Aquamarine (2006)

geregisseerd door Elizabeth Allen Rosenbaum
met Sara Paxton, Emma Roberts en Joanna 'JoJo' Levesque

Claire en Hailey zijn altijd buren en de beste vriendinnen geweest. Elke zomer waren ze samen te vinden in de Capri Beach Club, maar dat gaat nu allemaal veranderen. Na een grote storm spoelt een mooie en pittige zeemeermin aan op het strand én in het leven van de twee tienermeiden. Wanneer Aquamarine voor een knappe plaatselijke strandwacht valt, vraagt ze de meisjes haar te helpen om zijn hart te veroveren.

avatar van danny61
Best een leuke avondvullende film.

Die Sara Paxton een klasse vrouw.daardoor vond ik de film best gezellig.

Voor de rest een echte vrouwenfilm soms vond ik hem wat kinderachtig.

De romantiek vloog ervan af,zelf ben ik geen liefhebber van de romantiche film's .

Ik geef toch nog 2,5 op 5

avatar van moviegirl2
Een soort tienerfilm met een zeemeermin!

Beetje kleuterig, hoor
verder wel leuke stukjes, zelfs mn pa heeft gelachen

FillumGek schreef:
Dan neem ik aan dat je 12/13 bent. Je geeft 5 sterren...

volgens mij 3/4

ja leuke film.. maar voelde me wel tikkie te oud ervoor..

4 *

avatar van moviegirl
moviegirl2 schreef:
Een soort tienerfilm met een zeemeermin!

Beetje kleuterig, hoor
verder wel leuke stukjes, zelfs mn pa heeft gelachen

inderdaad, wel raar om een combinatie van zeemermin en tiener te gebruiken, maar verder wel een leuke film voor 12/ 13 jarigen

Ik vind het een hele leuke film!

Ja leuke film,
ook al is het verhaal
ontzettend onrealtistisch,
het is een erg grappige film
om sommige stukken kwam ik
gewoon niet meer bij van het lachen
omdat het er allemaal zo droog uitkomt.
Toch wel 4 sterren waard.
Schlyyymiee (H)

Waar kan je hem kopen dan in Nederland, in welke winkel of welke site?

avatar van *eef
Leuke film, maar ze hadden wel een knappere jongen kunnen kiezen als strandwacht.
Maar toch 4 sterren

avatar van BlueJudaskiss
Ach joh, dan is er voor ons minder knappe jongens tenminste ook nog hoop

avatar van matthijs_013
Vermakelijke film. Het is wel echt een meisjesfilm, dus al dat geslijm over jongens was wel weer minder. Emma Roberts kan trouwens totaal niet acteren en heeft nog een irritante stem (en kop) ook. Laat haar tante het maar bij acteren blijven, dan kan zij wat anders doen. Jojo was in ieder geval beter dan in RV, maar Sara Paxton was wel het hoogtepunt van de film. Ze was erg grappig! Leuke film voor een anderhalf uur vermaak, maar meer ook niet.

nokkie335
leuke film. dat hele amerikaanse beath thema is heel mooi weergegeven. ik vond het echt een leuke film. goede acteurs, grappig verhaal.

alleen het is helemaal z'n meisjes film. maar dat is wel heel leuk om naar te kijken.

4**

kei leuke film

jemig he, wat is dit voor site wat zit iedereen al die films af te krakken what the zeg nou goed ik zei niks
site hoor

Ik vond het wel een leuke film!
Het is leuk als je van die typische meidenfilms houdt...niet echt realistisch met een zeemeermin en een klein beetje kinderachtig maar toch een leuke film om te zien!

Ik geef em een 3 op schaal 5.

kellyy schreef:
Waar kan je hem kopen dan in Nederland, in welke winkel of welke site?

Kijk op www.bol.com

Ja erg leuke film
en trouwens iemand zei dat het een romantische is maar zelf vind ik dat wel meevallen! het gaat opzich meer over vriendschap,,

*San*
Eigenlijk zou Jessica Simpson de rol van zeemeermin gaan spelen, maar door haar drukke werkschema heeft ze het niet gedaan. Jessica als zeemeermin?!

avatar van missy85
ik heb deze film vandaag gezien, en ik vind het een leuke film.

*Joly*
*San* schreef:

Ik zie Jessica Simpson niet echt samenwerken met JoJo..

avatar van soom
Afjatwerk van de bovenste plank, maar wel lekker vermakelijk en romantisch afjatwerk. Sara Paxton is eng, Emma Roberts ondermaats, maar Jojo is leuk, ik vind haar echt ontzettend op Lindsay Lohan lijken, en Raymond, die mag wel een beschuitje met mij komen eten. Dát is nou echt een Knappe Jongen, oelala. Wel moet ik tot mijn grote schande zeggen dat ik absoluut niet meer tot de doelgroep behoor, maar het desondanks wel erg kan waarderen... Leuk voor basisschool kinderen rond een jaar of 12. Voldoende om te amuseren, daarom 2,5*.

een paar regels zijn aan deze film verbonden mocht je 'em ooit 4/5 sterren willen geven..
*Je bent een meisje van tussen de 6 en 12 jaar.
*Je bent een liefhebber van standaard Amerikaanse meisjesfilms.
*Je bent geen kritische filmfanaat..

Tenminste, zo dacht ik erover toen ik hem gezien had (uiteraard met mijn jongere zusje..)

2 sterren. (toch leuk geprobeert)..niet veel mis mee verder.

Knappe tiener dames, maar een matige verhaallijn.
Een matige film voor een regenachtige avond.
Een waardering van anderhalve ster kan ik er net voor uitbrengen.

avatar van .Fee.
Tja, tja, gisteren maar eens bekeken en eigenlijk wilde ik 'm na een half uurtje al uitzetten. Tot mijn grote verbazing heb ik 'm uiteindelijk helemaal uitgekeken (zij het dan een beetje afgeleid door andere dingen, maar goed).
Uiteindelijk best een leuke film die ik waarschijnlijk geweldig had gevonden toen ik een jaar of 10 was. De actrices waren niet echt geweldig, alleen Sara Paxton vond ik geloofwaardig. Jojo moet gewoon blijven zingen en die Emma Roberts... Ik denk dat zij wat volwassener moet worden.
Ach, ik heb me toch ook wel best wel vermaakt.

avatar van rox91
Echt een vrouwenfilm is het wel.
Ik vind het verhaal opzich nage-aapt van the little mermaid.
Er zitten af en toe wel wat kinderachtige stukjes in wat de film weer minder maakt. Ik vond Sara Paxton en Emma Roberts wel goed acteren in die film.

Heel erg onrealistische en redelijk kinderachtige film eigenlijk. Niet echt goed geacteerd, maar wel een heel vermakelijke film die doordat hij soms zo kinderachtig is, wel grappig overkomt. Misschien was dat ook de bedoeling. Leuke boodschap ook: Als iemand van je houdt, maakt het niet uit hoe je eruit ziet.
Wat ik ook wel een grappige scène vond was die in het begin waarbij ze de jongen nog maar net had gezien en al vroeg: Hou je van mij?
Goede film om eens te bekijken op een verloren avondje, zal je zeker amuseren...

vind deze fil wel leuk allen wel een beetje kinderachtig met een zeemerin voor de rest wel leuk

avatar van Brunetti
Grappige film. Wel heel onrealistisch, maar toch leuk om naar te kijken.

opzich wel leuke film,