdoor veel sfeervoller, grimmiger en realistischer.

En het verhaal is precies wat je van Michael Mann kon en kan verwachten. Hij is (gelukkig) geen Theo Angelopoulos of zoiets.


avatar van LeeGer

LeeGer

  • 176 berichten
  • 328 stemmen

Nee, als je vroeger de serie hebt gezien kun je er beter niet aan beginnen.


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

LeeGer schreef:

Nee, als je vroeger de serie hebt gezien kun je er beter niet aan beginnen.

Hangt er van af. Als je de serie goed vond door de jaren '80 sfeer/kitch, dan zul je aan deze film (uiteraard) niet veel vinden. Als je de serie goed vond door de verhaallijnen, de snelle voertuigen en de stoerdoenerij, dan zou je de film wel moeten waarderen. Wat ik wel jammer vind is dat sommige mensen de film als slecht beschouwen, puur omdat de film niet zo op de serie lijkt.

@ xgogax: Hopelijk heb je gelijk en zullen sommige mensen, misschien als ze het verouderde camerawerk en montage van andere films wat beu zijn, deze film ooit echt gaan waarderen of toch op z'n minst een kans geven. Maar ik vrees er voor...


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ik zag niets vernieuwends in het camerawerk, noch in de montage. Kleren van de keizer, op dat vlak.

Uiterst saaie film, in alle opzichten.


avatar van wade

wade

  • 29 berichten
  • 41 stemmen

wel aardig !!


avatar van schaper

schaper

  • 70 berichten
  • 76 stemmen

Je gaat toch vergelijken, en dan moet ik de conclussie trekken dat de stunts er goed uit zien, maar dat Farrel totaal niet in de buurt komt van Don Johnson als crocket. Behalve dat acteert hij als een zoutzak. Fox zit beter in z´n rol. Het verhaal begint warrig en kijkt niet lekker weg. Hier kun je veel meer van maken wanneer je een miami vice gaat maken. Voor mij was dit een Miami Flop. 2 sterren voor die mooie chinese dame.


avatar van JaJos

JaJos

  • 3 berichten
  • 3 stemmen

Gisteravond gezien, ik had er veel verwachtingen van maar uiteindelijk toch zeer teleurgesteld, film kon me vanaf het begin niet boeien en vond het acteer en filmtechniek ondermaats, zeker er zullen mensen zijn die dit geweldig vinden, maar voor mij is het de flop van het jaar.


avatar van Blanky

Blanky

  • 61 berichten
  • 56 stemmen

Ik vond het een weinig boeiende film. Door de monotone stemmen en weinige actie had ik erg veel moeite mij door het verhaal te laten boeien doordat ik het te druk had met wakker blijven. 2* sterren.


avatar van LeeGer

LeeGer

  • 176 berichten
  • 328 stemmen

JoeCabot schreef:

Wat ik wel jammer vind is dat sommige mensen de film als slecht beschouwen, puur omdat de film niet zo op de serie lijkt.

Daar vraag je om als je een film uitbrengt onder de naam Miami Vice die vervolgens eigenlijk niets met de serie gemeen blijkt te hebben. Met een titel als deze schep je gewoon bepaalde verwachtingen bij mensen die de serie hebben gezien. Hadden ze de film een andere titel gegeven dan had ik de film ook gewoon twee sterren gegeven want 't is een redelijke film maar meer ook niet.


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

LeeGer schreef:

(quote)
Daar vraag je om als je een film uitbrengt onder de naam Miami Vice die vervolgens eigenlijk niets met de serie gemeen blijkt te hebben. Met een titel als deze schep je gewoon bepaalde verwachtingen bij mensen die de serie hebben gezien. Hadden ze de film een andere titel gegeven dan had ik de film ook gewoon twee sterren gegeven want 't is een redelijke film maar meer ook niet.

Idd. Ik zeg ook gewoon maar dat dit jammer is, want uiteindelijk beoordelen die mensen niet de film, maar beoordelen ze de gelijkenissen met de serie (die er trouwens wél zijn). Laten we vooral blij zijn dat we niet zo'n Starsky & Hutch-achtige parodie krijgen. Mann houdt wel eens van een risico, en dit wordt normaal gezien erg gewaardeerd (tja, behalve bij Miami Vice dan)...


avatar van djerk_Corleone

djerk_Corleone

  • 110 berichten
  • 723 stemmen

Miami Vice zonder 80's is als bier zonder alcohol. Soundtrack??? outha here!!! beetje jammer. tel daarbij op dat ie langdradig is en ook een beetje aan de tamme kant dan komt mijn eind oordeel op 2*


avatar van skeluz

skeluz

  • 7 berichten
  • 17 stemmen

Ik vond deze film persoonlijk 3x niks. Ik ken de oude miami vice niet maar wat ik gister avond gezien heb was slaap verwekkend. Quote van een maatje: "het lijkt wel een veredelde pornofilm". Ik had gehoopt op een vlotte actie film maar het verhaal komt geen moment op gang, zonde van je tijd om deze film te kijken.


avatar van LeeGer

LeeGer

  • 176 berichten
  • 328 stemmen

JoeCabot schreef:

(quote)

Idd. Ik zeg ook gewoon maar dat dit jammer is, want uiteindelijk beoordelen die mensen niet de film, maar beoordelen ze de gelijkenissen met de serie (die er trouwens wél zijn). Laten we vooral blij zijn dat we niet zo'n Starsky & Hutch-achtige parodie krijgen. Mann houdt wel eens van een risico, en dit wordt normaal gezien erg gewaardeerd (tja, behalve bij Miami Vice dan)...

