Angels' Brigade (1979)

Alternatieve titels: Angels Revenge | Seven from Heaven | Angels' Brigade

Actie / Komedie

geregisseerd door Greydon Clark
met Sylvia Anderson, Jack Palance en Lieu Chinh

Steeds meer kinderen komen om, nadat ze in aanraking zijn geweest met enkele drugdealers. Zeven vrouwen willen dit een halt toeroepen door het recht in eigen hand te nemen en een belangrijke opslagplaats op te blazen.

avatar van otherfool
Een soort kruising tussen Charlie's Angels en The A-Team. De dames moeten het niet van hun acteerwerk hebben maar hun wat meer fysieke kenmerken, maar dat valt in het belachelijke verhaaltje gelukkig niet zo op. Het zit allemaal vreselijk slecht in elkaar, maar de hoge camp-waarde, het aannemelijke tempo en het niets aan de hand onzinsfeertje verbloemen veel. Alleen de immer intense Palance lijkt te denken dat-ie in een echte film zit. Vergissen is menselijk.

2*.

avatar van Vinokourov
Zeven redelijk appetijtelijke dames in witte pakjes nemen het op tegen een drugskartel. Je gelooft het of niet, maar met hun uitmuntende skills krijgen ze hen wel te pakken . Het Aziatische karakter hanteert uiteraard een stoer zwaard, dat voornamelijk lucht doormidden klieft, de stoere negerin weet wel raad met een motor die kan schieten en de jonge onschuldige scholiere redt uiteindelijk de dag tijdens de zenuwslopende climax. Het is niet helemaal perfect wat de dames laten zien, vermakelijk is het wel mede door een paar vette explosies . Jack Palance is overigens koning in dit soort films.