Aquamarine (2006)

geregisseerd door Elizabeth Allen Rosenbaum
met Sara Paxton, Emma Roberts en Joanna 'JoJo' Levesque

Claire en Hailey zijn altijd buren en de beste vriendinnen geweest. Elke zomer waren ze samen te vinden in de Capri Beach Club, maar dat gaat nu allemaal veranderen. Na een grote storm spoelt een mooie en pittige zeemeermin aan op het strand én in het leven van de twee tienermeiden. Wanneer Aquamarine voor een knappe plaatselijke strandwacht valt, vraagt ze de meisjes haar te helpen om zijn hart te veroveren.

avatar van Mezelf
Heb hem vandaag gekocht voor 1 euro
Misschien ben ik er te oud voor, maar voor 1 euro kan ik geen DVD laten liggen dus ik zal binnenkort mijn mening geven

avatar van Mezelf
danny61 schreef:
Best een leuke avondvullende film.

Die Sara Paxton een klasse vrouw.daardoor vond ik de film best gezellig.

Voor de rest een echte vrouwenfilm soms vond ik hem wat kinderachtig.

De romantiek vloog ervan af,zelf ben ik geen liefhebber van de romantiche film's .

Ik geef toch nog 2,5 op 5

Ja ik wou eigenlijk precies hetzelfde zeggen
alleen krijgt deze film van mij 3 sterren
ik kon niet slapen vannacht dus ging ik hem kijken
heb er zelfs een paar keer om moeten lachen
vond het een fijne film om te zien..

avatar van benthe
Leuke film, goede acteurs en actrices en leuk verhaal. Ze hadden indd wel een iets knappere strandwacht mogen uitkiezen, alhoewel mijn zusje telkens weer roept dat ie knap is!

avatar van dbgin
dat stukje met die 'opblaasbare-dolfijn' wanneer hij het aan haar geeft als een gift ik weet niet of dat de bedoeling was maar man, wat was dat zoooo-niet-grappig enige minpuntje verder is de film ok, leuk voor meisjes van 12

Soms was het wel leuk, maar ook wat overdreven soms.

Film me iets tegen. Soms was hij wel goed. Ik vond dat de film iets te lang duurde. Verhaal zat wel iets in.

avatar van TragieStar.*
Lijkt me een leuke film en wil hem graag een keer bewonderen, dus vanavond heb ik de kans en die ga ik ook met beide handen aangrijpen

avatar van TragieStar.*
Dernet bekeken, en vond het toch wel een leuke film. Heb genoten en daar ging het bij mij ook om.
Er zijn natuurlijk veel dingen voorspelbaar en veel cliche maar daar kijk je eigenlijk gewoon overheen.
Het is vooral de overdrevenheid en het soms matig acteerwerk wat de film stoort, en natuurlijk de stereotypes.
Maar verder vond ik dat de 2 meisjes het leuk deden, en natuurlijk ook de mooie Aquamarine.
Het einde vond ik dan nog wel een beetje verrassend vooral omdat ik het anders had voorgesteld dus daar was ik wel een beetje blij om.
Gewoon een leuke film voor 1x en dat is het dan ook. Leuk ook voor jonge kinderen en ook wel voor tieners, of voor de hele familie.
Maar daar blijft het bij, het word eigenlijk nooit ergens spannend of echt leuk.

Vanavond heb ik deze film voor het eerst gezien. Een echte meidenfilm.
Op zich een leuk verhaal, maar zwak. Maar ik heb wel genoten van de film.
Natuurlijk is het hoogtepunt van de film Sara Paxton. Ik heb lang genoeg van haar knappe koppie kunnen genieten.

Zoals TragieStar als zei, een leuke voor 1x keer.

avatar van Rianneke_Dan
Inderdaad echt een film voor de wat jongere meiden onder ons. Makkelijk verhaal met veel puberachtige lijnen erin. Acteerwerk was soms te pijnlijk om naar te kijken, maar goed dat had ik ook al niet anders verwacht. Enige pluspunt was toch wel Jake McDorman, geen verkeerd jongen om naar te kijken

Kijkt nog redelijk weg, en leuk voor een keer tussendoor. Meer niet.

avatar van JDSsmetje
Had totaal geen voorkennis bij het bekijken van deze film, wist alleen dat dit een komedie was met onder andere Sara Paxton. Maar goed, kwam er al snel achter dat dit zo'n typische meisjes feel-good film is waarbij er niet al te veel intelligentie komt bij kijken.

En ja, komedie staat er bij het genre maar er zit van alles in. Zeker in het moto van 'voel je heel erg emotioneel'. Onder andere (vals) sentiment, een schrikmoment, spanning, wat humor, jaloezie, liefde... Noem maar op. Voor mij bleven het wel slechts 'pogingen tot', want vond het allemaal nogal geforceerde, sentimentele en valse bull...shark.

Voor de rest heeft heel dat concept van zeemeermin en dat verhaal er rond weinig toegevoegde waarde. Integendeel, het verslechtert het script tot en met. Daarbovenop krijg je ook nog die belachelijke fantasie van de combinatie tussen mens en vis, en aarde en oceaan.

De hele cast was trouwens héél erg matig. Zo ook Arielle Kebbel (met haar verschrikkelijk slecht personage) die één van haar minder goede rollen speelt.

