Meduzot (2007)

Alternatieve titel: Jellyfish

Israël / Frankrijk

geregisseerd door Shira Geffen en Etgar Keret
met Sarah Adler, Tsipor Aizen en Bruria Albek

Portret van drie jonge vrouwen in het hedendaagse Tel Aviv, die deel uitmaken van de "verloren generatie". Het Israëlische strand is voor hen een inspiratiebron voor geluk. Net zoals het meisje dat uit de zee komt en zich de hele tijd aan haar reddingsboei blijft vastklampen, zo hebben ook de andere personages moeite met loslaten.

Mooi filmpje, laat het leven in Tel Aviv goed zien.

avatar van BlueVelvet
Mooi filmpje, of 5 sterren waard? (die twee sluiten elkaar namelijk uit in mijn ogen)

avatar van Edwin Pindahaai
Bijzondere film dit, met aantrekkelijke actrices.

Tedere, poëtische film, nochtans over realiteit en met als rode draad het verlangen, het hopen op een gelukkiger bestaan, prachtig vervat in een "La Vie en rose" ontroerend en met wanhoop in de stem gezongen.

avatar van Edwin Pindahaai
Ik vond de muziek er alleen niet zo goed bij passen.

avatar van nightbreed
Mooie film met goed acteerwerk die lekker rustig wegkijkt.
Het gaat over 3 vrouwen maar 2 van de 3 vrouwen komen nauwelijks aan bod. Het gaat eigenlijk om de vrouw die dat kind vindt, de 2 andere vrouwen hebben een soort van bijrolletje.
Wat dat betreft had de film wel een half uur langer mogen duren om wat meer van die andere vrouwen te kunnen zien.

avatar van Edwin Pindahaai
Ik hoefde niet zo nodig meer van die andere vrouwen te zien. Waarom jij wel?

avatar van Goldenskull
Mooie film.

Zitten echt een paar pracht scènes in, ook een paar momenten waar je wel even stil van word. Wel jammer van die Filipijnse, die had bijster weinig toe te voegen. De andere twee zijn leuk om te volgen. Ook wat jammer van een paar oninteressante zijwegen, maar ach zolang duurt de film niet, kijkt lekker weg.

avatar van voskat78
Fijn filmpje!! Een die ook nog eens lekker wegkijkt,daar mogen er meer van zijn.

avatar van mayhemblik
Erg mooie film waarvan ik erg heb zitten genieten.
Heerlijk rustig gefilmd en ik vond de verschillende verhaallijnen allemaal goed, soms heb je met dit soort films dat je dan denkt, nou wil ik dat andere verhaal weer zien (bv Amores perros met die actrice met dat hondje, dat verhaal had er voor mij niet ingehoeven) maar hier vond ik alle verhalen interessant.
Moeten mensen hem kijken?? ik zeg ja!!
Op naar de volgende film maar weer.

Het duurde wel even om in deze film te komen. Totdat alle verhalen uiteindelijk wat bij elkaar komen en je de overeenkomsten en de sfeer begint te voelen. Alhoewel ik de film ook niet helemaal heb kunnen doorgronden tot aan het einde toe. Misschien moet ik hem nog eens zien. De surrealistische sfeer die er zo af en toe in zat sprak me in ieder geval wel erg aan.

avatar van 93.9
Bloedmooie film!