Aquamarine (2006)

geregisseerd door Elizabeth Allen Rosenbaum
met Sara Paxton, Emma Roberts en Joanna 'JoJo' Levesque

Claire en Hailey zijn altijd buren en de beste vriendinnen geweest. Elke zomer waren ze samen te vinden in de Capri Beach Club, maar dat gaat nu allemaal veranderen. Na een grote storm spoelt een mooie en pittige zeemeermin aan op het strand én in het leven van de twee tienermeiden. Wanneer Aquamarine voor een knappe plaatselijke strandwacht valt, vraagt ze de meisjes haar te helpen om zijn hart te veroveren.

Vanavond heb ik deze film voor het eerst gezien. Een echte meidenfilm.
Op zich een leuk verhaal, maar zwak. Maar ik heb wel genoten van de film.
Natuurlijk is het hoogtepunt van de film Sara Paxton. Ik heb lang genoeg van haar knappe koppie kunnen genieten.

Zoals TragieStar als zei, een leuke voor 1x keer.

avatar van Rianneke_Dan
Inderdaad echt een film voor de wat jongere meiden onder ons. Makkelijk verhaal met veel puberachtige lijnen erin. Acteerwerk was soms te pijnlijk om naar te kijken, maar goed dat had ik ook al niet anders verwacht. Enige pluspunt was toch wel Jake McDorman, geen verkeerd jongen om naar te kijken

Kijkt nog redelijk weg, en leuk voor een keer tussendoor. Meer niet.

avatar van movie acteurs
Wat een flutfilm. Deze is ook erg weinig.
Wel leuke acteerprestatie van Joanna 'JoJo' Levesque. Maar de rest van de cast als Emma Roberts, Arielle Kebbel, Jake McDorman, maar vooral Sara Paxton zijn niet te harden. Humor is op een hand te tellen. En het verhaal is wel erg slecht en cliché dus er blijft niets anders over dan een 1,0 voor JoJo dan maar.

avatar van rep_robert
Opzich voor de meisjes onder ons een aardig filmpje over een 2 verlegen meisjes die een zeemeermin vinden en haar vervolgens aan de man proberen te helpen.

Echter vervalt de film tevaak in kansloos gegil van meiden als ze een lekkere jongen zien en ligt het te flauwe sentiment er gewoon te dik bovenop. Gewoon niet te pruimen voor de wat ouderen onder ons.

Jammer, want de meisjes zijn wel leuk en spontaan.

avatar van Baggerman
Dat deze film op dit tijdstip werd uitgezonden, want dit lijkt me toch ècht een film voor meisjes die nog de 'Tina' (bestaat dat blad nog?) lezen. Zou zou een flut-verhaaltje uit dat bakvissenblad kunnen zijn. Voor die doelgroep wellicht wel een leuk filmpje, voor mij dus helemaal niets.

Wat ik me meteen afvroeg: "waarom wensen die tutten niet gewoon dat die moeder een supercarrière in dat negorijendorp krijgt, zodat de tutjes vrienden blijven èn moeder haar carrière kan blijven navolgen?"

avatar van Donkerwoud
Echt een meisjesfilm. De twee hartsvriendinnen hebben als vaste gimmick hoge kreetjes uitkramen en zwijmelen om een gespierde hunk. En dan komt er een nog irritantere zeemeermin in het verhaal die quasi-stoere oneliners maakt. Behoorlijk matige boel, maar gezien het tijdstip waarop ik hem keek en de staat waarin ik verkeerde, heb ik het uitgezeten en eigenlijk vond ik hem uiteindelijk zelfs vermakelijk. Moe zijn heeft als voordeel dat je troep wat luchtiger beziet.

avatar van Aapje81
Standaard meidenfilm die het prima zal doen bij de doelgroep. Voor een kijker die daar niet onder valt is het echter een zware bevalling. Emma Roberts heeft me nog nooit kunnen overtuigen en JoJo acteert zoals ze zingt. De enige die het kijken aangenaam maakt is Sara Paxton. Gelukkig zijn haar latere films ietsje beter. .

Redelijk.

avatar van ibendb
Typische meidenfilm, maar toch vermakelijk.
Aquamarine is nergens origineel, maar komt toch soms leuk uit de hoek. De grapjes van de zeemeermin op het land zijn wel best grappig, maar nergens zijn de grappen hoogstaand. Het acteerwerk is zeker niet altijd even goed. Soms ergerde ik me aan Paxton, ze werkte wat op m'n zenuwen. De film vind ik ook te lang duren. 3*

avatar van blurp194
Komt wat langzaam op gang, maar eens Aquamarine verschijnt begint de film wel grappig te worden. Grappig en luchtig, en nogal doorzeefd van pubermeisjesgedoe - maar dat weet je als je de poster bekijkt natuurlijk al, dus dat mag geen verrassing zijn.

De drie meiden spelen niet onaardig, hoewel ik van Emma Roberts misschien net iets meer had verwacht.