Even Money (2006)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Mark Rydell
met Kim Basinger, Danny DeVito en Kelsey Grammer

Drie door elkaar verweven verhalen over gokken en de destructieve gevolgen op de levens van enkele gokverslaafden. De levens van drie van deze gokkers komen met elkaar in aanraking tijdens een college basketbal kampioenswedstrijd. De broer van één van de spelers wordt door zijn schuldeiser onder druk gezet om zijn broer de wedstrijd te laten verliezen, een berooide werkloze goochelaar ziet het als een laatste kans om weer beroemd te worden en een gokverslaafde huisvrouw zet het laatste beetje spaargeld van haar gezin op de wedstrijd.

kArIzMa_TuRk
dit wordt wel kijken Danny DeVito he.. ben benieuwd..

avatar van vranque
Ik wed dat het gemiddelde van deze film binnen no time onder de 3 gaat komen.
Ik lever alvast mijn bijdrage: 2*

goede film die de realiteit goed weergeeft, verrassend einde
4 sterren

avatar van kleez
Nét gezien!

Film die idd de realiteit weergeeft. Wel iets wat weer TY-PISCH veel
voorkomt in de USA... maarjah.

Danny DeVito speelt weer zeer goed! Groot pluspunt: dit verhaal
is echt heel realistisch. Niet een happy end waarvan iedereen
droomt en dat alles weer goed komt!

avatar van ralfsjam
goeie film, goed verhaal, alle acteurs goed! wat wil je nog meer?
okay, voor de mensen die van actie houden: niet doen. maar voor de mensen die van goeie films met goeie verhalen en waar goeie acteurs in spelen houden.... zien! ****

avatar van bugno
Sterke film,ben aardig onder de indruk van de acteerprestatie van met name Whitaker en Roth,die waren geweldig.
De rest kon ze maar net bijhouden,anders was er een topfilm uitgerold,nu iets minder,maar zeker niet minder waarheidsgetrouw,....een aanrader! 4*

Even Money, een film dat hoofdzakelijk gaat over gokken, gokverslaving en de gevolgen daarvan. Ik vond het idee en de opzet leuk, alleen vond ik het verhaal verder erg zwak. De boodschap die de film ons wil meegeven komt wel duidelijk over, alleen de personages die ze hebben gebruikt, de dialogen tussen deze personages en de situaties waarin zij verkeren vind ik heel erg zwak. Ik had niet veel van deze film verwacht en nóg viel deze film mij zwaar tegen. 2*

avatar van zjandannybob
gebeurt zowat niks in, had veel meer hiervan verwacht de boodschap is inderdaad duidelijk. alleen devito vond ik een leuke rol hebben, verder viel het zwaar tegen.

avatar van Steven Taylor
Ik Heb genoten....Danny DeVito was weer grandioos!!!

4 sterren (alles kan altijd beter)

ik hoop dat mensen er wat van leren, de boodschap dekt de lading 3 sterren

avatar van helleke
Geen slechte film maar ook geen hoogvlieger.
Veel verschillende verhaallijnen die op het eind in elkaar vloeien.
Deed me een beetje denken aan Crash al kon hij er wel niet aan tippen.
3 sterren.

avatar van nairobi
Ik zat te twijfelen of hem wel wou zien, gelukkig doorgezet en aangenaam verrast. Vooral de scene's met Davito en Basinger waar zeer geloofwaardig, Basinger bewijst dat ze zeker een goede actrice is. Forrest Whitaker was wederom subliem, alles wat die man tegenwoordig doet is goed.

Ik geef een dikke 4xx, had meer kunnen zijn als ik niet heel af en toe dat super Amerikaanse idealisme tegen kwam.
Dat neemt niet weg dat het onderwerp idd echt een probleem is, vooral in Amerika.

4**

duurde me te lang om actie te zien....geen spanning, heb de film niet helemaal uitgekeken...**2.0

Prachtig drama met een behoorlijk aantal bekende namen die voorbijschuiven. Kim Basinger is sterk als gokverslaafde echtgenoot die haar relatie en baan als schrijfster verwaarloost.
Liotta als bezorgde echtgenoot doet het zeker niet minder slecht zij het in een iets meer bescheiden rol. Danny Devito is prima op dreef als uitgerangeerde goochelaar en Tim Roth zet prima een viespeuk neer eerste klas.En dan vergeet ik bijna Forrest Witaker die medelij opwekt als gokverslaafde broer van succesvolle sportman. Gokverslaving daar gaat het om in "Even Money". En de gevolgen die het met zich meebrengt.
Voor liefhebbers van een goed verhaal en diepgang, prima kost.

