Jungle Boy (1998)

Verenigde Staten / India
Avontuur

geregisseerd door Allan A. Goldstein
met David Fox, Asif Mohammed Seth en Lea Moreno Young

Een volle maan schijnt over de Indische jungle. In een bescheiden dorp aan de rand van het oerwoud loopt een jongetje verloren wanneer hij een aap achtervolgt. Diep in de jungle wordt hij aangevallen door Sabre, een kwaadaardig luipaard. Net op tijd kan hij nog gered worden door de olifant Bono. Bono besluit de jongen onder zijn hoede te nemen en op te voeden in de grote dierenfamilie. Acht jaar later moet de Jungle Boy de ultieme test afleggen: een confrontatie met Sabre. Maar om te overleven zoekt hij zijn toevlucht tot het vuur, waardoor hij verbannen wordt naar een dichtbijgelegen dorp.

FisherKing
Ziet er wel gaaf uit..

Deze heb ik heel lang geleden eens bekeken, ik vond het toen een leuke film, spannend en vermakelijk. Of ik hem deze dagen nog even goed zal vinden betwijfel ik.
Ik vond De 'Jungle' boy wel altijd fijn, op zich bevat de film nog wel een paar leuke personages. Het verhaal heeft wel erg veel weg van jungle book & tarzan.

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben.