All I Want for Christmas (1991)

Familie / Komedie

geregisseerd door Robert Lieberman
met Ethan Embry, Thora Birch en Harley Jane Kozak

Het wordt hun eerste kerstfeest zonder hun vader, die een jaar geleden meer gaf om zijn café-restaurant dan het yuppieleven met zijn vrouw. De dochter wil aan de kerstman vragen of hij ze weer bijeen kan brengen, omdat ze niets liever wil. Haar oudere broer wil niet vertellen dat de kerstman niet bestaat en bedenkt plannen om hun ouders te herenigen. Dit wordt bemoeilijkt als hun moeder wil hertrouwen met een vreselijke yup.

avatar van Kondoro0614
All I Want for Christmas

Ik wil aan All I Want for Christmas toch weinig woorden vuil maken. De film All I Want for Christmas is voor mij totaal niet geslaagd. De saaie ordinaire film verdient geen hoge cijfers in mijn ogen, het acteerwerk is erg slecht, het verhaal is saai om te volgen en totaal niet bindend en het concept is gewoon tragisch saai. Ik kan me eigenlijk weinig leuke stukjes uit de film halen en het was gewoon niks. Nogmaals heel erg saai en het kon mijn aandacht niet goed vast houden, had een leuke kerst film verwacht maar dit was toch erg ondermaats.

avatar van arno74
Kerstfamilie/jeugdfilm over twee kinderen die de kerstman vragen om hun gescheiden ouders weer bij elkaar te brengen. Heel zoetsapiig en precies volgens het boekje, clichés inbegrepen, maar verder is er weinig mis mee en kan het aardig mee met andere familiefilms. Het vermaakt en het geeft je een beetje dat kindse kerstgevoel, en dat is precies de bedoeling van de makers. Een ruime 2,5* voor deze kersttussendoortje.