Sprak me niet echt aan al zaten er geen grote missers in. Beetje saai. Je moet er van houden.

2,5 *

avatar van MR.wallet
Leuk gegeven en daar moeten we het mee doen.
Sfeer in de film en camerawerk was niet slecht.
Helaas kwam het niet geloofwaardig over, goede acteurs die door de zwakke dailogen niet echt uit de voeten komen.
Het tempo ligt veel te laag en het kabbelt maar een beetje voort. Jammer.

2*sterretjes

avatar van Killerbert
ik vond de film een beetje saai, maar verder was het wel een goede film met een goed verhaal

avatar van Roel-
Onverwacht goed. Bij vlagen uitmuntend acteer werk (met name door whitaker) en het verhaal was boeiend.

avatar van echoooo
vond het een zwakke film en hondssaai. Ik had wel wat beters verwacht van danny de vito, kim basinger enz...
Met zoveel goede acteurs verwacht je toch wel iets beters.
De film duurde mij veel te lang en ergerde mij hierdoor mateloos.
Die zie ik geen twee keer!!!

Al bij al niet zo'n slechte film. Al had ik met de grote namen die hierin meespelen het toch nog iets beter verwacht.
Forest Whitaker kon me nog het meest bekoren, maar ook Kim Basinger en Danny DeVito doen het goed.
Maar ondanks de topcast, met verder ook nog Tim Roth, Ray Liotta en Kelsey Grammer, is dit zeker geen topfilm.

avatar van james_cameron
Indrukwekkende cast, maar deze mozaïek over levens die verwoest worden door gokken is helaas minder imposant. Het verhaal beweegt zich wat ongemakkelijk tussen drama en misdaad in; sommige verhaalelementen werken, andere niet. De personages voelen grotendeels onecht aan en de regie van oudgediende Rydell (die ook nog opduikt in een vrij belachelijke cameo) is nogal oubollig, net als de dik aangezette 'spannende' muziek. Terug naar het bejaardenhuis met de beste man, wat mij betreft.

avatar van Carlos Olivera
Indrukwekkend stukje film. Ik heb van begin tot eind genoten van dat heerlijk acteerwerk van vrijwel iedereen! De film komt realistisch over en blijft boeien. Onverwachte topper!

avatar van muze1979
Leuke Vegas-film! Niet spannend, wel een lekker verhaal, Zeker de moeite waard!

avatar van arno74
Aardige (misdaad)drama over dromen, hebzucht, risico, en natuurlijk ook over gokken en de gevolgen ervan. De film heeft aan het begin tijd nodig om ons aan de vele personages voor te stellen, waarna het verhaal begint. Het leek me daardoor aanvankelijk een saai begin, maar dat werd later wel goed gemaakt.

Valt weinig op aan te merken, script, acteerwerk, camerawerk, decor, cast e.d. is allemaal in orde. Het is een realistisch overkomend verhaal, mooi gebracht, met ook nog een boodschap.
Onderhoudend, niet onwijs goed, maar zeker bovengemiddeld. 3 a 3,5 sterren.

Tegenvallende film over een gokverslaafde vrouw, een bookmaker en man met gokschulden. Een aantal verschillende verhaallijnen, met als thema gokken, die elkaar meerdere keren passeren. Uiteraard speelt alles zich af in Las Vegas. Helaas blijft het geheel te oppervlakkig en voorspelbaar om enigzins te kunnen boeien. Ook de cast met flink wat bekende namen kan dit niet goedmaken.

avatar van Tasha27
Redelijk drama over gokverslaving vanuit diverse invalshoeken belicht; de keiharde wereld van de criminele bookmakers en hun bazen, het legaal gokken in het casino, de gokverslaafden en hun omgeving die hier de dupe van worden en het manipuleren van (sport)wedstrijden om hiermee op oneerlijke wijze veel geld te verdienen.
In het begin had ik moeite de film te volgen omdat de levens van de personages met elkaar verweven zijn, en dit (naar mijn idee) nogal snel in beeld wordt gebracht.
Na enige tijd begreep ik hoe het geheel was opgebouwd en kon de film mij wel boeien omdat het niet alleen over gokken gaat maar ook over de menselijke emoties en ellende die dit met zich meebrengt. Het einde met de plotwending had ik niet aan zien komen, maar wel een krachtige afsluiting voor de corrupte wereld waar het in deze film om draait. Mijn waardering: 3 sterren