Volgens mij ontbreken de gelijkenissen toch. Of 't moet de speedboot en de snelle auto's zijn, maar dat zijn nauwelijks gelijkenissen, bovendien zijn die mijn inziens vereist als je undercover gaat in de onderwereld. Dan kun je niet aankomen met fiats en roeiboten. Of bedoelde je andere gelijkenissen?


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Als je de film eens vlug bekijkt, zul je idd niet zo heel veel gelijkenissen met de serie vinden. Toch zijn ze er wel degelijk:

-Het verloop van het verhaal (in het algemeen)

-Het gevoel dat Crockett en Tubbs elk moment door de mand kunnen vallen met hun undercoverwerk (hier heel mooi uitgewerkt)

-Ook de meligheid is er op sommige momenten nog steeds (al is de film veel rauwer dan de serie)

-De band tussen Crockett en Tubbs. Hier zullen veel mensen het absoluut NIET mee eens zijn. Ik eerst ook niet tot ik dit op imdb las: “In the movie, I never doubt that Farrell and Foxx have been partners for quite some time. In the beginning where Tubbs was pursuing the pimp in the disco, it was Crockett who pulled him back and told him to calm down. When it came to the affair between Isabella and Crockett, Tubbs tried to talk some sense into Crockett. Crockett and Tubbs have been partners for so long they already know what their partner will do in the next second. There is no need for them to waste words. There are many levels of interaction between two people. In the case of Crockett and Tubbs, sideway looks or glances are their method of communication. Maybe a sequel can establish the back story and the bond between the two more?” Klopt idd, lijkt me. Al kan ik me zeker voorstellen dat sommige mensen dit niet leuk vinden om naar te kijken. Die mensen kunnen dan beter naar Rush Hour of zo gaan kijken.

-En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.


avatar van hannes64

hannes64

  • 1926 berichten
  • 5254 stemmen

Had em in de bios gezien....ik had meer van Mann verwacht toen ik z`n meesterwerk HEAT had gezien.
Het verhaal op zich is wel aardig...Farrell en Fox zijn wel een aardige Crocket en Tubbs ( casting is dus niet onaardig ).
Al met al , een aardige en beetje tè lange actiefilm...Vooral de shoot-out op `t eind vond ik wonderbaarlijk goed met die speciale wapens
Toch nog 4 sterren .


avatar van Lenny_FR

Lenny_FR

  • 35 berichten
  • 32 stemmen

hannes64 schreef:

Had em in de bios gezien....ik had meer van Mann verwacht toen ik z`n meesterwerk HEAT had gezien.

Het verhaal op zich is wel aardig...Farrell en Fox zijn wel een aardige Crocket en Tubbs ( casting is dus niet onaardig ).

Al met al , een aardige en beetje tè lange actiefilm...

Jij bent wel erg aardig.

Een amusante film, vooral door de actie. Vergelijkbaar met MI3.


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Hier trouwens een alternatief begin met de speedbootrace:

http://www.youtube.com/watch?v=mS4FcpT1UQo

Paar mooie shots, voegt niet echt iets toe aan de film...


avatar van james_cameron

james_cameron

  • 7012 berichten
  • 9796 stemmen

Prima update van de tv-serie. De nadruk ligt bij Mann uiteraad meer op sfeer dan op aktie, iets dat wederom goed uitpakt. Het camerawerk is subliem en de lokaties zijn weer niet voor de hand liggend. Net als in bijvoorbeeld Heat en Collateral speelt het verhaal zich hoofdzakelijk af in obscure achterbuurten en industrieterreinen. De wisselwerking tussen Farrell en Foxx is mooi uitgewerkt- vooral mooi is de gemakkelijke stilte die tussen hen inhangt. Foxx is iets overtuigender dan Farrell, maar ook hij kan er mee door. Daarnaast is de film gelukkig ook nog eens erg spannend. Geen meesterwerk, maar een degelijke uitbreiding van het oeuvre van Mann.


avatar van Nohands

Nohands

  • 315 berichten
  • 288 stemmen

JoeCabot schreef:

(quote)

Ik ben zeker moest je de twee shootouts apart bekijken, zonder te weten welke uit Heat, en welke uit Miami Bagger (haha, grapjas ) komt, zullen er zeker heel wat voor die uit Miami Vice kiezen wegens veel rauwer en realistischer...

Open maar een poll met de vraag welke shoot out de kijkers het beste vonden/vinden.


avatar van JJ_D

JJ_D

  • 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Deze vond ik zonder meer niet geslaagd. Realistisch? Tjah, dan hoeft het voor mij niet...


avatar van R t0 th3 Oland

R t0 th3 Oland

  • 14 berichten
  • 0 stemmen

Doorsnee amerikaanse actie film, kwaliteitsloos en selcht verhaal. Redelijke acteer prestatie maar niet bijzonder.

2 sterren


avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

  • 3642 berichten
  • 0 stemmen

Deze film had een Hele Goede scene, van waar ik dacht van
'HOWLY SH#*@T' Het scene van dat de bad-guy die de vrouw van Jamie Foxx wou vermoorden met om op een knopje te drukken, ging de collega van Jamie Fox iets zeggen, ik weet niet precies wat ze had gezegd maar hier komt het.

'if I was you I put the Button down, Because if I shoot this 9mm at your head, You don't feel a Thing.. Noway that you can press the button That quick'

en ze schoot ook nog


Damn... Wat was dat een Meesterlijke scene...