Leuk weetje is dat vrouwen onder de 18 jaar dit lager beoordelen dan vrouwen tussen de 18 en 29, en dat terwijl je de leeftijdscategorie zou schatten op 10 jaar.

avatar van m1701
Heel erg leuke en romantische film
Verhaal was ook wel leuk en grappig.
Acteerwerk Paxton vond ik erg leuk.
Had "Jojo" hier bijna niet in herkent (heb haar 2 jaar geleden in NY in het echt gezien toen zag ze er heel wat volwassener uit....) maar dat kan dus ook kloppen.

Leuke meiden/vrouwen feel good movie

avatar van movie acteurs
Wat een flutfilm. Deze is ook erg weinig.
Wel leuke acteerprestatie van Joanna 'JoJo' Levesque. Maar de rest van de cast als Emma Roberts, Arielle Kebbel, Jake McDorman, maar vooral Sara Paxton zijn niet te harden. Humor is op een hand te tellen. En het verhaal is wel erg slecht en cliché dus er blijft niets anders over dan een 1,0 voor JoJo dan maar.

avatar van rep_robert
Opzich voor de meisjes onder ons een aardig filmpje over een 2 verlegen meisjes die een zeemeermin vinden en haar vervolgens aan de man proberen te helpen.

Echter vervalt de film tevaak in kansloos gegil van meiden als ze een lekkere jongen zien en ligt het te flauwe sentiment er gewoon te dik bovenop. Gewoon niet te pruimen voor de wat ouderen onder ons.

Jammer, want de meisjes zijn wel leuk en spontaan.

avatar van juliegirlxoxo
Er zaten echt grappige uitspraken tussen zoals: Wat is zij toch een mossel
Maar wat me wel stoorde waren die 2 meisjes de vriendin van Cecillia, want je weet totaal niet hoe ze heten terwijl ze er wel soms in voor komen. Ik geef de film een 3.0

avatar van Baggerman
Dat deze film op dit tijdstip werd uitgezonden, want dit lijkt me toch ècht een film voor meisjes die nog de 'Tina' (bestaat dat blad nog?) lezen. Zou zou een flut-verhaaltje uit dat bakvissenblad kunnen zijn. Voor die doelgroep wellicht wel een leuk filmpje, voor mij dus helemaal niets.

Wat ik me meteen afvroeg: "waarom wensen die tutten niet gewoon dat die moeder een supercarrière in dat negorijendorp krijgt, zodat de tutjes vrienden blijven èn moeder haar carrière kan blijven navolgen?"

avatar van Donkerwoud
Echt een meisjesfilm. De twee hartsvriendinnen hebben als vaste gimmick hoge kreetjes uitkramen en zwijmelen om een gespierde hunk. En dan komt er een nog irritantere zeemeermin in het verhaal die quasi-stoere oneliners maakt. Behoorlijk matige boel, maar gezien het tijdstip waarop ik hem keek en de staat waarin ik verkeerde, heb ik het uitgezeten en eigenlijk vond ik hem uiteindelijk zelfs vermakelijk. Moe zijn heeft als voordeel dat je troep wat luchtiger beziet.

avatar van aburex
Leuk, simpel, tienerfilm, maar toch aardig om naar te kijken. Verder geen commentaar

avatar van Minaide
Leuke en simpele wegdroomfilm.
Wel heel meisjesachtig, maar dat geeft niet. (:

avatar van Aapje81
Standaard meidenfilm die het prima zal doen bij de doelgroep. Voor een kijker die daar niet onder valt is het echter een zware bevalling. Emma Roberts heeft me nog nooit kunnen overtuigen en JoJo acteert zoals ze zingt. De enige die het kijken aangenaam maakt is Sara Paxton. Gelukkig zijn haar latere films ietsje beter. .

Redelijk.

avatar van Katharina
Niet aardig van me, maar wat heeft Jojo rare wangen. Verder wel leuke film, maar ik ben er zeker te oud voor (22) maar desalniettemin best grappig!

avatar van ibendb
Typische meidenfilm, maar toch vermakelijk.
Aquamarine is nergens origineel, maar komt toch soms leuk uit de hoek. De grapjes van de zeemeermin op het land zijn wel best grappig, maar nergens zijn de grappen hoogstaand. Het acteerwerk is zeker niet altijd even goed. Soms ergerde ik me aan Paxton, ze werkte wat op m'n zenuwen. De film vind ik ook te lang duren. 3*

Leuke kinderfilm, leuk verhaal.

Maar dat overdreven gelach en gegil van die meiden word wel een beetje vervelend.

Dick2008
Ik vind het maar een domme film. Het hele idee eigenlijk ook al, met een zeemeermin.... Heeft soms wat weg van het Jekyll en Hyde-verhaal. Dat het misschien meer iets is voor een jeugdig, vooral meisjes-publiek, vind ik eigenlijk nauwelijks een excuus. Wel een hoop tuttig gedoe dan misschien. Ik kwam er maar met moeite doorheen, bagger. 2.0

avatar van blurp194
Komt wat langzaam op gang, maar eens Aquamarine verschijnt begint de film wel grappig te worden. Grappig en luchtig, en nogal doorzeefd van pubermeisjesgedoe - maar dat weet je als je de poster bekijkt natuurlijk al, dus dat mag geen verrassing zijn.

De drie meiden spelen niet onaardig, hoewel ik van Emma Roberts misschien net iets meer had verwacht.