Three Fugitives (1989)

Actie / Komedie

geregisseerd door Francis Veber
met Nick Nolte, Martin Short en Sarah Rowland Doroff

Op de dag dat Lucas vrijgelaten wordt uit de gevangenis, waar hij zat voor veertien gewapende overvallen, raakt hij betrokken bij een overval die door iemand anders gepleegd wordt. Ene Perry heeft namelijk besloten om de lokale bank te overvallen om zijn dochter Meg te kunnen onderhouden. Dugan, de detective die op de zaak gezet wordt, gaat ervan uit dat Lucas de overval heeft helpen plannen en op die manier worden Lucas, Perry en Meg drie voortvluchtigen.

Eva
Minder leuk dan de originele Franse versie.

avatar van aburefan
vond het wel meevallen, alleen dat sentimentele gedoe kon van mij wel wat minder

Lief filmpje

avatar van U-96
Deze film heb ik ongeveer 5 tot 6 keer gezien, en elke keer blijft het weer leuk. Het grappigste stukje uit de film is Dat die commisaris van de politie Nolte aan de telefoon krijgt en zegt "Heey Wodan".
Het enige wat mij nogal stoort is het gedrag van dat meisje. Voor de film ****

aardige komedie, meer niet. wel met een geweldige rol van Nick Nolte. 3*

was wel grappige komedie.
Gewoon verstand op nul dan kun je er nog echt om lachen ook.

3,5 *

avatar van Carl
Heel leuke komedie. Echt aan te bevelen voor een avondje leuke pretentieloze humor met prima acteurs

avatar van nightbreed
Wel een grappig filmpje maar ik ergerde mij een beetje aan het valse sentiment (dat kindje).

Cijfer: 3

avatar van speedy23
Regisseur-scenarist Francis Veber maakte een remake van zijn eigen Franse komedie Les Fugitifs uit '86 (hij herschreef eerder al zijn scenario van La Cage Aux Folles tot het Amerikaanse The Birdcage), al bevat deze Hollywood-versie heel wat meer geweld en minder sentiment. Veber is gekend voor het betere slapstickwerk, en ook The Three Fugitives bevat sterke scènes vol visuele humor en pittige dialogen zodat we hier over een geslaagde klucht kunnen spreken. Het succesvolle duo Gérard Depardieu en Pierre Richard, dat eerder al samen acteerde in La Chèvre en Les Compères, werd vervangen door Nick Nolte en Martin Short. Kindsterretje Sarah Rowland Doroff maakt een indrukwekkend debuut als het autistische meisje. Het leverde haar een nominatie voor de Young Artist Award op.

avatar van jackie chan
Hier had ik dus niks van verwacht. maar wat een leuke film!!! Echt mijn soort humor.

Dat kindje deedt het best aardig! Heb veel slechtere en irritandere kinderen in films zien "acteren"

avatar van Aapje81
Verassend leuke film. Waarbij ik af en toe op de grond heb gelegen van het lachen. Zowel Short als Nolte zijn werkeljk hilarisch.
Erg leuke film

Goed

avatar van Betamax
Leuke film.
Nolte en Short doen het prima samen in deze film.

Wie kan me aan deze film helpen. Ik ben al een tijdje op zoek.
bel naar 06 17 12 63 49 (harold).

Harold

Meneer Bungel
klik (zie in het vervolg ook het kopje ''kopen'' bovenin bij de film).

avatar van alexspyforever
Ik moet deze film wel een zelfde score geven als het Franse origineel. Het is immers een kopie ervan, met dezelfde regisseur en de acteurs in deze lijken fysiek ook erg veel op die uit de Franse film alleen spreken ze hier natuurlijk Engels.

avatar van Madeliefje
Opvallend fijne film. Niet helemaal genoeg humor naar mijn smaak, en iets te veel sentimentele scènes. Toch zijn de personages goed op elkaar ingespeeld, maakt Martin Short een geweldige vrouw en is er een erg oké einde. Meisje kwam niet autistisch op me over trouwens, maar dat kan ook aan mezelf liggen. Ik ben nu wel benieuwd naar de Franse versie.